Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیت الله قرهی گفت: برای هدایت باید در کنار قرائت قرآن درباره آیات آن تدبر کرده و به قرآن ناطق یعنی ائمه معصومین(ع) تمسک عملی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شب یک شنبه در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام مهدی(ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار داشت: باید در کنار قرائت قرآن درباره آیات آن تدبر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ابراز کرد: اگر اجازه می دادند از روز نخست قرآن ناطق همه مطالب را برای مردم بیان کند امروز بشر گرفتار نبوده و دنیای حسنه ایجاد می‌شد با این وضعیت دعای حسنه در زمان ظهور اتفاق می‌افتد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه حقیقت امام را خود امام می شناسد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند یا علی کسی غیر از من تو را نشناخت و کسی غیر از خدا مرا نشناخت، بنابراین هر کسی نمی‌تواند امام را توصیف کند مگر آنچه خداوند بیان کرده باشد.

وی با بیان اینکه خداوند چنان بشر را دوست دارد که امامان نور الهی را برای هدایت آنها فرستاد اما متاسفانه بشریت آنها را نشاخت و در حقشان ظلم کرد، اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: نیکی به خوبان و همنشینی با خوبان انسان را خوب می‌کند طوری که خداوند حب او را حتی در دل فجار هم قرار می‌دهد.

آیت الله قرهی بیان داشت: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: بغض فجار برای شما خوب است چراکه خوبان عالم آنها را تایید نمی کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) عنوان کرد: برخی افراد تا زمانی که انقلاب به نفع آنها باشد انقلابی هستند همین که از سوی انقلاب دچار ضرر یا زیانی شوند ضدانقلاب می‌شوند، حاج آقا شجونی هیچ وقت از انقلاب سهم خواهی نداشتند در حالیکه زمان طاغوت بیشترین شکنجه را تحمل کردند.

وی بیان داشت: امام حسن عسکری می‌فرمایند: بیان اسرار و طلب ریاست انسان را به هلاکت می‌رساند، متاسفانه امروز برخی از مسوولان برای ریاست چند روزه دنیا دنبال آبروریزی از دیگران هستند.

آیت الله قرهی گفت: انسان باید مراقب باشد خود را با خوبان عالم همنشین کند تا شاید عاقبت به خیر شود، مراقبت کنیم به قرآن ناطق تمسک عملی داشته باشیم.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.
او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

دیگر خبرها

  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند