Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@09:20:01 GMT

دستگاه فریز درایر زعفران در مشهد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۳۴۳۷

دستگاه فریز درایر زعفران در مشهد رونمایی شد

فریزدرای یا خشک کردن انجمادی فرآیندی است که در آن ماده منجمد و با قرار گرفتن در محیط خلاء، آب منجمد درون ماده بطور مستقیم به بخار تبدیل می شود. با این روش خاصیت شیمیایی و فیزیکی مواد برای مدت زمان طولانی حفظ می شود.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: نمونه هایی از دستگاه فریز در بخش صنعتی و آزمایشگاهی در کشور ساخته شده اما در مقیاس دستگاههای کوچک و در موضوع زعفران برای نخستین بار است که این دستگاه رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ محمد روحانی افزود: دستگاه فریزدرایر زعفران برای کاربرد در بخش خانگی ساخته شد و از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد و به گفته سازندگان آن این دستگاه بگونه ای ساخته شده که قابل کپی برداری نیست.
وی ماندگاری کم، از بین رفتن خواص محصول و آلودگی را از معایب خشک کردن به روش سنتی ذکر و بیان کرد: با استفاده از دستگاه فریزدرایر این معایب از بین می روند. این دستگاه فقط در آمریکا ساخته شده که به دیگر کشورها هم صادرش نمی کند اما با استفاده از توان داخلی و در مدت زمان 10 ماه با هزینه 250 میلیون ریال در داخل ساخته شد و امکان ساخت 2 هزار دستگاه از آن در سال وجود دارد.

ایجاد 134 هزار کارگاه در چهار سال
مدیر صنایع تبدیلی بسیج سازندگی کشور هم در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیتهای مختلف، توان داخلی و حمایت از آنها بخصوص در مورد صنایع کوچک و محلی از جمله برنامه هایی است که در بسیج سازندگی دنبال می شوند.
میرمهدی مهدوی افزود: در این مسیر ظرف چهار سال اخیر 134 هزار و 227 کارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد و 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی با ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف خوب درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، صبح امروز_یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست خبری با اشاره به این که تغییراتی در نوع گروه‌های جهادی ایجاد شده است، اظهار کرد: با ایجاد مرکز گفتمان‌سازی دنبال اجرای برنامه‌های نو با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید در قالب قرارگاه جهادی هستیم.

وی افزود: ۱۱ قرارگاه جهادی در شهرستان‌های استان تشکیل شده و در ذیل آنها، ۳۹ قرارگاه محلی نیز ایجاد شده است و عملیات جهادی در قالب چهار پهنه انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هر یک از قرارگاه‌های جهادی در پهنه‌ای، اقدامات جهادی خود را در زمان بحران انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در سیل سیستان و بلوچستان در دو سه نوبت آمادگی خود را برای کمک به سیل‌زدگان اعلام کردیم که نیاز زیادی به نیروهای جهادی نبود و تنها یک گروه جهادی روحانی به منطقه سیل‌زده اعزام شد و چهار کامیون کالاهای مورد نیاز و کمک‌های نقدی به ارزش دو میلیارد ریال هم به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

هنری خاطرنشان کرد: با فروکش کردن سیل، بازسازی مناطق سیل‌زده آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گروه‌های جهادی استان بعد از ماه مبارک رمضان در مناطقی که از سوی مسئولان سیستان و بلوچستان اعلام شود، برای بازسازی حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مواقعی که اتفاقی می‌افتد، سبب تسریع در انجام مأموریت‌های موردنظر می‌شود و در ایام انتخابات هم نوع حضور گروه‌های جهادی در افزایش مشارکت و کمک در روز انتخابات برای حضور افراد سالمند در شعب انتخابات شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ظرفیت ماشین‌آلات بسیج سازندگی هم در زمان بارش برف برای باز کردن جاده‌ها استفاده شد.

وی با اشاره به این که کنگره دو هزار شهید خراسان‌جنوبی سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی از کمیته‌های ذیل ستاد برگزاری این کنگره، کمیته گروه‌های جهادی است و با پیگیری که از دو سال پیش انجام شد، کنگره جهادی شهریور سال گذشته در فردوس برگزار شد.

هنری تصریح کرد: در سال‌جاری در روز سیزدهم شهریور که به عنوان روز اردوهای جهادی نامیده شده است، حضور رئیس‌جمهور را در استان داشتیم که پیشنهاد شد اجلاسیه ملی شهدای جهادی با نام جهادگران آسمانی را برگزار کنیم.

وی با بیان این که شش شهید جهادگر متعلق به خراسان‌جنوبی است، افزود: سال آینده بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گروه‌های جهادی توانمند ملی را به عنوان میهمان در استان برای ارائه خدمات خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: همچنین سال آینده اولویت ما تجهیز قرارگاه‌های جهادی است که تجهیزات مورد نیاز در این خصوص خریداری شده است.

وی با بیان این که هفدهم اردیبهشت، سالروز تأسیس سازمان جهاد سازندگی است، ادامه داد: برای گروه‌های تخصصی گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر می‌شود.

هنری خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی هزار و ۴۲ گروه جهادی داریم و در حال سطح‌بندی آنها هستیم و به گروه‌های جهادی در سطح یک تا سه گواهی تخصصی فنی صلاحیت مربوط اعطا شود.

وی درباره اقدامات بسیج سازندگی در روزهای پایان سال و ایام نوروز گفت: رویکرد فعالیت‌های قرارگاه نوروزی امسال با توجه به نوع مأموریت و شرایط ماه مبارک رمضان تغییر کرده است و در قالب پویش «خانه دوست کجاست» گروه‌های جهادی با شناسایی افراد نیازمندان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و با کمک خیرین و بسیج سازندگی علاوه بر کمک‌های مورد نیاز آنها، افطاری ساده هم به یاد شهدا داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ۳۲۲ گروه جهادی از افطار تا سحر و در روز در ۱۷۷ نقطه که ۱۴۹ نقطه آن روستایی است، ارائه خدمات در این خصوص را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: در سال جاری دو هزار ۳۴۷ اردوی جهادی برگزار شد و ۲۳ هزار نفر در این اردوها به ارزش ریالی ۳۱۰ میلیارد ریال خدماتی ارائه کردند.

هنری با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: در قالب تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و با سازمان منابع طبیعی در کاشت یک میلیارد درخت در کشور اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی گفت: در استان از پنج دستگاه بیل مکانیکی در مناطق هدف برای انجام این کار استفاده شد و در مجموع تاکنون ۲۹۵ هزار درخت را گروه‌های جهادی کاشته‌اند یا بذرپاشی آن را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: در قالب اجرای طرح ملی از آبخیز تا جالیز در حدود ۱۰۰ نقطه استان با توجه به تأمین اعتبار ملی، ۴۶ پروژه اجرا شده است.

کد خبر 737015

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش بسیج سازندگی کشور درباره احتمال سیل در برخی استان‌ها
  • آماده‌باش بسیج سازندگی برای وقوع احتمالی سیل در برخی استان‌ها
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی
  • فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر ماه رمضان و نوروز در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان انجام شد
  • ارسال کمک‌های مردم استان به سیستان و بلوچستان
  • ارسال محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان