Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:37:33 GMT

حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سومالی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۶۴۴۶

ارتش آمریکا مدعی شد جنگنده‌های این کشور امروز مواضع گروه تروریستی داعش را در شمال‌ شرق سومالی هدف قرار دادند و یک تروریست را کشتند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا امروز (دوشنبه) مدعی شد جنگنده‌های این کشور مواضع گروه تروریستی داعش را در شمال شرق سومالی هدف قرار دادند و یک نفر را کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش رویترز آمده است گروه تروریستی داعش اخیراً در حال عضوگیری در این منطقه (شمال شرق سومالی) بوده است. این در حالی است که کارشناسان نظامی می گویند ابعاد حضور نظامیان این گروه تروریستی در این منطقه هنوز نامشخص است. این کارشناسان همچنین معتقدند میزان حضور و نقش نظامیان داعش در این منطقه نسبت به عناصر گروه تروریستی الشباب بسیار کم‌رنگ است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی-آفریقایی امروز اعلام کرد ارتش آمریکا دوشنبه 27 نوامبر سال جاری میلادی با همکاری دولت سومالی مواضع داعش را در در شمال شرق سومالی هدف حمله قرار داد. یک مقام نظامی سومالی در این باره گفت پس از این حملات هوایی، تروریست های داعش از منطقه فرار کردند. وی افزود پس از آنکه نیروهای سومالی به محل حمله رسیدند با قطعات تکه تکه شده یکی از عناصر تروریستی داعش مواجه شدند.

این گزارش می افزاید یک گروه تروریستی وابسته به داعش ماه گذشته میلادی -در حالی که یک سال از حضور عناصرش در منطقه نیمه خودمختار «پانتلند» گذشته بود- یک شهر کوچک بندری را در این منطقه تحت اشغال خود درآورد. این گروه رقیب گروه تروریستی الشباب به شمار می رود که به القاعده -گروه تروریستی رقیب داعش- وابسته است. گروه تروریستی القاعده در سال های گذشته بخش های زیادی از سومالی را در کنترل خود داشت.

این گزارش می افزاید ارتش آمریکا اوایل ماه جاری، نخستین حمله هوایی خود را علیه مواضع تروریست ها انجام داد. چندین نفر بر اثر این حملات کشته شدند. کاخ سفید اوایل سال جاری میلادی اختیارات ارتش آمریکا را برای انجام آنچه حملات بیشتر علیه مواضع گروه تروریستی الشباب خوانده شد، افزایش داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال شرق شهر رفح دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه شنبه از شهادت ۱۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، منطقه‌ای امن در جنوب غزه، پناه گرفته‌اند. با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی بارها این منطقه را از هوا هدف قرار داده است و نگرانی‌ها از حمله زمینی به رفح افزایش می‌یابد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که ۲ ژنرال ارشد اسرائیلی درباره هرگونه حمله زمینی به این شهر هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

کد خبر 6090449

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد