Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آژانس ادبی پل از انعقاد ۵۰ قرارداد فروش رایت کتاب و نیز فراهم شدن امکان فروش آثار ایرانی در سایت آمازون خبر داد.

مجید جعفری ‌اقدم مدیر آژانس ادبی پل در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مهمترین برنامه‌های این مرکز به منظور معرفی ادبیات ایران به مخاطبان غیرایرانی گفت: این موسسه تاکنون تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب ایرانی متعلق به ۱۴ نویسنده و ۲۷ ناشر ایرانی در دستورکار معرفی قرار داده و برای این منظور کاتالوگ‌های ویژه‌ای حاوی اطلاعات شناسنامه‌ای، خلاصه مفید درباره کتاب، بیوگرافی نویسنده به زبان انگلیسی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمونه صفحاتی(حدود ۳۰ صفحه) از متن هر کتاب به زبان انگلیسی فراهم آمده است. این کاتالوگ‌ها در سه بخش کاتالوگ‌های عمومی(ویژه معرفی کتاب‌های کودک و نوجوان، ویژه کتاب‌های ادبیات داستانی و ویژه کتاب‌های غیرداستانی) و همچنین کاتالوگ ویژه برای معرفی هر نویسنده و آثارش بطور جداگانه فراهم می‌آید. بروشورهای حاوی نسخه انگلیسی از نمونه صفحات هر کتاب هم در قالب ماکت هایی برای نمایش در نمایشگاه های بین المللی کتاب استفاده می‌شود.

وی افزود:‌ از آنجایی که وجود نسخه انگلیسی از کل متن کتاب در فروش رایت آن حائز اهمیت است، سعی می‌کنیم برای بعضی کتاب ها که احتمال استقبال برای خرید رایت آنها از طرف ناشران خارجی می رود، کل متن به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

جعفری اقدم در ادامه با اشاره به دیدارهای خود با ناشران بین‌المللی در سال اخیر گفت: امسال تا کنون در پنج نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور پیدا کردیم و در میان آنها ناشرانی از چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، لبنان، سوریه، گرجستان، آذربایجان، امرنستان و نیز ناشرانی از آمریکا، انگلستان، فراسنه، ایتالیا، آلمان اسپانیا، سوئد و... اشاره کرد.

مدیر آژانس ادبی پل افزود: امسال آژانس ادبی پل موفق به انعقاد ۵۰ قرارداد فروش کپی‌رایت آثار ایرانی با ناشران خارجی از کشورهای مختلف شده ‌و امیدوار است این تعداد تا آخر امسال به بیش از ۱۰۰ قرارداد برسد که در میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون، افسانه شهردار، قدیس، لالایی برای دخترک مرده، کافه خیابان گوته، قصه‌ها و مثل‌هایش(۴ جلدی)، رستم و اسفندیار، آرش، صوفی و چراغ جادو(۳ جلدی) اشاره کرد.

جعفری اقدم در پایان گفت: برای فروش کتاب‌های ایرانی بصورت آنلاین در سراسر جهان و همچنین کمک به فروش رایت آن‌ها به ناشران خارجی، کتاب‌های ایرانی با همکاری سه جانبه بین انتشارات سوپرمسنچر در آمریکا، سایت آمازون و آژانس ادبی پل در سایت آمازون بارگذاری می شود. تاکنون ۲۴ عنوان کتاب ایرانی با همکاری دپارتمان «پرینت آن دمند» این آژانس در سایت آمازون به فروش می رسد، از جمله کتاب هایی که امسال در سایت آمازون بارگذاری شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها

 محمد خزاعی در این نامه خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی (شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکو‌های نمایش فیلم کشور آورده است:

«با استناد به ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کار‌های لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بستر‌های نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود.»

منبع :ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت