Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- سخنگوی سپاه پاسداران گفت: به ۳۱ سپاه استانی نیز ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت های موجود بازسازی روستاهای زلزله زده را بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رمضان شریف سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه حضور در شهرستان ارسنجان استان فارس فعالیت های این نهاد را در زمینه امدادرسانی، بازسازی و احیای مناطق زلزله زده غرب کشور تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  سپاه پس از حضور در فرایند امداد رسانی در زلزله بم و براساس تجربیات کسب شده در این زلزله دستورالعملی را برای  نحوه واکنش به بلایای طبیعی تدوین کرد که در زلزله ورزقان تمرین و اصلاح شد و بر این اساس سپاه با یک چشم انداز روشن وارد فرایند امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه شد.

معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه سپاه براساس این دستورالعمل سه مرحله اصلی را برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور در دستور کار قرار داده است، گفت: در مرحله اول و ساعات ابتدایی وقوع زلزله یگان های نیروی زمینی سپاه و نیروهای بسیجی محلی به کمک زلزله زدگان شتافتند و با کمک نیروی هوافضای سپاه انتقال مجروحان و امدادگران انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم بیمارستان های ثابت و صحرایی سپاه که مجموعه ای مجهز هستند در مناطق زلزله زده برپا شدند، این بیمارستان ها همان مجموعه ای هستند که در ایام مختلف سال و در مناطق محروم کشور به مردم خدمت رسانی می کنند.

سردار شریف با بیان اینکه سومین کار مهم سپاه تلاش برای بازگشایی راه های مواصلاتی و جاده هایی بود که بر اثر زلزله مسدود شده بودند، گفت: قرارگاه سازندگی سپاه با تعداد زیادی ماشین آلات و دستگاه های مهندسی فرآیند بازگشایی راه های مواصلاتی را در دستور کار قرار داد.

وی در ادامه یادآوری کرد: فرمانده کل سپاه روز دوم وقوع زلزله در مناطق زلزله زده حضور یافت و با دستور ایشان امکانات موردنیاز نظیر چادر و مواد غذایی از شش استان همجوار به مناطق زلزه زده کرمانشاه ارسال شد.

معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه براساس قانون اسکان موفقت و دائم زلزله زدگان وظیفه دولت است و به بنیاد مسکن سپرده شده است، گفت: در جریان زلزله ورزقان تجربه خوبی از همکاری موثر سپاه با بنیاد مسکن بدست آمد بصورتی که منجر به ساخت هفت هزار واحد مسکونی برای مردم و دوازده هزار واحد نگهداری برای دام ها شد.

وی افزود: در زلزله کرمانشاه سپاه در راستای همکاری و توافق با بنیاد مسکن از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) استفاده می کند و به سی و یک سپاه استانی نیز ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت های موجود بازسازی روستاهای زلزله زده را بر عهده بگیرند.

سردار شریف ادامه داد: هر سپاه استانی بازسازی دو تا هفت روستای زلزله زده را با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی بر عهده گرفته و زیرساخت ها نیز توسط قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تامین می شوند.

وی با اشاره به اعتماد مردم و مسئولان به نوع مدیریت و توانمندی سپاه که برآمده از تجربیات این نهاد در دفاع مقدس است، گفت: با وجود اینکه تهیه و ساخت کانکس با توجه به حجم بالای نیاز مناطق زلزله زده و پراکندگی جغرافیای مناطق آسیب دیده کار بسیار سختی است اما سردار عبداللهی فرمانده قرار گاه خاتم النبیاء (ص) پس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در مناطق زلزله زده قول داد کارگاه ویژه ای را برای تولید کانکس تجهیز کند.

معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه این کارگاه از تولید روزانه یکصد کانکس تا پایان هفته به تولید روزانه چهارصد کانکس خواهد رسید، گفت: روزانه تا صد و پنجاه کانکس از تهران به مناطق زلزله زده ارسال می شوند که پس از آماده سازی زیرساخت ها در مناطق زلزله زده نصب می شوند.

وی با بیان اینکه سپاه تا پایان اسکان دائم زلزله زدگان در کنار مردم خواهد بود، گفت: زمان مورد نیاز برای اسکان دائم یک سال اعلام شده است اما امیدواریم همچون زلزله ورزقان با همکاری سایر دستگاه ها سپاه تعهد خود را بسیار زودتر از زمان اعلام شده به پایان برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه فجر استان فارس بازسازی هفت روستای زلزله زده را در غرب کشور بر عهده گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: برنامه‌ها و مأموریت‌های قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در دو مرحله و با عنوان دو قرارگاه جهادی نوروزی و قرارگاه کوثر در امر محرومیت زدایی در مناطق محروم شهرستان در حال اجراست.   کرامتی افزود: ساخت واحد مسکونی برای محرومین، شاداب سازی و تعمیر مدارس مناطق محروم، استقرار گروه‌های جهادی پزشکی در مناطق محروم روستایی و توزیع بسته‌های معیشتی و ده‌ها برنامه عمرانی و فرهنگی و خدماتی از جمله دستاورد‌های گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان بوده که برخی اجرا شده و تعدادی هم در حال اجراست.   ستوان یکم پاسدار سعید تارویردی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران تکاب نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یک واحد مسکن محرومین در مساحتی به متراژ ۷۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان برای فردی نیازمند در حال ساخت است که ۵۰ درصد اعتبار آن از سوی سپاه و ۵۰ درصد بقیه نیز از سوی خیرین نیک اندیش شهرستان تأمین شده است    بسیجیان جهادگر در تکاب فی سبیل الله و در راه رضای حق تعالی امروز‌ها همزمان با ماه مبارک رمضان و با دهان روزه در تلاشند تا گره‌ای از مشکلات هموطنان خود را باز کنند.

دیگر خبرها

  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس