Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@08:52:07 GMT

حمله ببرها به تماشاگران پس از فرار از سیرک + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۱۷۳۱

حمله ببرها به تماشاگران پس از فرار از سیرک + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند ببر که در یک سیرک در معرض نمایش گذاشته شده بودند، از محل نگهداری خود فرار کردند. حمله آنها به تماشاگران در چین باعث زخمی شدن چند کودک شد.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 

فرار ببرها از سیرکی در چین + فیلم

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه بدون راه فرار/ خیبر شکن یا فتاح، مجازات صهیونیست‌ها در راه است

ترس، انتظار، نا امیدی و خشم از حماقت دیوانه‌ای که برای باقی ماندن در قدرت و ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی حد و مرزی ندارد. این‌ها احساسات اهالی ساکن در سرزمین‌های اشغالی است که این روز‌ها چندان در شرایط عادی زندگی نمی‌کنند و هر لحظه خود را با ترس انتقام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرانند. انتقامی که البته بار‌ها عنوان شده است که بر خلاف صهیونیست‌ها که عادت به کشتن غیر نظامی‌ها و بمباران  مکان‌های عمومی دارند، در قبال مراکز نظامی و صهیونیست‌ها گرفته خواهد شد، اما ترس روز‌های اخیر صهیونیست‌ها و خالی شدن فروشگاه‌های مواد غذایی و حیاتی  این کشور شاید بخشی از واکنش ساکنین سرزمین‌های اشغالی به همین انتقام باشد.  

انتقامی که این روز‌ها به دلیل توان بالای دفاعی و موشکی ایران است که سال‌هاست به درجه‌ای رسیده که اکنون تمامی قدرت‌های سنتی جهان به هر نحوی که شده از ایران تقاضا می‌کنند که از انتقام گرفتن و دادن پاسخ قاطع به صهیونیست‌ها خود داری کنند.

این موضوع، اما در سال‌های پیش این گونه نبود. کمتر از ۵۰ سال گذشته در دوران پهلوی روزگاری بود که ایران توان ساخت هیچ موشکی را نداشت و به نوعی ایران محلی برای جولان دادن آمریکایی‌ها و امتحان کردن تجهیزات آن‌ها و مستشارانشان در ایران بود و ما هیچ چیزی از خود نداشتیم.

اما اکنون به چنان قدرتی دست یافته‌ایم که بزرگترین کشور‌های جهان از توان نظامی ایران به حدی حساب می‌برند که بار‌ها و بار‌ها از ایران درخواست کرده‌اند و امیدوارند ایران از  پاسخ به صهیونیست‌ها صرف نظر کند. اتفاقی که البته پیش نخواهد آمد و همانطور که بار‌ها در این مدت عنوان شده است و با فرمایش مقام معظم رهبری تنبیه صهیونیست‌ها موضوعی حتمی است، اما زمان و مکان را ایران تعیین می‌کند و بهتر است آن‌ها همچنان با ترس خود زندگی کنند.

اما این اقتدار کنونی که به راحتی صحبت از انتقام از کشوری می‌زنیم که حامی‌های بزرگ و پر قدرتی دارد نمادی از قدرت دفاعی و موشکی ایران است. قدرتی که اکنون جهانیان را نیز به تمجید خود وا داشته است.

نشریه‌ی نیویورکر در بخشی از یک گزارش به قلم رابین رایت، تحلیل‌گر آمریکایی درباره اقتدار نظامی ایران آورده است: ایران بر تولید موشک‌هایی با برد بالاتر، دقت بالای اصابت و قدرت تخریب بیشتر تمرکز کرده است. آژانس اطلاعات دفاعی گزارش داده است که ایران در حال حاضر، یکی از برترین تولیدکنندگان موشک جهان و زرادخانه آن بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه در خاورمیانه است.

این نشریه می‌افزاید: ایران بیش از چیزی که دشمنانش، از جمله آمریکا و اسراییل بتوانند قدرت تخریب آن را داشته باشند، می‌تواند موشک شلیک کند. مکنزی در این باره می‌گوید، تهران در این زمینه به مرحله‌ی «برتری» رسیده است، یعنی سطحی از توانمندی که هر کشوری وقتی به آن برسد، به خاطر تسلیحاتی که در اختیار دارد، غیرقابل کنترل یا شکست دادن می‌شود. به گفته او، «ظرفیت استراتژیک ایران در حال حاضر بسیار بزرگ است».

رابین رایت در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: یوزی روبین، اولین رئیس سازمان دفاع موشکی اسراییل می‌گوید، برنامه موشکی ایران «بسیار پیش‌رفته‌تر از برنامه موشکی پاکستان است». کارشناسان برنامه موشکی ایران را با برنامه موشکی کره شمالی مقایسه می‌کنند که در دهه هشتاد میلادی به پایه‌گذاری برنامه تهران کمک کرد. جفری لوییس، کارشناس اندیشکده مطالعات بین‌الملل میدلبری در این باره به من گفت، برخی موشک‌های ایران از موشک‌های کره شمالی بهترند. برخی کارشناسان هم بر این عقیده‌اند که احتمال دارد کره شمالی در حال واردات فناوری موشکی از ایران باشد.

گزارش رایت همچنین مطرح می‌کند: طبق ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران هزاران موشک بالستیک دارد که می‌توانند تا سیزده مایل در هر جهتی برسند، تا قلب هند و چین در شرق، تا روسیه در شمال، تا یونان و دیگر کشور‌های اروپایی در غرب و تا اتیوپی، نقاط دوردست جنوب و در شاخ آفریقا. حدود صد موشک می‌تواند به اسراییل برسد.

نیویورکر ادامه داد: ایران همچنین صد‌ها موشک کروز دارد که می‌توانند از روی زمین یا دریا شلیک شوند، در ارتفاع کمی به پرواز در بیایند و از چند جهت حمله کنند. ردیابی این موشک‌ها برای رادار‌ها و ماهواره‌ها دشوارتر است، چون برخلاف موشک‌های بالستیک، موتورشان فاقد گرمای زیاد است.

مستند به اطلاعات و آمار منتشر شده از سوی مقامات عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیز تأیید نهاد‌ها و رسانه‌های خارجی ایران اکنون یکی از قدرت‌های برتر موشکی جهان است.

همچنین بر اساس اظهارات مقامات عالی رتبه نظامی ایران نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با تکیه بر توان موشکی اکنون مسلط بر پایگاه‌های آمریکا در منطقه هستند و هر زمان اراده شود می‌توانند پایگاه‌های آمریکایی‌ها و یا هر هدفی در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.

اما صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته بار‌ها ضربه شصت موشک‌های ایرانی را در شرایط‌های مختلفی دریافت کرده اند. یکی از آن‌ها حمله به مقر موساد در اربیل و محل تجمع تروریست‌ها در سوریه بود که با شلیک موشک‌های بالستیک فاتح ۱۱۰ نشان دادیم که چه دستاورد‌هایی تا به امروز داشته‌ایم.

دستاور‌هایی که آن قدر بزرگ بوده که توسط رسانه‌های غربی به آن بار‌ها و بار‌ها اشاره شده است.  

نیویورک تایمز درباره آن حمله و پیشرفت موشکی ایران و ترس صهیونیست‌ها اظهار کرد: ایران در حمله به تروریست‌های داعش یکی از دوربردترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های خود به نام "خیبرشکن" را شلیک کرد. هم برد و هم دقت این موشک، توجه مقام‌های امنیتی در اروپا و اسرائیل و همچنین کارشناسانی که پیشرفت‌های فناوری ایران را دنبال می‌کنند، جلب کرد. ترکیب جدیدترین موشک‌ها و پهپاد‌ها به ایران کمک کرده تا به تولیدکننده برخی از پیچیده‌ترین تسلیحات در خاورمیانه تبدیل شده و توانایی آن در تولید هزاران فروند پهپاد بسیاری از مقام‌های غربی را شگفت زده کرده است. اکنون توان موشکی ایران، غرب را وادار ساخته تا به پدافند و واکنش بیندیشد.

در ادامه این گزارش نیویورک تایمز آمده است: برنامه‌های آمریکا برای مقابله با ایران مدت‌ها با این فرض شکل گرفته بود که توانایی‌های فرامرزی تهران محدودیت‌هایی دارد در صورتیکه اکنون "خیبرشکن" قادر است اهدافی دورتر را با دقتی بیشتری از هر موشکی که ایرانی‌ها در گذشته پرتاب کرده اند، منهدم کند.

به‌طور کلی، زمینه تسلیحات ابرصوتی یا هایپرسونیک که به‌علت پرواز سرعتی بیش از ۵ برابر سرعت صوت یا هایپرسونیک به این نام خوانده می‌شوند در زمان حاضر یکی از مهمترین محور‌های رقابت فناورانه قدرت‌های بزرگ برای توسعه تسلیحات تغییردهنده سرنوشت نبرد است.

ازاین‌رو فکر اینکه ایران به چنین سلاحی دست پیدا کند آن هم با تولید داخلی و نه وابسته به روسیه و چین و این‌که ایران می‌تواند این نوع سر جنگی را احتمالاً روی هر موشکی سوار کند یا با سرعت متناسب با موشک‌های دیگر را توسعه دهد برای آمریکایی‌ها ضربه راهبردی بسیار سنگینی محسوب می‌شود.

خیبر شکن که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، یک موشک هدایت‌شونده با سوخت جامد است که بردی معادل یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر داشته و می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد. اما ویژگی که آن را از سایر موشک‌های ایران متمایز می‌کند کلاهک آن است که با بالک‌های آیرودینامیک خود مانور داده و از برخی از سامانه‌های پدافند هوایی فرار می‌کند.

تصمیم به استفاده از خیبر شکن در حمله هفته اخیر به گروهک تروریستی داعش در حالی که موشک‌های ساده تری نیز می‌توانست به همان اندازه موثر باشد، بیشتر به عنوان علاقه ایران به نمایش قدرت خود به غرب قلمداد می‌شود تا انتقام از یک گروه تروریستی.

فابیان هینز، کارشناس موشک، پهپاد و خاورمیانه در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن، می‌گوید: مشاهده استفاده از این سامانه بسیار جالب بود. این پرسش وجود دارد که آیا ایران یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های خود را در شرایط جنگی آزمایش کرده یا پیامی به اسرائیل ارسال کرده یا هر دو آنها.

موشک نقطه زن خیبرشکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر یکی از موشک‌های دوربرد بالستیک نسل سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دوربردترین موشک سوخت جامد ایران است. این موشک در فاز فرود (شیرجه) با وجود سرعت بسیار بالا (۲ تا ۳ ماخ)، از قابلیت مانور برای عبور از سپر موشکی برخوردار است؛ و با ۱۰.۵ متر طول و ۴۵۰۰ کیلوگرم وزن، از کلاهک بازگشتی مانورپذیر | Maneuverable reentry vehicle با وزن ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره پیشرفته برخوردار است که قدرت انفجاری چندین برابر تی ان تی دارد.

 ایران این موشک را برای پاسخ هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل کنار گذاشته و در حمله به تروریست‌های سوریه در بامداد ۲۶ دی ۱۴۰۲ از این موشک استفاده کرد. موشکی به نظر می‌رسد باید منتظر آن باشیم. انتظاری که البته صهیونیست‌ها با آن را با گوشت و پوست خود آن را باید بپذیرند.

گزارش از محمد حسین نیک خوی متین

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!+ عکس
  • گام پایانی ذوب‌آهن در آمل برای نیمه‌نهایی / تماشاگران کاله اجازه صعود می‌دهند؟
  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!
  • پولتیکو: بایدن پس از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل از انظار عمومی فرار می‌کند
  • انصارالله: دشمن صهیونیستی نمی‌تواند از تنبیه فرار کند
  • دشمن صهیونیستی نمی‌تواند از تنبیه فرار کند
  • بلیت‌های استقلال به قیمت پارسال برگشت
  • تنبیه بدون راه فرار/ خیبر شکن یا فتاح، مجازات صهیونیست‌ها در راه است
  • مهدی تاج: تماشاگران زن رعایت کنند
  • اجرای سیرک بین المللی ایران - ایتالیا در اصفهان