Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@07:14:39 GMT

با این روش‌ها از قوز کردن کمر جلوگیری کنید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۲۲۱۷

با این روش‌ها از قوز کردن کمر جلوگیری کنید

فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: اگر بیمار در سن ۱۴ سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سید مهدی مهدوی ارتوپد و فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به قوز کردن در افراد مختلف گفت: این موضوع به سن بیمار بستگی دارد؛ اگر بیمار در سن ۱۴ سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص جراحی ستون فقرات افزود: اگر قوز کردن در سنین بعد از رشد باشد، با توجه به حالت خستگی که در عضلات ایجاد می‌کند، بدن از حالت آناتومی خود خارج می‌شود، بالانس بدن برهم خورده و منجر به کمردرد‌های طولانی‌مدت و همچنین فشار به گردن و کمر خواهد شد.

مهدوی در ادامه برای جلوگیری از قوز کردن به اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت: افراد حتماً به خود درست نشستن را یادآوری کنند، یعنی آن‌قدر این مسئله را در ذهن خود تداعی کنند که ملکه ذهنشان شود و حتماً یک ورزش مناسب مانند شنا و پیاده‌روی منظم را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به کارمندان و کسانی که به‌طور مداوم پشت میز می‌نشینند، افزود: این افراد حرکت اصلاحی را که شامل حرکات کششی، صاف کردن ستون فقرات و رساندن شانه‌ها به همدیگر است در همان پشت میز انجام دهند و هر ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شده و چند قدم بردارند.

مهدوی تصریح کرد: رانندگان برای اینکه به رگ سیاتیک خود فشار نیاورند، صندلی را کامل عقب ندهند. باید زاویه بین ران و ساق برای آن‌ها ۹۰ درجه و یا کمتر باشد و نیز کسانی که شغل آن‌ها رانندگی است باید پس از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه حرکات کششی هرچند ساده انجام دهند.

منبع:فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند