Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: بزرگ ترین مجموعه مستند تاریخ تلویزیون ایران به زودی از شبکه یک سیما نمایش داده می شود.

به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شبکه یک، این مستند«خشت بهشت» نام دارد که بزرگترين مجموعه مستند تاريخ تلویزیون ايران است، مجموعه اى كه در چهل شهر ايران و جهان از قاره هاى مختلف، رابطه متقابل انسان و فضاى پيرامونش را از منظرِ بررسى فلسفه و حكمتِ، دو مفهومِ" زيبايى"و" زشتى"در قالبِ آسيب شناسىِ" جامعه شناسى توسعه شهرى" و اهميت  حفظ "تنوع زيست فرهنگى" بررسى مى كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تهيه كننده و كارگردان این مستند زیبا که مراحل پايانى توليد خود را طى مى كند،"رامين حيدرى فاروقى" است. او متولد سى و يكم ارديبهشت ١٣٤٥ تهران و دانش آموخته كارشناسى كارگردانى سينما و كارشناسى ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر ودانشجوى دكتراى فلسفه ى هنر است.

 

 

 

 

فاروقى تاكنون داور جشنوارهاى مستند متعددى از جمله "جشنواره فيلم شهر"،"جشنواره سيماى استانها"، "سينما حقيقت"،" جشن خانه سينما"و"جشنواره ى فيلم فجر" بوده است. او درسال١٣٩٠، برنده جايزه بهترين كارگردانى مجموعه بلند مستند، با عنوانِ "شرق،ديوار، آفتاب»، در نخستين جشنواره تلویزيونى جام جم شد. رامین فاروقی درخصوص جزییات مستند «خشت بهشت» اظهار داشت: اين مجموعه ١٠٠٠ دقيقه اى در٢٦ قسمت ٤٠ دقيقه اى در گروه «فرهنگ، تاريخ و هنر» شبكه يك سيما تولید شده که در طى ٨ سال و در نزديك به چهل شهر ايران و جهان، در قاره هاى مختلف توليد شده است.

 

او تصریح کرد: اين مستند شاعرانه، سفرى حكمى به آفاق است تا از نياز قدسى بشر به تجربه و خلق زيبايى بگويد. بعضى از پرسش هاى اين سفر كه در همراهى مسافرانش، مطرح مى شود، چنين هستند: نقش محيط زيبا درشكل و شخصيتِ زندگى ما چيست؟ جغرافيا چه تأثيرى بر تاريخ گذاشته است؟ هويت فردى و اجتماعى چيست و نوع ايرانى- اسلامى آن چگونه شكل گرفته است؟.

 

 

او درباره سابقه کاری اش در پیشه مستند سازى گفت: این حرفه را در سال ١٣٧٣ شروع كرد و از جمله آثار او می توان به "رودى تا بهشت "در شبهه قاره ى هند"، "اينجا آفريقاست" و"شرق ، ديوار ، آفتاب" در چين اشاره كرد. رامین فاروقی ادامه داد: «رؤيا نونهالى»،«محسن حسينى» و«پروفسور شريف حسين قاسمى» كه در مجموعه هاى مستند پيشين، او را در«آفريقا، چين و هند» همراهی کرده بودند، بخش هايى از مستند خشت بهشت را همراهى كردند.

 

 

 

فاروقى اين بار، خود در برابر دوربين خشت بهشت قرار گرفته است و راهنماى اين طولانى ترين سفر مستند تلوزيون ايران است. او كه بيش از٨٠٠٠ دقيقه مستند در نقاط مختلف جهان ساخته است مى گويد: شعر، موسيقى، معمارى، انواع نقش پردازى و داستان سرايى معرفت انديش ايرانى - اسلامى و تمام حوزه هنر مقدس، حاصل معاشرت با مفهوم و انواع تجلّى مطلقِ زيبايى يعنى«بهشت» است. عوامل تولید مستند خشت بهشت عبارتند از: تصوير و تدوين«امير خسرو شاهوردى»، آهنگساز «فردين خلعتبرى»، توليد و هماهنگى«اميد مهدوى»، عکاس «كاميار مينوكده»، پژوهش و نگارش و روایتگر«رامين حيدرى فاروقى».


مجموعه مستند «خشت بهشت» کاری از گروه « فرهنگ، تاريخ و هنر» شبكه يك سيما است که در دي ماه ١٣٩٦ از این شبکه روی آنتن می رود.
 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب

فصل جدید مجموعه مستند «رخ مادر» روایتی از زندگی مادران شهدا از امشب از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برنامه، فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی از امشب پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

بدین ترتیب این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه یابی آن را برعهده داشته است، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود. 

حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدحسینی و علی علائی چهار کارگردان «رخ مادر» هستند که پروژه را در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین برده‌اند. 

«رخ مادر» که در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟