Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی، احیا، مرمت، بازسازی، نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با حضور مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایرنا، قلی الله قلی زاده درتشریح جزییات جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای بررسی احیا، مرمت، بازسازی، نوسازی بافت فرسوده شهری و ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی میهمان امروز کمیسیون عمران مجلس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در راستای برنامه ششم توسعه برای احیای بافت های فرسوده در قالب گزارش جامعی تقدیم نمایندگان شد.
الله قلی زاده ادامه داد: شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری طرحی برای احیای و مرمت بافت های فرسوده تدوین کرده که امروز پیش نویس آن به نمایندگان ارایه شد اما هنوز طرح نهایی آن در شورای عالی مصوب نشده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در این جلسه از نظرات اعضای کمیسیون در جهت اصلاح و تطبیق برنامه پیشنهادی شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری استفاده شد.
الله قلی زاده با انتقاد از محقق نشدن قانون مصوب مجلس در خصوص نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری گفت: متاسفانه قانونی که از سال ٨٩ مصوب شده و در قانون برنامه ششم هم به آن تاکید شده درخصوص نوسازی بافت فرسوده تاکنون محقق نشده است.
این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه باید تمام برنامه ها به سمت هرچه عملیاتی کردن این احکام هدایت شود، افزود: طبق قانون دولت باید سالانه ٢٧٠ محله فرسوده را نوسازی کند که تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.
به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از یکسال از قانون برنامه ششم توسعه می گذرد، اما در بحث نوسازی بافت فرسوده هیچ اقدامی نشده از این رو اولویت اول محقق شدن برنامه ها باید باشد.
سیام*3061*1449*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: امیر کاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران