Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سلطانی با اساره به عمل خرافی برخی در روز نهم ربیع گفت: آن چیزی که از سب و لعن رشد می‌کند تنها درخت کینه و عداوت است و نتیجه دیگری ندارد. حجت الاسلام سلطانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ در مذمت مراسم سب خلفای اهل سنت در نهم ربیع موسوم به عید الزهرا یا عمر کشان گفت: امروزه یک میلیارد و ۵۷۰ هزار نفر از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند که توانسته اند در میان قاره‌ها حکومت اسلامی خود را در آسیا برقرار کنند و امت واحده تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان با وحدت و برخورداری از ثروتی عظیم و بی نهایت می‌توانند به اهداف پیامبر و انبیا جامه عمل بپوشانند. اهدافی که در پیام توحید و قسط و عدل خلاصه می‌شود. اما مهمترین عامل برای این تحقق مسئله داشتن وحدت است.

او ادامه داد: متاسفانه امروز برخی در پی برهم زدن این وحدت هستند. باید دانست آن چیزی که از سب و لعن یکدیگر رشد می‌کند تن‌ها درخت کینه و عداوت است و نتیجه دیگری ندارد. میوه شوم این‌ها هم چیزی جز تخریب اسلام نخواهد بود. ما باید حواسمان باشد آن چه که توسط بزرگان اخلاق و تاکیدات اهل بیت به ما منتقل شده و سیره عملی ائمه نام گرفته است را اجرا کنیم. سیره‌ای که روش استنتاجی ائمه اطهار (ع) در مقابل جامعه بوده و نتیجه هم داده است. آن هم چیزی نیست جز مدارا، تحمل، محبت و احترام به همه مسلمانان با هر گرایش فکری و اعتقادی.

حجت الاسلام سلطانی تاکید کرد: البته این به معنای کوتاه آمدن یا به فراموشی سپردن تعالیم و آموزه‌های اعتقادی شیعیان نیست بلکه تحکیم و حراست از دارایی‌های مذهبی دیگر مسلمانان است که شیعیان با احترام به آن‌ها در واقع در رود زلال محبت اهل بیت و حقیقت سرازیر خواهند شد. در این بین باید گفت: یکی از چیزهایی که باید به آن توجه کرد این است که برخی در گارد مذهبی می‌خواهند از اسلام دفاع کنند، این افراد گا‌ها فریب خورده و از کسانی هستند که از درک پایینی برخوردارند. آن‌ها گارد مدافعانه را برای دفاع از مذهب انتخاب و با دفاع غلط خود در مسیر دشمن حرکت می‌کنند. البته گفتنی است این مسیر غلط ریشه هایی هم دارد، از جمله:

۱ -عدم علم کافی به منابع اصیل قرآن وعترت
۲ -فریب مکر دشمن را خوردن و اسیر دام او شدن
۳ -عدم درک صحیح و بینش درست از شرایط اجتماعی عموم مسلمین

او افزود: به هر حال یاری خدا و اهل بیت باید با راهکارهای دینی باشد، راهکارهای شرعی و عقلی که به نتیجه خوب برسد، زیرا ما از هر طریقی نمی‌توانیم حرکت کنیم. درواقع جلب و جذب قلوب به تشیع، اسلام و قرآن و در مسیر اهل بیت قرار گرفتن برای ما مهم است وگرنه فراری دادن و دشمن تراشی برای اسلام تن‌ها چهره دین را مخدوش کرده و زمینه خدمت به اهل بیت و محبت به آن‌ها را از بین خواهد برد.
من زمانی به آن‌ها محبت دارم که بتوانم کسی را محب اهل بیت کنم وگرنه سب و لعن که جذب قلوب ندارد. آن چیزی که چهره دین را تخریب می‌کند سب است. باید توجه کنیم که اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در مدار عقل و حلم و درک صحیح استوار است و رمز بقای آن هم همین است.»

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: کسی که مجهز به دستاوردهای اعتقادی باشد و قالب اعتقادیش را از سیره ائمه شکل داده باشد اهل احترام و تحمل است و در مسیر هدایت حرکت می‌کند وگرنه با تعصب بیجا هر انسانی سقوط می‌کند و نهایتا باعث تخریب دین می‌شود. یک مسلمان عاشق اهل بیت یعنی سید بحرالعلوم. یعنی کسی که مورد تایید تمام فرق اسلامی بود، یعنی شیخ طائفه شیخ طوسی که مورد احترام و وثوق همه مسلمین است، یعنی سید رضی که مورد تایید همه مسلمین است. یعنی امام موسی صدر، علامه عسگری، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، آیت الله سیستانی که همگی از اسلام، قرآن، اهل بیت، جان، مال و نوامیس مسلمین حفاظت و حراست می‌کنند تا نقشه‌های دشمنان اهل بیت را برای راه اندازی جنگ‌های فرقه‌ای ناکام بگذارند.


حجت الاسلام سلطانی همچنین درمورد زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (ره) گفت: اعتقاد به موعود و منجی یک اصل است که بین همه مذاهب مورد توجه قرار گرفته و از وعده‌های امید بخشی است که همه آن‌ها بالاخص ادیان آسمانی در فکر آن هستند. در اندیشه اسلامی هم بین همه فرق اعتقاد به منجی وجود دارد و شیعیان بطور خاص این اعتقاد را به امامت امام زمان دارند. باتوجه به مطالبه آحاد بشر در این مورد و عنایت به ترقی فکری و درک صحیحی که از محیط پیرامون در این خصوص بوجود می‌آید دو نکته مطرح می‌شود:

۱ -رویکرد مهدویت و به سمت دین حرکت کردن و نیز علاقه‌ای که بشر امروز نسبت به دین داران نشان می‌دهد همان پیام توحید است که به بشر ارائه شده.
۲ -پیام انبیا قسط و عدل است که امروز یک مطالبه عمومی برای عموم ملت هاست.

او در پایان اضافه کرد: مهمترین نکته این است که ما باید نشان دهیم اعتقاد و باورمان به موعود روند زندگی مادی و معنوی بشر را تحت تاثیر قرار خواهد داد و برنامه جامع زندگی توسط موعود به بشر ارائه خواهد شد، بیان این پیام و عمل به آن می‌تواند زمینه ساز اعتقاد عامه مردم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

 دستیار سابق مورینیو بعد از گرویدن به دین اسلام عضوی از یک خانواده ایرانی شد.

به گزارش تسنیم، وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را به‌عهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود‌.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلّیت دین اسلام برای او توضیح داده شد‌. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دوماهه هم یک وکیل کارهای مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد،
این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است، گویا در این مدت کارهای مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به‌صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

به‌موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را به‌عهده دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش رسانه پرتغالی به شکست سپاهان مقابل پیکان مورایس: آسیب زدن به سپاهان هدف رقبا بود

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند