Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بلند پایه حزب دموکرات مسیحی آلمان اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند جهت تشکیل ائتلاف بزرگ، حزب سوسیال دموکرات را تحت فشار زمان قرار دهند و مذاکرات در این باره تازه در سال جدید میلادی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از شکست مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف جامائیکا در آلمان این کشور بعد از میانجی گری های رئیس جمهور آلمان مجددا به سمت تشکیل ائتلاف بزرگ پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احزاب متحد مسیحی از تشکیل چنین ائتلافی در کشورشان حمایت کرده و حزب سوسیال دموکرات نیز که تا چندی پیش مخالفت خود با تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ را اعلام کرده بود حالا در موضع خود کمی کوتاه آمده و مذاکرات در این باره را قبول کرده است.

 در چنین شرایطی حزب مرکل که تا چندی پیش خواهان تشکیل هر چه سریع تر دولت جدید در این کشور بود حالا که اوضاع سیاسی را بسیار پیچیده می بیند ظاهرا نمی خواهد شانس تشکیل مجدد  ائتلاف بزرگ را از دست بدهد و اعلام کرده که در این راستا حزب سوسیال دموکرات را تحت فشار زمان قرار نمی دهد.

به نوشته روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی نمی خواهند در مذاکرات احتمالی جهت تشکیل ائتلاف بزرگ حزب سوسیال دموکرات را تحت فشار قرار دهند. از این رو آن ها فرض را بر این گرفته اند که مذاکرات در این باره حداقل در سال جدید میلادی بتواند آغاز شود.

در این میان بین احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات  مناقشاتی درباره درخواست های حزب سوسیال دموکرات درباره سیاست های اجتماعی، بهداشتی و مالیات در یک ائتلاف احتمالی این احزاب در  دولت آِینده آلمان وجود دارد.

"جولیا کلوکنر"، معاون رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان در این مذاکرات دقت را مقدم بر سرعت ارزیابی کرده و گفت: اما در سال جدید باید همه جا چراغ سبز درباره مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف بزرگ وجود داشته باشد.

"توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان از حزب دموکرات مسیحی نیز بر این عقیده است که حزب سوسیال دموکرات در این مذاکرات نباید تحت فشار زمان قرار گیرد. اما ما سریعا به یک دولت در آلمان نیاز داریم.

رالف اشتگنر، معاون حزب سوسیال دموکرات نیز از یک طرف برای زمان بیشتر برای مذاکرات ائتلافی تبلیغ کرده و از طرفی تاکید کرده که ما نمی توانیم تا عید پاک منتظر بمانیم. وی تاکید کرده است که حزبش تنها زمانی با اتحادیه احزاب متحد مسیحی توافق می کند که شرایط مشخص آن برآورده شود. ما محتوای درخواست های خود را نمی فروشیم و در نهایت اعضای حزب ما در این راستا تصمیم گیرنده خواهند بود.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان برای یافتن راه حلی به منظور خروج از بحران سیاسی کشورش بعد از شکست ائتلاف جامئیکا امروز ( دوشنبه) چندین دور مذاکرات را با سران احزاب مختلف انجام داده است.

وی قرار است روز پنج شنبه نیز در این راستا با احزاب سوسیال مسیحی، دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات مذاکراتی را به منظور آماده سازی جهت تشکیل ائتلاف بزرگ در آلمان انجام دهد.

معاون حزب دموکرات مسیحی آلمان هم اعلام کرده است که مذاکرات احتمالی با حزب سوسیال دموکرات بر مبنای توافقات به دست آمده در مذاکرات مقدماتی جهت تشکیل ائتلاف جامائیکا نخواهد بود و ما به عقب بر می گردیم و مطمئنا برنامه های انتخاباتی هر دو طرف مبنای این مذاکرات قرار خواهد گرفت.

"ینز اسپاهن"، از اعضای بلند پایه حزب دموکرات مسیحی نیز از آمادگی حزبش برای مذاکرات با حزب سوسیال دموکرات سخن گفته و در این باره اظهار داشته است که اولین گام حالا این است که ما به صورت جدی درباره یک ائتلاف بزرگ صحبت کنیم و این بدین مفهوم است که هیچ کس درخواست هایی را مطرح نکند که طرف مقابل نتواند آن را برآورده کند.

شواهد حاکی از آن است که آلمان در ماه های آینده در عرصه سیاسی روزهای سخت و پر تلاطمی را در پیش رو دارد و حزب سوسیال دموکرات که تازه از موضع رد خود برای تشکیل ائتلاف بزرگ کوتاه آمده مطمئنا به سادگی با اتحادیه احزاب متحد مسیحی توافق نخواهد کرد و مذاکراتی سخت و طولانی در پیش رو خواهد بود. گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ راه حلی برای خروج این کشور از بحران سیاسی خواهد بود یا این کشور بار دیگر در مسیر برگزاری انتخابات مجدد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT7 موضوعات مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات تلخ سیاوش چراغی پور؛ از کارتن خوابی تا التماس برای کار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 سیاوش چراغی‌پور بازیگر محبوب در گفت و گویی تلخ از مسیری که طی کرده تا بازیگر شده را بازگو کرد. چراغی پور از کارتن خوابی تا التماس برای کار گفت و مسیری که تا بدین جا طی کرده است. روایت کوتاه چراغی پور را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • خاطرات تلخ سیاوش چراغی پور؛ از کارتن خوابی تا التماس برای کار