Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:38:57 GMT

طرح مدارس مروج سلامت در گناوه آغازشد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۶۰۱۹

طرح مدارس مروج سلامت در گناوه آغازشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد بازیاری امروز در کلاس آموزشی مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت شهرستان گناوه اظهار داشت: این طرح در وزارت آموزش‌وپرورش و با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، سازمان نوسازی مدارس و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ خودمراقبتی و آموزش هم‌سالان در مدارس تعیین‌شده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتقای سلامت دانش آموزان، توانمندشدن، قابلیت تصمیم‌گیری و انتخاب را به‌عنوان هدف اجرای طرح دانست و افزود: این طرح شیوه زندگی سالم را به دانش آموزان می‌آموزد به‌گونه‌ای که در طول زندگی به آن پایبند باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: تعداد مدارس مجری این شهرستان بر اساس سهمیه اعلام‌شده 20 مدرسه در دوره‌های مختلف تحصیلی است که دیگر مدارس متقاضی شهرستان نیز در صورت تمایل می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

بازیاری ادامه داد: در این طرح مدارس منتخب توسط چک‌لیست‌های ممیزی داخلی که توسط مدیران مدارس و همچنین چک‌لیست‌های ممیزی خارجی که توسط پرسنل بهداشتی تکمیل می‌شود ومورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز اظهار داشت: مدارس مجری طرح مروج سلامت از نظر وضعیت بهداشت محیط، بوفه سالم، برنامه‌های آموزشی اجراشده، وضعیت واکسیناسیون و مراقبت بهداشتی و پزشکی دانش‌آموزان، سلامت کارکنان، فعالیت فیزیکی و تحرک بدنی دانش آموزان، مشارکت جامعه پیرامون در حل مشکلات بهداشتی، انجام مشاوره و سلامت روان دانش آموزان مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرند.

زهره بهمیاری بیان کرد: مدارسی که امتیاز ممیزی آنها 55 و بالاتر باشد دارای نشان مدارس مروج سلامت می‌شوند و برحسب امتیاز از یک تا پنج ستاره به مدارس منتخب تعلق می‌گیرد.
           
کلاس آموزشی مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت شهرستان گناوه با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش شهرستان تشکیل شد.

انتهای پیام/پ

آغاز طرح مدارس مروج سلامت در گناوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

وی افزود: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، پس از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت پیش از توزیع، کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرایند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به‌طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور