Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:10:09 GMT

دهکده سلامت در لرستان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۰۴۵۲

دهکده سلامت در لرستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: راه‌اندازی دهکده سلامت در استان ایده‌ای فوق‌العاده است.

به گزارش ایسنا،  دکتر کوروش ساکی در جلسه هم‌اندیشی و تعامل با مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت لرستان با بیان اینکه خوشبختانه در این مجتمع ظرفیت‌ها و امکانات خوبی وجود دارد، اظهار کرد: با پتانسیلی که در اینجا وجود دارد چنانچه یک تفکر خوب وجود داشته باشد می‌توان با هدایت و حمایت درست آن یک مرکز بین‌المللی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، راه‌اندازی دهکده سلامت در این منطقه را ایده‌ای فوق العاده عنوان کرد و با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت استان فضای بسیار مناسبی برای پیاده کردن این برنامه دارد، ادامه داد: برای عملی شدن این برنامه باید پیش‌بینی‌ها و مطالعات لازم به خوبی انجام و پس از آن برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گیرد. برای اجرای برنامه‌هایی از این دست باید دو عامل فضا و تفکر مناسب وجود داشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی در مجتمع کشت و صنعت لرستان گفت: برای این کار یک مرکز کشت و صنعت تخصصی مورد نیاز بوده و این مرکز آزمایشگاه خاص و نیروی متخصص می‌خواهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان پشتوانه‌ای مناسب برای راه‌اندازی مرکز فوق است، افزود: سود و بهره این قبیل کارها در نهایت متوجه مردم استان خواهد شد و برای این کار سازمان‌های ذیربط باید امکانات خود را وارد کار کنند.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری دو طرفه باید ابتدا تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شود که در آن نوع و نحوه  تعامل دو مجموعه با همدیگر مشخص شود، در مورد راه‌اندازی مرکز درمانی بین راهی افزود: آمادگی این را داریم که تا حد امکان بتوانیم برای راه‌اندازی این مرکز همکاری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: برای  انجام این گونه برنامه‌ها استفاده از تجربیات و دانش متخصصین اجتناب ناپذیر است و بدون این مهم موفقیت به دست نخواهد آمد.

 به گزارش ایسنا، در این نشست هم اندیشی دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر سرچشمه پور مدیر عامل مجتمع کشت، صنعت و گردشگری فجر لرستان و سایر حاضرین در مورد راه اندازی دهکده سلامت و مراکز فرعی بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مصری ظهر سه شنبه در نشست خبری هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: شعار هفته سلامت امسال، «سلامت خانواده و مردمی‌سازی» تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: موضوع سلامت خانواده در دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفته و برنامه‌هایی در این راستا در حال اجرا است.

وی گفت: طرح پزشک خانواده در سال گذشته از پردیسان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم تا تیرماه امسال جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مردمی سازی سلامت را گامی مهم در راستای تقویت و ارتقا شاخص‌های سلامت برشمرد و گفت: هوشمندسازی فرآیندها در حوزه سلامت می‌تواند امر مهمی در یکپارچه سازی و ارتقا خدمات درمانی باشد.

وی اضافه کرد: در طرح سلامت خانواده، بهبود شاخص‌های سلامت در بعد جسمی، روانی و معنوی مدنظر است که مجموعه این برنامه‌ها موجب تقویت امید آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مصری اضافه کرد: در طرح سراج تلاش می‌شود تا بهداشت روانی جامعه بهبود یابد و در سال گذشته پایگاهی برای این امر راه اندازی شد که در سال جاری نیز چندین پایگاه دیگر افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به زیر مجموعه‌های خود از جمله کارکنان، پزشکان و پرستاران دارد؛ این در حالی است که از سایر سازمان‌های بیمه گر رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان طلب داریم.

وی با بیان اینکه اگر سازمان‌های بیمه گر بتوانند بدهی‌های خود را به دانشگاه علوم پزشکی قم پرداخت کنند در این صورت مطالبات کارکنان نیز پرداخت خواهد شد گفت: تلاش می‌شود تا نیروهای متخصص در استان قم جذب شوند و در حال حاضر استان قم در برخی از رشته‌ها در رتبه‌های آخر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در سال گذشته رشته فوق تخصص گوارش در استان قم راه اندازی شد و از مهر امسال نیز سه پزشک فوق تخصص غدد اطفال و یک دندانپزشک اطفال برای قم جذب شوند.

وی افزود: طی چند سال آینده تا ۲۷ رشته در استان قم جذب داریم که این امر موجب تقویت کیفیت خدمات دهی در نظام سلامت استان و رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر در استان قم عضو هیأت علمی هستند که طی فراخوانی جدید این آمار به ۳۳۰ نفر می‌رسد و برنامه داریم طی چند سال آینده این تعداد به ۴۰۰ نفر افزایش یابد.

مصری گفت: در زمینه نیروی انسانی استان قم هزار نیرو در بخش پرستاری، حوزه سلامت خانواده، اورژانس و مرکز بهداشت کمبود نیرو دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان قم در زمینه سرانه تخت بیمارستانی در رده‌های آخر کشوری قرار دارد افزود گ: تلاش می‌شود تا تخت‌های قدیمی با تخت‌های جدید جایگزین شود و در این راستا ۲۵۰ تخت مادر و کودک در بیمارستان شهید بهشتی قم اضافه می‌شود.

مصری بیان کرد: ۱۲ خودروی اورژانس ۱۱۵ به زودی به دانشگاه علوم پزشکی قم ملحق خواهد شد تا بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود.

کد خبر 6086839

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان