Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@18:55:52 GMT

آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن کریم عمان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۹۱۳۹

آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن کریم عمان

خبرگزاری شبستان: مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم عمان با حضور ۴۸ متسابق و صعود ۸ شرکت‌کننده به مرحله نهایی آغاز و تا چهارشنبه(۸آذرماه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه عمانی الوطن؛ بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم عمان با همت مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس و با حضور ۴۸ شرکت‌کننده عصر دیروز برگزار شد و در مرحله نهایی این دوره از مسابقات، ۸ متسابق به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات در ۶ رشته حفظ کل، حفظ ۲۴ جزء، حفظ ۱۸ جزء، حفظ ۱۲جزء، حفظ ۶جزء و حفظ دو جزء برگزار می‌گردد که این دوره از مسابقات مخصوص متولدین سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد است.

هیئت داوران این دوره از مسابقات متشکل از ۳ نفر از اساتید علم قرائت و علوم قرآن و یک نفر عضو فنی است.

به گزارش ایکنا، این دوره از مسابقات روز چهارشنبه(۸آذرماه) در یک کنفرانس خبری توسط حبيب بن محمد ريامي؛ دبیرکل مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس اعلام خواهد شد.

این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه برای جوانان عمانی به حفظ قرآن کریم و یادگیری آموزه‌های قرآنی و تربیت نسل قرآنی و عناصر فعال در اصلاح جامعه و تربیت نسل جدید قاریان برای حضور در مسابقات بین‌المللی برگزار می‌گردد/.

پایان پیام/402

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان