Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@02:48:39 GMT

تعداد آثار ثبت‌شده خراسان‌جنوبی به 834 اثر رسید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۸۲۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، علی شریعتی‌منش، معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 834 اثر در این استان ثبت ملی شده که شامل 722 بنا و محوطه تاریخی، 50 اثر معنوی و 62 اثر طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 9 اثر معنوی ثبت شده جدید شامل مهارت و دانش ساخت سرمه چشم، مهارت چادر شب‌بافی سرایان، مهارت پخل‌بافی، مراسم شمع روشن کردن سرایان، مراسم بی‌بی گردی روستای کارشک قاین، مهارت چاقو‌سازی روستای آبیز، مهارت مسگری طبس، علم‌بندان و ثبت حاملان میراث ناملموس یک صنعتگر سنتی و بومی به نام استاد محمد مختاریان آبیز با مهارت چاقوسازی در آبیز زیرکوه است.معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: معاونت میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی اقدامات لازم را برای ثبت آثار دیگری همچون تعدادی خانه، محوطه تاریخی و آثار طبیعی انجام داده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: نمایش و عرضه محصولات متنوع صنایع‌دستی استان در بازارچه صنایع‌دستی می‌تواند هویت اردبیل را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در دیدار با بهره‌برداران فروشگاه‌های بازارچه صنایع‌دستی اردبیل، اظهار کرد: بازارچه صنایع‌دستی باید نشانگر هویت اردبیل بوده و راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی اردبیل در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی محلی برای نمایش هویت استان با ارائه آثار متنوع است.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در حوزه صنایع‌دستی بحث بازاریابی است که علاوه بر سایر اقدامات لازم، فعال بودن بازارچه صنایع‌دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با ارائه محصولات متنوع صنایع‌دستی استان می‌تواند به این امر کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: پیگیری برخی از مسائل مربوط به بازارچه صنایع‌دستی باید از سوی اهالی بازارچه اتفاق بیفتد و برای این منظور تشکیل هیأت امنای بازارچه ضرورت دارد و اداره کل میراث‌فرهنگی نیز در راستای معرفی بازارچه اقدامات مختلفی را در دستور کار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: تعامل و همکاری با صدا و سیما در راستای معرفی فعالان و محصولات صنایع‌دستی، مکاتبه با ادارات برای استفاده از محصولات، و نصب تابلوهای راهنما در سطح شهر از جمله اقداماتی است که برای رونق بازارچه صنایع‌دستی انجام می‌شود.

کد خبر 745221

دیگر خبرها

  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی