Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: به‌مناسبت هفته معلولان از آنان تجلیل و مشکلات جامعه هدف‌مان در خصوص نیاز‎‌ها، مشکلات و مطالبات آنان را در حضور مسئولان بررسی خواهیم کرد، در نظر داریم با توجه به بضاعت و توانایی‌های بهزیستی شهرستان ری خدماتی را به‌صورت رایگان در این ایام برای معلولان عزیزمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید محمدرحیم فاضلی‌نژاد، مدیر سازمان بهزیستی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز ، در ارتباط با گرامیداشت روز معلولان در ۱۲ آذر ماه اظهار داشت: در روز ۱۲ آذر ماه برنامه گرامیداشت از معلولان شهرستان ری را خواهیم داشت و تجلیل و تکریم خواهیم کرد از معلولینی که در عمل به معنی واقعی نشان دادند که معلولیت محدودیت نمی‌آورد و در حوزه اشتغال، تحصیل، ورزشی(پارالمپیک)، ملی و استانی توانستند جز بهترین‌ها باشند و مقام‌های بالایی را کسب کردند.

وی در ارتباط با برنامه‌های روز معلولان تصریح کرد: در روز ۱۲ آذر ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی، منطقه‌ای و برخی نماینده‌های مردم در مجلس و شورای اسلامی تهران، ری و تجریش، از توانمندی‌های این عزیزان تجلیل خواهد شد، در فرآیند برنامه از کارآفرینانی که با تمام مشکلات اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم کردند و توانستند برای معلولین اشتغال‌زایی کنند و روحیه اجتماعی آنان را بالا ببرند تجلیل خواهد شد.

فاضلی‌نژاد افزود: همچنین ازخانواده‌های معلولان برخی موسسات شبانه‌روزی در حوزه توان‌بخشی بازدید خواهیم داشت و سعی شده که در این بازدیدها مسئولان منطقه‌ای، فرماندار، امام جمعه و کارشناسان مرتبط حضور داشته باشند.

مدیر سازمان بهزیستی شهرستان ری با اشاره به بررسی مشکلات و مطالبات معلولین افزود: در روز ۱۲ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۴ برای معلولان شهرستان ری به همراه خانواد‌ه‌هایشان برنامه‌ خواهیم داشت و از آنان تجلیل و مشکلات جامعه هدف‌مان در خصوص نیاز‎‌ها، مشکلات و مطالبات آنان را در حضور مسئولان بررسی خواهیم کرد، در نظر داریم با توجه به بضاعت و توانایی‌های بهزیستی شهرستان ری خدماتی را به صورت رایگان در این ایام برای معلولان عزیزمان داشته باشیم.

فاضلی‌نژاد در پایان در ارتباط با دعوت نماینده‌های مردم در شورای شهر و مجلس خاطرنشان کرد: حضور نماینده‌های مجلس و شورای شهر بر این اساس است که بتوانیم تسهیل‌گری قانونی برای این عزیزان را در مجلس و شورای اسلامی شهر تهران به ارمغان بیاوریم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد