Web Analytics Made Easy - Statcounter

عده‌ای از پزشکان معتقد بودند که شاهدانه‌ها به زهر آغشته شده بود و همین امر سبب مرگ بروس لی شده‌است. اما پزشک اصلی او معتقد بود که به دلیل خوردن آسپرین قوی، تومور فعال شده و مرگش فرا رسیده بود. در واقع چنین فردی با داشتن تومور مغزی نباید چنین آسپرینی مصرف می‌کرد.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از خبرگزاری میزان، امروز مصادف با 27 نوامبر سالروز تولد "بروس لی" بازیگر فیلم‌های رزمی، فیلسوف، نظریه‌پرداز و بنیانگذار روش رزمی "جیت کان دو" و یکی از تاثیرگذار ترین چهره های قرن بیستم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لی 27 نوامبر سال 1940 در محله چینی‌های سانفرانسیسکو در کالیفرنیا به دنیا آمد اما در هنگ کنگ بزرگ شد و در 18 سالگی دوباره برای تحصیل در دانشگاه به سانفرانسیکو بازگشت. فیلم‌های رزمی که او در سینمای هالیوودی و سینمای هنگ کنگ بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلمهای رزمی هنگ کنگ شده و تحسین عامه را برانگیخت و موجی از علاقه‌مندی به فیلم‌های هنرهای رزمی چینی را در جهان غرب به وجود آورد. کارگردانی و جو فیلم‌های او هم بر روی هنرهای رزمی و هم بر روی فیلم‌های رزمی چه در هنگ کنگ و چه در بقیه جهان تأثیر گذاشت. 
 
وی به یک چهره نمادین تبدیل شد به خصوص برای چینی‌ها، زیرا در فیلم‌هایش به عنوان افتخار ملی برای چین و ملی‌گرایی چینی ظاهر شد.
 
بروس لی از 13 سالگی شاگرد "ییپ من" استاد "وینگ چون کونگ‌فو" شد. پس از ورود به آمریکا آموزش هنر رزمی خود با نام جان فن کونگ‌فو را آغاز کرد. او هرچند در وینگ چون آموزش دیده بود اما به پیروی از یک سبک اعتقاد نداشت و معتقد به استفاده از بهترین تکنیک‌ها از سبک‌های مختلف رزمی بود. از آن جایی که به مطالعهٔ فراوان درخصوص انواع سبک‌های رزمی می‌پرداخت ازآن رو با تمامی سبک‌های مبارزهٔ غربی و شرقی آشنایی کامل داشت. 

"اگر انسانی با چهار دست و چهار پا به دنیا آمد می‌توان گفت که ضربات به شکل پیچیده‌ای قابل تولید است، لذا تا زمانی که این گونه نشده فنون کاربردی و اساسی به همین شکل خواهد بود" و بروس این هنر رزمی را با نام «جیت کان دو» و بدون پیشوند و پسوند نام‌گذاری کرد.

ورود به سینما

وی در امریکا به آموزش سبک خود پرداخت و در یکی مسابقات سبک "لانگ بیچ" را به نمایش گذاشت. بعد از نمایش لانگ بیچ یک کارگردان که اتفاقاً در سالن حضور داشت به ملاقات بروس لی رفت و از وی خواست در سریال «زنبور سبز» به ایفای نقش بپردازد و بروس هم پذیرفت و این مقدمه‌ای برای ورود بروس لی به سینما بود. (البته بروس لی در کودکی نیز در چند فیلم ایفای نقش کرده بود چون پدر او بازیگری هنگ کنگی بود او در 6 ماهگی گریم شد و نقش شاهزاده را بازی کرد و در 6 سالگی نقش کودک دزدی را و در 11 سالگی فیلم غازهای وحشی را بازی کرد)

بروس لی بعد از بازی در چند سریال و فیلم سینمایی مانند سریالهای بتمن و زنبور سبز، فیلم سینمایی مارلو، مجموعه تلویزیونی لانگ استریت و… در آمریکا تصمیم گرفت به هنگ گنگ بازگردد و برای هم میهنانش نیز چند فیلم بازی کند که بلافاصله با استقبال شرکت‌های فیلم سازی روبه رو شد اول فیلم راهب کوهتانگ و توسط استودیو "گلدن هاروست" و کارگردانی «لو وی» کارگردان معروف چینی به ایفای نقش در فیلم‌های رئیس بزرگ و ضربه نهایی پرداخت که این فیلم‌ها رکورد فروش تمامی فیلم‌های هنگ کنگی را شکست.

بعد از این فیلم‌ها همه به این نتیجه رسیدند که بدون شک بروس لی برترین رزمی کار دنیاست. سپس بروس لی خود تصمیم گرفت فیلم بسازد بدین منظور در سال 1972 شرکت فیلمسازی خود به نام «شرکت فیلمسازی کنکورد» را دایر کرد و خود کارگردانی فیلم «راه اژدها» یا «بازگشت اژدها» را به عهده گرفت. این فیلم در هنگ کنگ مجدداً رکورد فروش فیلم‌های قبلی بروس را شکست.

در این دوران بروس لی با موج پیشنهادهای شرکت‌های فیلم سازی مواجه گشت و وی در چهارمین فیلم معروف خود «بازی مرگ» به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم توسط دشمنانش زخمی گشت اما به دلیل فوت ناگهانی بروس لی فیلم ناتمام باقی‌ماند.

بعد از موفقیت بروس لی در هنگ کنگ هالیوود به سراغ بروس لی آمد و کمپانی برادران وارنر از وی در خواست کرد که در فیلم «اژدها وارد می‌شود» به ایفای نقش بپردازد به همین دلیل بروس لی «بازی مرگ» را رها کرده و در «اژدها وارد می‌شود» که اولین فیلم جهانی وی به شمار می‌رفت به ایفای نقش پرداخت.

بروس لی به تومور مغزی دچار شده بود و هنگامی که می‌خواسته برای تمرین فیلم بازی مرگ برود بی هوش شده و تلاش پزشکان بی‌نتیجه بود و تیم پزشکی بروس لی 5 دلیل برای مرگ نابهنگام او ارائه دادند. یکی از دلایل اصلی مرگ زودرس بروس تورم و رشد یک غده در مغز او بود. به گفته همسرش لیندا، بروس با تهیه کننده فیلم ریموندجو در ساعت 2 بعدازظهر قرار داشت.

آن دو در مورد ساخت فیلم بازی مرگ با یکدیگر مشورت کردند و تا ساعت 4 بعدازظهر با هم صحبت کردند و بعد به خانه بتی تینگچی بازیگر تایوانی الاصل که نقش اصلی زن فیلم بازی مرگ را داشت رفتند. بعد از ساعتی چو آنجا را ترک می‌کند و بروس و بتی با هم شام می‌خورند.

در آنجا بروس احساس سردرد می‌کند و بتی یک قرص Eguagesic (آسپرین قوی) به او می‌دهد. حدود ساعت 7 شب بروس به خواب می‌رود. چو به خانه بتی تلفن می‌زند تا با بروس حرف بزند اما بتی می‌گوید بروس به خواب عمیقی رفته و نمی‌تواند او را بیدار کند. بلافاصله او را به بیمارستان می‌رسانند. پزشکان به معاینه دقیق می‌پردازند. او به کما رفته بود بعد از مدت کوتاهی نیز حتی نفس هم نمی‌کشید. پزشکان متوجه شدند که مغزش تورم دارد. وزن مغز او از 1400 به 1575 گرم رسیده بود.

هیچ‌یک از رگهای خونی بسته یا پاره نشده بود. تمام اعضا و جوارح بدن مورد معاینه قرار گرفته و کالبد شکافی شد. در معده‌اش همان قرص آسپرین قوی بود که بتی به او داده بود. علاوه بر این چند دانه شاهدانه در معده‌اش یافت شد که مشخص نشد این شاهدانه‌ها را از دست چه کسی خورده‌است. 

عده‌ای از پزشکان معتقد بودند که شاهدانه‌ها به زهر آغشته شده بود و همین امر سبب مرگ وی شده‌است. اما پزشک اصلی او معتقد بود که به دلیل خوردن آسپرین قوی، تومور فعال شده و مرگش فرا رسیده بود. در واقع چنین فردی با داشتن تومور مغزی نباید چنین آسپرینی مصرف می‌کرد.

همسرش لیندا می‌گفت: او هیچ‌گاه دوست نداشت عمر طولانی داشته باشد. زیرا او نمی‌توانست تحمل کند که قدرت بدنی اش با کهولت سن روز به روز تحلیل رود. بروس لی می‌گفت اگر من باید فردا بمیرم هیچ شکایتی ندارم. من به آرزوهایم دست یافته‌ام و در دنیا آنچه را که می‌خواستم انجام داده‌ام. از زندگی انتظار بیشتری ندارم. قبر او در سیاتل آمریکا در خیابان گارفیلد می‌باشد در هنگام مرگ بروس لی پسرش برندان لی 8 سال داشت که 20 سال بعد از مرگ پدرش یعنی در سن 28 سالگی او به طرز مشکوکی در گذشت؛ قبر او نیز در کنار قبر پدرش است.

دسته بندیآخرین عناوین هنری هنری

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک صادرات ؛ جذب ۴۱درصدی سپرده قرض الحسنه/ تسهیلات تنها ۱۱ درصد

به گزارش خبرنگار مهر، بانک صادرات ایران یکی از بانک‌هایی است که شعب زیادی در سطح کشور داشته و انتظار از این بانک تسهیلات آسان به مردم است در این گزارش آمار تسهیلات بانک را طبق گزارش ۹ ماهه سال جاری بانک، بررسی می‌کنیم:

سپرده‌های بانک چقدر است؟

بانک صادرات ۵ نوع سپرده دارد که به شرح زیر است: سپرده‌های کوتاه مدت، کوتاه مدت ویژه، بلند مدت، غیر هزینه زا یا قرض الحسنه، سپرده‌های ارزی.

سپرده‌های کوتاه مدت بانک صادرات که ۱۴۹ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان بوده که نرخ سود پرداختی به مردم در این سپرده‌ها ۱۰ درصد است.

سپرده‌های کوتاه مدت ویژه به مبلغ ۲۸۴ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد به مردم پرداخت می‌شود.

اما سپرده‌ای که بانک سود بیشتری برای آن پرداخت می‌کند سپرده بلندمدت با نرخ ۱۶ درصد است که میزان این سپرده ۱۹۳ هزار و ۴۲ میلیارد تومان است.

سپرده قرض الحسنه این بانک به میزان ۲۵۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان بوده که بیشترین سپرده بانک است و بانک می‌تواند ۷۰ درصد آن را تسهیلات بدهد، سپرده ارزی بانک نیز ناچیز بوده و ۲۰ هزار ۷۸۹ میلیارد تومان است.

کل سپرده‌های بانک ۶۱۷ هزار و ۸۵ میلیارد تومان است.

بانک چقدر تسهیلات پرداخت کرده است؟

تسهیلات اعطایی به اشخاص دولتی در بانک صادرات به میزان ۵,۸۴۶ میلیارد تومان بوده که میزان زیادی نیست، تسهیلات به اشخاص غیردولتی به مبلغ ۴۶۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است، تسهیلات ارزی این بانک نیز به ۴۰,۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

به عبارتی بانک ۲ برابر سپرده‌های ارزی، تسهیلات را با ارز پرداخت کرده و این مورد در گزارش صورتمالی بانک قابل توجه است.

کل تسهیلات پرداختی بانک به میزان ۵۰۷ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد بانک ۸۲ درصد سپرده‌ها را تسهیلات پرداخت کرده است. با توجه به حجم بالای سپرده قرض الحسنه بانک باید میزان وام قرض الحسنه نیز بیشتر باشد که بعید به نظر می‌رسد بانک تسهیلات قرض الحسنه زیادی را پرداخت کرده باشد، البته آمار تسهیلات قرض الحسنه بانک در گزارش ۹ ماهه قید نشده است.

اما درآمد تسهیلات قرض الحسنه این بانک به میزان ۲ هزار ۶۲۴ میلیارد تومان با نرخ سود ۴ درصد قید شده که نشان می‌دهد بانک تنها ۶۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است. یعنی تقریباً ۱۱ درصد از سپرده‌های کل بانک، در صورتی که ۴۱ درصد سپرده‌های بانک قرض الحسنه است.

کد خبر 6056311 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • چالش‌ها و خطرات ورود گونه‌های جانوری از مناطق حفاظت شده به پایین دست
  • (ویدئو) ورود «پرشتاب‌ترین ماشین جهان» به بازار در سال آینده
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • افتتاحیه ۱۰ هزار نفره بی‌بدن
  • آلاینده های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان
  • اسطوره سینمای استرالیا؛بدلکار افسانه‌ای در تصادف با درخت جان باخت
  • ۹ نکته جالب درباره جکی‌چان که نمی‌دانستید
  • بانک صادرات ؛ جذب ۴۱درصدی سپرده قرض الحسنه/ تسهیلات تنها ۱۱ درصد
  • سرهنگ علیفر گزارشگر کشتی شد