Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان دریافتند پرخوری و چاقی مادر در دوران بارداری می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلای نوزاد به بیماری اوتیسم در سال‌های آینده به میزان ۳۶ درصد شود.

این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه ویرجینیای آمریکا بر ۱۴۸۳ زن باردار و بررسی اختلال‌های عصبی ایجاد شده در مغز نوزادان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر بالا بودن خطر ابتلا به بیماری اوتیسم، چاقی مادر در دوران بارداری می‌تواند تا ۶۲ درصد سبب ابتلای نوزاد به بیش فعالی شود.

یافته‌های جدید نشان می‌دهند که ابتلا به بیماری‌هایی، چون اوتیسم و بیش فعالی افزون بر عوامل ژنتیکی به عنصر‌های محیطی و به ویژه شیوه مراقبت مادر از سلامت خود و جنین در دوران بارداری بستگی دارد.


آمار‌ها نشان می‌دهند در کشور آمریکا بیش از ۴۰ درصد از زنان در سن باروری دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این زنگ خطر ابتلای نوزادان آن‌ها به بیماری‌های سخت درمان را به صدا درآورده است.

کارشناسان اعتقاد دارند آلودگی‌های محیطی، استرس، تغذیه و سن مادر و نیز پارامتر‌های ژنتیکی بر ابتلای نوزاد از بدو تولد به بیماری‌های سخت درمان موثر است.

چاقی در دوران بارداری افزون بر افزایش خطر ابتلای نوزاد به بیماری‌های مختلف برای مادر نیز بسیار خطرناک است و می‌تواند سبب ابتلا به بیماری هایی، چون دیابت و فشارخون بارداری، آب مروارید بارداری، چاقی دائم، افسردگی پس از زایمان، تمایل به پرخوری، بالا رفتن فشارخون و حتی زانو درد و اختلال‌های اسکلتی به دلیل وزن بالا شود.

دراثر ابتلا به بیماری اوتیسم کودک در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران دچار مشکل می‌شود و به اصطلاح درخود مانده می‌شود. فرد مبتلا به اوتیسم نیاز به مراقبت دائم تا آخر عمر دارد و از معلولیت ذهنی رنج می‌برد.

در بیش فعالی نیز کودک دچار مشکلاتی، چون اختلال دریادگیری، پرخاشگری، فعالیت و انرژی بیش از حد، خودآزاری و مشکلاتی از این دست می‌شود که سبب سخت بودن کنترل و نظارت بر او از سوی والدین و مربیان می‌شود.

اختلال بیش فعالی حتی در بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند بر زندگی اجتماعی فرد، سطح تحصیلی، اشتغال و حتی ازدواج فرد اثر منفی بگذارد.

کارشناسان به مادران توصیه می‌کنند در دوران بارداری رژیم غذایی سالم داشته باشند، از پرخوری خودداری کنند و تحت نظارت پزشک متخصص قرار بگیرند.

هرگونه افزایش یا کاهش غیر طبیعی وزن در دوران بارداری می‌تواند نشان دهنده اختلال در رشد جنین باشد و نیاز به بررسی تخصصی از سوی پزشک دارد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند