Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@07:20:46 GMT

قهرمان زخم خورده زیر آتش توپخانه پاریس

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۴۱۲۵

قهرمان زخم خورده زیر آتش توپخانه پاریس

به گزارش ایلنا، اوضاع و احوال موناکو در اروپا در این فصل وحشتناک بوده چون دو تساوی و 4 شکست تمام آن چیزی است که در کارنامه این تیم به ثبت رسیده و منجر به حذف زودهنگام و شرم‌آورش از رقابت‌ها شده است.

در لیگ یک فرانسه آمار موناکو آنقدرها هم بد نبوده است. مدافع عنوان قهرمانی لوشامپیونا تا این مقطع از فصل همانقدر امتیاز گرفته است که فصل گذشته؛ فصلی که در نهایت PSG را شوکه کرد و جام قهرمانی لوشامپیونا را برای نخستین بار پس از 17 سال به موناکو داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود عملکرد قابل قبولش در لیگ هم اما موناکو در جدول با اختلافی 6 امتیازی نسبت به پاری‌سن‌ژرمن در رده دوم قرار دارد. این فاصله اگرچه بیش از اندازه زیاد نیست اما برای این مقطع از فصل که تنها 13 هفته از آن سپری شده، قابل توجه محسوب می‌شود.

مردان لئوناردو ژاردیم سخت تلاش کرده‌اند با همان ضرباهنگ فوق‌العاده‌ای بازی کنند که پاری‌سن‌ژرمن در بازی‌های این فصلش به نمایش گذاشته است. آنها در این فصل بردهایی قاطع برابر مارسی (6 بر یک) و بوردو (2 بر صفر) داشته‌اند و هنوز در هیچ یک از بازی‌های خانگی‌شان در این فصل از لوشامپیونا هم تن به شکست نداده‌اند. در این مدت اما آنها 4 بر صفر به نیس و 3 بر 2 به لیون باخته‌اند و هفته گذشته نیز در خانه تیم تازه صعود کرده

آمی‌ین به تساوی یک بر یک بسنده کردند. پس از کوچ دسته‌جمعی ستاره‌هایش در تابستان – برناردو سیلوا، کیلیان امباپه، بنژامین مندی، تیموئه باکایوکو، نابیل دیرار و والره جرمین – بازیکنان جدیدی مانند یوری تیه‌لمانس و کیتا بالده به تیم تزریق شدند که سرعت تطبیق‌ آنها با سبک بازی موناکو پایین بوده است. مصدومیت مهره‌های کلیدی تیم از جمله توما لمار و جبرئیل سیدیبه که هر دو آنها بازی امشب برابر پاری‌سن‌ژرمن را هم از دست خواهند داد، کار احیای موناکو را برای ژاردیم بسیار سخت کرده است.

علاوه بر اینها، برخی ستاره‌های موناکو هم در حدی که از آنها انتظار می‌رود و فصل گذشته ظاهر شدند، بازی نمی‌کنند. فابینیو در خط میانی یک از آنهاست و ژمرسون برزیلی در قلب خط دفاعی، نفر دیگر. او در باخت 4 بر یک خانگی سه‌شنبه هفته گذشته تیمش برابر لایپزیگ در لیگ قهرمانان اروپا آنقدر بد بازی کرد که نشریه اکیپ به او از 10، نمره یک داد. رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی موناکو که در 10 بازی‌اش در این فصل لوشامپیونا 13 گل زده است و دو گل دیگر در 4 بازی‌‌اش در لیگ قهرمانان، تنها بازیکنی است که مانند فصل قبل دارد بازی می‌کند و بار سایر هم‌تیمی‌هایش را هم به دوش می‌کشد اما او به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد.

از این رو، بازی امشب برابر پاری‌سن‌ژرمن برای موناکویی که هنوز از شوک حذف زودهنگامش از لیگ قهرمانان خارج نشده دو حالت بیشتر ندارد: یا شکست خانگی زخم‌شان را عمیق‌تر خواهد کرد یا اینکه با غلبه بر صدرنشین لیگ، اعاده حیثیت می‌کند.

پاری‌سن‌ژرمن اما دغدغه‌های موناکو را ندارد. این تیم فصل را تقریباً بی‌عیب و نقص آغاز کرده است. 16 بازی و 2 تساوی از 18 بازی در تمامی رقابت‌ها. روز چهارشنبه برابر سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا، مردان اونای امری یک بار دیگر قدرت ویرانگر خط حمله‌شان را با کسب پیروزی 7 بر یک به رخ کشیدند. آنها در 18 بازی‌شان در این فصل 67 گل زده‌اند یعنی به طور متوسط72/3 گل در هر بازی. مثلث MCN – امباپه، کاوانی و نیمار – سهم زیادی از این گل‌ها داشته‌اند طوری که 21 گل در 17 بازی سهم کاوانی، 13 گل در 14 بازی سهم نیمار و 7 گل در 14 بازی سهم امباپه بوده است یعنی مجموعاً 41 گل که آنها را به مرگبارترین خط حمله اروپا تبدیل کرده است، حتی بهتر از مثلث خط حمله رحیم استرلینگ، سرخیو آگوئرو و گابریل ژسوس منچسترسیتی که در این فصل 31 گل زده‌اند یا مثلث پائولو دیبالا، گونسالو ایگواین و ماریو ماندزوکیچ که برای یوونتوس 26 گل زده‌اند و همینطور مثلث مسی، سوارس و پائولینیو در بارسلونا با 25 گل زده.

منبع: سایت ESPN/ ژولین لورن

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزترین بازی‌های المپیک جهان کدامند؟

ایسنا/خراسان رضوی بازی‌های پاریس به‌عنوان سبزترین بازی‌ها در تاریخ المپیک توصیف می‌شوند و پاریس ۲۰۲۴ متعهد شده است که ردپای کربن این رویداد را در مقایسه با میانگین بازی‌های تابستانی قبلی به نصف کاهش دهد.

به نقل از ویفروم، برنامه‌ها شامل تامین انرژی دهکده ورزشکاران با انرژی زمین گرمایی و خورشیدی و ۲ برابر کردن میزان غذای گیاهی ارائه شده در این رویداد است.

مجمع جهانی اقتصاد در آخرین گزارش خطرات جهانی خود می‌گوید که غذا و سایر انتخاب‌های سبز، زمانی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند که به‌طور جمعی توسط تعداد زیادی از مردم پذیرفته شوند.

برنامه‌ریزی پایدارترین بازی‌ها به معنای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای حدود ۱.۷۵ میلیون تن دی‌اکسیدکربن است. کمیته سازماندهی پاریس ۲۰۲۴ اعلام کرد که در المپیک‌های تابستانی قبلی که شامل ۲۰۲۰ توکیو، ریو ۲۰۱۶ و لندن ۲۰۱۲ می‌شود، به‌طور متوسط ۳.۵ میلیون تن دی‌اکسیدکربن منتشر کرده است.

میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بازی‌های توکیو به ویژه قابل‌توجه بود زیرا آن رویداد به دلیل محدودیت‌های کووید- ۱۹ تماشاگر نداشت.

راهبرد پایداری پاریس ۲۰۲۴ علاوه بر اجتناب و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، شامل جبران هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست محیطی و اجتماعی در سراسر جهان می‌شود.

میزبانی المپیک در گذشته معمولا هزینه‌های زیادی را برای ساخت مکان‌های جدید به همراه داشته است اما ۹۵ درصد از پاریس ۲۰۲۴ در ساختمان‌های موجود یا زیرساخت‌های موقت میزبانی خواهد شد.

تنها یک مکان مسابقه جدید، مرکز ورزش‌های آبی در سنت دنیس، برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ ساخته می‌شود که انرژی خورشیدی دارد، از مصالح ساختمانی مبتنی بر زیست طبیعی استفاده می‌کند و با مواد بازیافتی مجهز شده است.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که ورزشکاران روی تشک‌های ساخته شده از تورهای ماهیگیری بازیافتی و پایه تخت از مقوای تقویت شده می‌خوابند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر زمین سه هزار میلیاردی که خورده شده بود
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نمایش مشعل المپیک پاریس در باغ تویلری
  • سبزترین بازی‌های المپیک جهان کدامند؟
  • حال ژرمن‌ها با بازگشت مهندس خوب شد
  • برادر شوهر پاریس هیلتون در لیگ دسته دوم پرتغال!
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • رونمایی از لباس داوطلبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴