Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقامات ترکیه اعلام کردند که آمریکا باید به تعهد خود مبنی بر عدم پشتیبانی تسلیحاتی گروه‌های کرد در سوریه پایبند باشد و آن را اجرا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، مقامات ترکیه اعلام کردند که آمریکا باید به تعهد خود مبنی بر عدم مسلح کردن گروه‌های کرد در سوریه پایبند باشد و آن را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ینی شفق» به نقل از مقامات ترکیه نوشت: تماس تلفنی اردوغان و ترامپ در روز جمعه می‌تواند نقطه عطفی در روابط ترکیه و آمریکا باشد اما واشنگتن باید به تعهد خود درباره عدم حمایت از گروه‌های کرد در سوریه پایبند باشد.

 «بکر بوزداغ»، معاون نخست وزیر ترکیه می‌گوید: آمریکا در حال فریب دنیا خواهد بود اگر ارسال سلاح و تجهیزات به گروه‌های کرد در سوریه را متوقف نکند.

کاخ سفید روز جمعه گزارش داد: ترامپ به اردوغان گفته که واشنگتن ارسال سلاح به گروه‌های کرد در سوریه را کاهش داده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز پیش از این گفته است: دونالد ترامپ به رجب طیب اردوغان اطمینان داده که واشنگتن از این پس ارسال سلاح به نیرو‌های کُرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق YPG» را متوقف می‌کند.

پشتیبانی آمریکا از نیروهای کُرد سوریه و تجهیز آنها با سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفته از مهمترین اختلافهای جدی بین آنکارا و واشنگتن است. ترکیه نیروهای کُرد سوریه موسوم به «حزب اتحاد دموکراتیک سوریه» و شاخه نظامی آن موسوم به «یگانهای مدافع خلق» را جزئی از سازمان تروریستی «پ ک ک»ترکیه می‌داند .

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر

دریافت 848 KB

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از این و در روزهای گذشته نیز عکسی از این اقدام در آمریکا منتشر کردیم. اکنون تصاویری از مجسمه «جرج واشنگتن» در دانشگاه آمریکایی بیروت ببینید.

کد خبر 848396 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است