Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکم قتل جنجالی دیپیکا پادوکن بازیگر زن هندی صادر شد! + عکس

 

جزئیاتی از فرمان حکم قتل بازیگر زن جذاب هندی ! به گزارش ایران ناز سوراج‌پل آمو یکی از رهبران حزب بهاراتیا جاناتا که نارندرا مودی رئیس جمهور هند نیز به آن تعلق دارد،

 

فرمان قتل دیپیکا پادوکن بازیگر و سانجی لیلا بهانسالی کارگردان فیلم پرستاره “پادماواتی” (Padmavati) را به اتهام ارائه تصویر اشتباه از پادمینی ملکه افسانه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

“پادماواتی” داستان زندگی ملکه مشهور قرن چهاردهمی را روایت می‌کند.

دیپیکا پادوکن بازیگر اهل هندوستان

 

 

سیاستمدار هندی برای بریدن سر پادوکن و بهانسالی ۱٫۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌ است. به دنبال این اتفاق نمایش فیلم به تعویق افتاد.

 

معمولاً در هند اغتشاشات هندوها با شایعه‌ها به راه می‌افتد، مانند شورش‌های پرخون و خونریزی و درگیری‌هایی که بر سر ادعاهای غلط کشتن گاوها توسط مسلمان‌ها به پا می‌شود.

گاو در فرهنگ هندوها مقدس است، اما این مرتبه بلوایی که در مورد “پادماواتی” به وجود آمده گیج‌کننده‌تر است.

 

اعضای راجپوت کارنی سنا، گروهی که با طایفه مبارز راجپوت پیوند دارند، پیش از این مدعی شدند که “پادماواتی” با به تصویر کشیدن رابطه عاشقانه‌‌ میان ملکه (با نقش‌آفرینی پادوکن) و مهاجمی مسلمان (پادشاه علاءالدین خلجی)، تاریخ را تحریف کرده است.

وقتی ویدیو کلیپی از فیلم منتشر شد، گروه خشمگین‌تر شدند. گروه راجپوت کارنی سنا فراخوان اعتصاب سراسری را داده و از تهدید به قتل پادوکن و بهانسالی حمایت کرده است.

دیپیکا پادوکن بازیگر اهل هند

 

عجیب آنکه تیزر “پادماواتی” نشانی از رمانس بین دو شخصیت با دو مذهب متفاوت ندارد و اتفاقاً علاءالدین خلجی را شیطان‌صفت و ددمنش نشان می‌دهد.

 

در همین حال، بهانسالی تأکید کرد که در “پادماواتی” نمای عاشقانه‌ای میان ملکه و علاءالدین خلجی (با نقش‌آفرینی رانویر سینگ) نیست و تیزر تبلیغاتی فیلم ادای دین به شجاعت راجپوت‌ها و نقش‌ آن‌ها در مقاومت مقابل ارتش مسلمان‌ها است.

 

دیپیکا پادوکن بازیگر بالیوود

 

 

بهانسالی در ویدیویی با اشاره به این که اعتراض‌ها ناشی از سوءتفاهم است، گفت:

ما فیلم را بسیار مسئولانه و با در نظر داشتن عزت و شأن راجپوت‌ها ساختیم. می‌خواهم بار دیگر تأکید کنم که هیچ سکانس خیال‌پردازانه‌ای میان ملکه پادمینی و علاءالدین خلجی نیست یا هیچ نمایی که به فردی لطمه بزند.

 

پادوکن نیز که در فیلم هالیوودی “سه ‌ایکس” با وین دیزل نیز همبازی بود، در واکنش به این اعتراض‌ها گفت: کاملاً ناخوشایند است. درگیر چه شده‌ایم؟ به عنوان یک ملت به کجا رسیده‌ایم؟ به قهقرا رفته‌ایم. ما به تنها افرادی که پاسخ‌گو هستیم هیئت سانسور است. من اطمینان دارم که هیچ چیزی مانع نمایش “پادماواتی” نخواهد شد.

 

تهدید به قتل یکی از مشهورترین بازیگران زن و یک کارگردان برجسته با واکنش سریع در هند روبه‌رو شد. تعدادی از دیگر رهبران حزب بهاراتیا جاناتا و رامالینا ردی وزیر ایالت کارانتاکای جنوبی، دستور حفاظت از پادوکن و خانواده‌اش را دادند. یکی از مقام‌های رسمی حزب بهاراتیا جاناتا نیز حرف‌های سوراج‌پل آمو را محکوم کرد و گفت که مجازاتی برای او در نظر خواهند گرفت.

دیپیکا پادوکن بازیگر سینمای بالیوود

در همین حال، وزیران بسیاری از ایالت‌های هند خواستار حذف سکانس‌های مناقشه برانگیز پیش از نمایش عمومی “پادماواتی” شدند.

 

این در حالی است که سوراج‌پل آمو در تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه نمایش فیلم ‌گفت:
نیازی به مذاکره درباره حذف سکانس‌ها نیست. ما اصلاً اجازه نمایش “پادماواتی” در سینماهای کشور را نخواهیم داد.

 

از سوی دیگر، ماهیپال سینگ ماکرانا یکی دیگر از اعضای حزب بهاراتیا جاناتا در ویدئویی چنین ابراز نظر کرد:
یک راجپوت هرگز دست روی زن بلند نمی‌کند، اما اگر لازم باشد این بلا را سر دیپیکا پادوکن خواهیم آورد، همان کاری که لاکشمان با شورپاناکا کرد.

 

(اشاره ماهیپال به داستان افسانه‌ هندو است که لاکشمان بینی شورپاناکا را برید).

 

اعضای این حزب به سینماها خسارت وارد کردند، پوسترهای “پادماواتی” را آتش زدند و رانویر سینگ بازیگر نقش پادشاه علاءالدین خلجی را تهدید کردند که پاهایش را می‌شکنند.

 

 

واکنش خشونت‌آمیز به نمایش فیلم “پادماواتی” نشان از طغیان محافظه‌کاران در هند دارد.
فیلم‌های بالیوودی در سال‌های ۲۰۰۰ تابوشکنی‌های زیادی انجام دادند که می‌توان از میان آن‌ها به رابطه عاشقانه میان زن و مرد بدون ازدواج، رمانس‌ میان شخصیت‌هایی با مذاهب مختلف اشاره داشت.

مشهورترین این رمانس در درام تاریخی “جودا اکبر” ساخته آشوتوش گواریکار به نمایش درآمد.

 

بعضی از اعضای حزب بهاراتیا جاناتا تلاش می‌کنند نقش مسلمانان را در فرهنگ و تاریخ هند به حداقل برسانند. اخیراً اعضای این حزب دولتی ادعای اشتباهی را مطرح کردند که عمارت تاج‌محل در محلی بنا شده که پیش‌تر معبد هندوها بوده است و تاج‌محل نمادی از فرهنگ هند نیست.

شاه جهان از پادشاهان مسلمان سلسله مغول تاج‌محل را ساخت. هرچند در گذشته بعضی از اعضای احزاب دست راستی به خاطر تهدیدها دستگیر شده‌اند، اما به ندرت دولت تعقیب قضایی آن‌ها را خواستار شده است.

منبع: ایران ناز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران ناز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین انتخابات جهان برگزار می شود

نزدیک به یک میلیارد هندی به زودی در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، نزدیک به یک میلیارد نفر در هند واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی این کشور خواهند بود.

انتخابات هند قرار است تقریباً طی هفت هفته از ۱۹ آوریل برگزار شود. در این انتخابات «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به دنبال سومین پیروزی متوالی خود و ماندن در قدرت خواهد بود.

رقابت های انتخاباتی هند بر سر ۵۴۳ کرسی در پارلمان هند تا ۴ ژوئن ادامه خواهد داشت. گفته می شود بیش از ۲۴۰۰ حزب سیاسی نامزد خود را در این انتخابات معرفی کنند.

تقریباً ۹۷۰ میلیون هندی در بیش از یک میلیون شعبه رأی گیری در سراسر کشور رای خود را به صندوق خواهند انداخت. کمیسیون انتخابات هند نزدیک به ۱۵ میلیون کارمند دولتی را برای کمک به برگزاری انتخابات به کار خواهد گرفت.

شمارش آرا و نتایج انتخابات در تاریخ ۴ ژوئن و کل فرآیند انتخابات تا ۶ ژوئن به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| نحوه تولید کبریت در کارخانه هندی
  • سکانس جنجالی در سریال امنیتی صداوسیما
  • (ویدئو) صحنه جنجالی در سریال زیرخاکی؛ رابطه پژمان جمشیدی با بازیگر زن!
  • (ویدئو) رکورد جهانی درازترین غذای هندی شکست
  • (ویدئو) نحوه تولید کبریت در کارخانه هندی
  • پشت‌پرده سریال آمرلی؛ تصویری جنجالی از مصطفی زمانی با مدل زن عراقی که از شوهرش طلاق گرفته است!
  • اختصاص ۲۰۰ تن برنج و شکر در آبادان
  • بزرگترین انتخابات جهان برگزار می شود
  • مرگ مشکوک یک خانواده هندی در کانادا
  • مرگ زوج هندی به همراه دختر ۱۶ ساله‌ در حریقی «مشکوک» در کانادا