Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور معاون اول رئیس‌جمهور در بین زلزله‌زدگان که باعث زحمت بیشتر این مردم نیز شد، به عنوان جدیدترین اقدام اشرافی دولتی‌ها در تاریخ ثبت شد.

 سرویس سیاست مشرق - دو هفته قبل اسحاق جهانگیری در اولین روز پس از وقوع زلزله دلخراش در استان کرمانشاه که منجر به فوت بیش از 480 نفر و مجروحیت چندین هزار نفر از هموطنانمان شده بود، در سخنانی نسنجیده و ناپخته، بجای آنکه به یاری مردم و زلزله‌زدگان بشتابد در سخنانی کاملا سیاسی و جهت‌دار که کارشناسان آن را پاس گلی به وزیر کم‌کار مسکن می‌دانستند، به مسکن مهر حمله و تلفات را ناشی از این پروژه عنوان کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان که از همان ابتدا با واکنش‌های دلسوزان کشور همراه شد، علاوه بر اینکه موجب شد سواستفاده از این موضوع پایان یابد، دولتی‌ها را نیز مجبور به عذرخواهی از این اشتباه نمود.

اما دومینوی اقدامات ضد مردمی جهانگیری به همین ختم نشد و در تازه‌ترین مورد، معاون اول رئیس جمهور پس از گذشت حدود 15 روز از وقوع زلزله امروز به کرمانشاه سفر کرد تا بالاخره از نزدیک با مشکلات مردم آن منطقه و کمبودها آشنا شود.

اما با مروری بر تصاویر حضور وی در بین مردم مناطق زلزله زده، آنچه بیش از همه‌چیز به چشم می‌آید، تکبر او در مواجهه با مردم است که یادآور حضور کاملا امنیتی روحانی در مناطق است.

جهانگیری که هدف اصلی خود برای حضور در این سفر را حل مشکلات مردم عنوان کرده بود، طوری با زلزله‌زدگان و خانواده های روستایی که اکنون همه دارایی خود را از دست داده اند برخورد نمود، که برخوردهای ضد مردمی و اشرافی را در ذهن مردم زنده کرد.

براساس آنچه از تصاویر مشخص است، وی بدون توجه به آداب زندگی مردم منطقه، حتی بدون این که کفش خود را از پای در آورد وارد چادرهای زلزله‌زدگان شد و نه تنها زحمتی را از دوش آن‌ها برنداشت بلکه باعث شد زحمت پاک کردن رد حضور او در چادرهایشان را نیز تحمل کنند.

همانطور که در این تصاویر مشخص است،  مسئولان دولتی هم که به همراه جهانگیری برای بررسی اوضاع به سراغ مردم رفته بود، حتی زحمت این را به خود ندادند که کفش خود را درآورند تا باعث کثیف شدن فرش و موکت کف چادرهای زلزله‌زدگان نشود.

بلاشک این روحیه اشرافی برخی مسئولان که در بین چندین محافظ بین مردم مصیبت زده حاضر می‌شوند، هیچ‌گاه از ذهن مردم مستضعف رنج کشیده خارج نمی‌شود اما آنچه در این ذهن ها به عنوان نماد مدیران انقلابی درج می‌شود، حضور بی تکلف و ساده مسئولان انقلاب در کنارشان خواهد بود. خاطره‌ای از جنس سفر رهبرمعظم انقلاب به مناطق زلزله‌زده و حضور در بین مردم.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  مهدی جهانگیری درباره میزان تولید گلخانه‌ای در استان همدان گفت: سالانه ۴۱ هزار و ۴۵۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان که اغلب سبزی و صیفی است تولید می‌شود.

او گفت: رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از جذب تسهیلات مکانیزاسیون جهش تولید در استان همدان خبر داد و گفت: در این بخش، ۱۸ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان طی سال ۱۴۰۲جذب انجام شده است.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از محل تسهیلات ارایه شده ۱۶۹ دستگاه ادوات و ماشین آلات مختلف برای کشاورزان همدانی تامین شد.

جهانگیری گفت: بخشی از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها توسعه مکانیزاسیون است به شکلی که در این راستا تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است.

او گفت: میزان اعتبار مصوب شده ۱۶۰ میلیارد ریال بود که بیش از آن جذب شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات خط یازده مکانیزاسیون استان همدان نیز به طور صددرصدی جذب شده است، گفت: در این بخش نیز رتبه برتر کشوری از آن استان شده به طوری که اعتبار تسهیلات کامل جذب شده است.

دیگر خبرها

  • ارسال کمک‌های غیرنقدی هلال‌احمر مرکزی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • جذب ۱۸میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در استان همدان
  • کمک‌های غیرنقدی هلال احمر قزوین به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • مردم استان سمنان به کمک سیل زدگان سیستان آمدند
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند | ماجرای فایل صوتی درز کرده از مهمانی؛ ظریف چه گفته بود؟
  • توضیح ظریف درباره فایل صوتی
  • کمک ۸۱ میلیارد ریالی مردم به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک‌ 81 میلیارد ریالی مردم به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • سخنان ظریف درباره افراطیون اصلاح‌طلب و افتادن برجام از چشم مردم