Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در دل تاریکی آبهای عمیق موجوداتی در حال زیست هستند که ممکن است تاکنون نه نامی از آنها شنیده و نه شکلشان را به چشم دیده باشید، حتی ممکن است تا خودتان آنها را نبینید، تا آخر عمر در این تفکر که حتما وجود آنها یک افسانه است به سر ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این تفکرات در حالی است که وجود این موجودات حیرت انگیز غیر ممکن نیست و هیچ کدامشان افسانه نیستند، جانورانی که هر کدام دنیایی از راز و رمز آفرینش هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین این جانداران مرموز دریایی آشنا کنیم:

1-پیورا چیلنسیس

این جاندار به صخره زنده شهرت دارد، در نگاه اول ممکن است یک تکه سنگ بی جان به نظر برسد در حالی که اگر تکه ای از آن را برش دهید، متوجه حقیقت ماجرا خواهید شد و به این نتیجه می رسید که ظاهر این جانور شما را به راحتی در تشخیص ماهیت آن فریب داده است، با شکاف قسمتی از صخره زنده با تراکم ارگانیسم های دریایی مواجه می شوید.

تاریخچه اولین مشاهده یا به عبارتی کشف پیورا به سال 1782 باز می گردد و از قابیلتهای آن می توان به تسفیه آب در حود توانش و ذخیره فلز وانادیوم در خود اشاره کرد، همچنین به گفته بومیان در آمریکای جنوبی،پیوره یکی از لذیذ ترین غذاهایشان بوده که تست آن را به دیگران هم توصیه می کنند.

2-ماهی بلعنده بزرگ

بلعنده بزرگ قادر است طعمه ای تا 10 برابر جثه خود را ببلعد اما کافی است تا در تخمین اندازه طعمه و محاسبات خود کوچکترین اشتباهی کند تا مرگ خود را رقم بزند،به عبارتی بهتر است بگوییم لقمه بزرگ تر از دهان برای این بلعنده بزرگ برابر با پاره شدن شکمش بوده، همچنین این ماهی عاشق زندگی در نقاط عمیق و تاریک است.

3-ماهی چشم حبابی آسمانی

 

نام این ماهی برگرفته از چشم های متورمش است که در رنگهای قرمز، سفید یا ترکیبی از این دورنگ یافت می شود. چشم حبابی آسمانی یکی از خرابکارترین ساکنان اکواریوم است زیرا مدام با جا بجا کردن سنگ های کف اکواریوم  و اسیب زدن به گیاهان آن درحال شیطنت است. تاریخچه پیدایش این موجود ریز نقش خرابکار در بازار فروش ماهی به سال 1870 باز می گردد.

4-خوک آبی

از این جانور به عنوان یکی از زشت ترین موجودات دریایی یاد می شود که البته برخی به آن خیار دریایی نیز می گویند که بیشتر در آبهای سر یافت می شود.

5-شیطان سیاه دریا

شیطان سیاه دریا لقب قلابچه ماهی بوده که چره عصبانی ، دندان های برنده و پوست تیره آن با لایه نورانی از جنس فسفر برای کشیدن طعمع به سمت خود،از شاخص ترین ویژگی هایش بوده و این گونه ماهی عجیب از راسته نوبالگان است.

6-مکنده ماهی

این جاندار آبزی شبیه مار بوده بااین تفاوت که به جای سر یک دهان بزرگ با دندادنهای ریز فراوان دارد، از رده دهان گردان بوده، از طریق قدرت مکش خود در آب حرکت می کند که از عجیب ترین شیوه ها برای تحرک بوده است.

ناگفته نماند که این موجود عجیب و غریب برای بسیاری از طراحان وسایل نقلیه زیر آبی در ساخت این طرح ها، الهام بخش بوده اند.

7-ماهی مرکب

ماهی مرکب را تنها در تاریکی شب ممکن است بتوانید روی سطح اب ببینید زیرا در تمام طول روز در اعماق دریا به سر می برد، به محض اینکه احساس خطر کند مایه ای سیاه رنگ از خود خارج کرده و این حرکت دفاعی آن است، تغییر رنگ در سطح پوست و محو شدن در کف دریا از دیگر ویژگی های این ماهی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

با حیرت انگیزترین موجودات دریایی آشنا شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور بی خمس باخت تا قائمشهر زنده بماند!

نساجی و تراکتور در جریان هفته بیست‌وچهارم لیگ‌برتر از ساعت ۱۶:۳۰ (جمعه) به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به دیدار هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر قائمشهری‌ها به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا، نساجی که تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در رده ماقبل آخر ایستاده بود، ۱۹ امتیازی شد و جایگاهش در رتبه پانزدهم را تثبیت کرد. تراکتور هم با ۴۰ امتیاز در رتبه چهارم باقی ماند.

نساجی یک تراکتور صفر

مکان: ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

زمان: ساعت ۱۶:۳۰

داور: علی صفایی

گل‌ها:

گل اول نساجی به تراکتور توسط منصور باقری (دقیقه ۶۵):

منصور باقری با ضربه‌ای محکم از روی نقطه پنالتی دروازه تراکتور را باز کرد.

کارت زرد: امیرمحمد هوشمند و منصور باقری

کارت قرمز: -

ترکیب:

نساجی:

لوآن پولی، امیرحسین سام دلیری، امیرمحمد هوشمند، امیرمهدی جان ملکی، سعید غلامعلی بیگی، حسین زامهران (مهرداد عبدی)، سعید آقایی، منصور باقری، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی و محمد عباس زاده

سرمربی: ساکت الهامی

تراکتور:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد کر، مهدی شیری (گستاوو واگنین)، محمد نادری، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده (ارسلان مطهری)، مهدی عبدی (مهدی هاشم‌نژاد) و رحمان جعفری

سرمربی: محمد نصرتی

tags # تراکتورسازی تبریز سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تراکتور بی خمس باخت تا قائمشهر زنده بماند!
  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • خلاصه بازی آاس رم ۲ - آث میلان ۱؛ پیروزی بزرگ برای آقای گلادیاتور
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • زنده شدن خاطرات تلخ سرخ‌ها با دیدن این قاب
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان