Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور جمعی از زائران و عزادارن امروز، ششم آذرماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: ابتدا اسم امام حسن عسکری(ع)، امام هادی(ع) و امام رضا(ع) ابن می‌آوردند، این اصطلاح تنها در بین دوستان حضرت مرسوم نبود بلکه دشمنان امام نیز آن را به کار می‌بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله علم‌الهدی در رابطه با معنی عسکر گفت: عسکر به معنی ارتش و لشگر است و امام یازدهم را عسکری می‌نامیدند چون بیشترین دوران عمر خود را در زندان‌های ارتش به سر می‌بردند.
وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در تثبیت شیعه نقش بسزایی داشته‌اند، ابراز کرد: عظمت امروز شیعه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) است؛ این دو امام زمینه‌های فکری، اجتماعی شیعیان را برای زندگی در زمان عصر غیبت آماده کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، غیبت را دورانی سخت برای شیعیان دانست و تصریح کرد: در این دوران مردم به طور مستقیم با امام معصوم(ع) در ارتباط نیستند، از جهتی نیز باید زندگی خود را براساس سیره و روش امامت و ولایت مدیریت کنند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امام یازدهم در دوران امامتشان بدنه اجتماعی شیعه را به عنوان یک جریان سیاسی در تشکیل‌سازی جامعه به خوبی مدیریت کردند، تشریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در تمام دوران زندگی خود تحت فشار و اختناق بودند اما از هر فرصتی برای ارتباط و هدایت شیعیان استفاده می‌کردند.
وی با بیان اینکه دستگاه حکومت بنی عباس از جانشینی این امام وحشت داشتند، ابراز کرد: آنان می‌دانستند جانشین این امام مردی است که جهان را پر از عدل و داد می‌کند، از این رو با تحت نظر گرفتن امام عسکری(ع) در فکر نابودی حضرت مهدی(عج) بودند.
آیت‌الله علم‌الهدی در رابطه با تعطیلی روز شهادت امام عسکری(ع) گفت: برخی از افراد با این تعطیلی مخالف بودند و این روز را به عنوان سرآغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) و روز شادی می‌دانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان شهادت هر امام را سرآغاز ولایت و امامت امام بعدی دانست و افزود: حضرت مهدی(عج) امام زنده و حاضر هستند و ما در سایه توجهات این حضرت زندگی می‎کنیم از این رو سالروز آغاز امامت ایشان برای ما موضوعیت و ارجعیت دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) امام ششم شیعیان اکران‌های فرهنگی تسلیت این روز با احادیثی از امام صادق (ع)  به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

 در این اکران‌های فرهنگی از احادیث و جملاتی همچون:" خشم کلید همه بدی‌هاست"، "عاقل‌ترین مردم خوش‌اخلاق‌ترین آن‌هاست"،  "شیعیان ما با یکدیگر مهربانند"،  "علم را برای عمل کردن بیاموز" و "شیعه مدیون قال صادق‌هاست" استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی