Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@07:51:47 GMT

قیمت طلا به ۱۲۹۰ دلار رسید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۸۹۸۱

قیمت طلا به ۱۲۹۰ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۹۰ دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم 2 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی مانده، و با توجه به نرخ تورم پایین آمریکا، سرمایه گذاران متوجه رویکرد نگاه محتاطانه فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره شده اند قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1290 دلار رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.2 درصد رشد به 1289 دلار و 90 سنت رسید.

مارک تو، رئیس بخش تحقیقات موسسه مالی وینگ فانک در هنگ کنگ گفت: «رابطه معکوس بین ارزش دلار و قیمت طلا امروز عامل اصلی تعیین قیمت ها در بازار است... اما من فکر نمی کنم این نوع رابطه به اندازه کافی قوی باشد که موجب رشد بیشتر قیمت طلا شود.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهان امروز در رقم 92.783 تقریبا ثابت بود و در نزدیکی پایین ترین رقم دو ماه اخیر که در روز جمعه به ثبت رسیده بود باقی ماند.

کاهش ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری می شود.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در ابتدای هفته ظاهرا بیشتر توجهات معطوف بازارهای بورس است تا بازار فلزات گرانبها.»

در سایه ضعف بازارهای چین و کره جنوبی، ارزش سهام های آسیایی امروز رشد محدود اولیه را خنثی کردند و از بالاترین رقم های یک دهه اخیر عقب نشینی کردند.

سرمایه گذاران در انتظار برگزاری جلسه استماع کنکره در مورد ریاست جرومی پاول بر فدرال رزرو هستند که قرار است فردا برگزار شود.

هفته گذشته صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو نشان داد که برخی سیاستگذاران نگرانی هایی در مورد چشم انداز نرخ تورم دارند و تاکید کرده اند که قبل از تصمیم گیری در مورد زمان افزایش نرخ بهره آمارهای اقتصادی آینده را مورد ملاحظه قرار خواهند داد.

انتهای پیام/158

R1012128/P1012122/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه