Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@19:58:41 GMT

سن پدر بیرانوند دردسر ساز شد+ عکس کارت ملی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۲۷۳۰

سن پدر بیرانوند دردسر ساز شد+ عکس کارت ملی

رکنا: روز گذشته مرتضی بیرانوند پدر علیرضا بیرانوند برای اینکه ثابت کند پسرش صغر سنی نیست و از شناسنامه برادر بزرگترش استفاده نکرده اقدام به انتشار شناسنامه خود و کارت ملی اش کرد.

پس از اینکه علیرضا بیرانوند در دیدار با پدیده در واکنش به شعار تماشاگران پرسپولیس علیه خودش هیس به آنها نشان داد انتقادهای شدیدی از او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خبرنگاران خارج نشین که رسما به بنگاه شایعه پراکنی تبدیل شده با استفاده از فضای موجود اقدام به انتشار خبری در کانال خود کرد که این خبر صغرسنی بیرانوند را فاش می کرد. بر اساس این خبر علیرضا بیرانوند متولد سال 67 است اما از شناسنامه برادر کوچک تر خود محمدرضا که متولد سال 71 است استفاده می کند.

مرتضی بیرانوند پدر علیرضا در پاسخ به این موضوع روز گذشته تصویری از صفحه شناسنامه خود منتشر کرد. در این صفحه نام فرزندان او دیده می شود، علیرضا ، سرور، آرزو، سهیلا، نگین و احمدرضا. مرتضی بیرانوند به غیر از علیرضا یک پسر دیگر به نام احمدرضا دارد که فقط شش سال دارد. در واقع او با انتشار این تصاویر در صدد اثبات این موضوع بود که پسری به نام محمدرضا ندارد که حالا علیرضا بخواهد برای بازی کردن فوتبال از شناسنامه او استفاده کند.

نکته بسیار جالب اینجاست که در کارت ملی پدر بیرانوند تاریخ تولد او 1358 ذکر شده است، یعنی او با پسرش علیرضا که متولد 71 است فقط 13 سال تفاوت سنی دارد. مرتضی بیرانوند نیز در رابطه با این موضوع گفته که در واقع متولد 51 است اما شناسنامه را برایش خیلی دیر گرفته اند و وقتی هم گرفته اند تاریخ تولد او سال 1358 ذکر شده است.

پس از این ماجرا اوج بی فرهنگی مجازی باز هم فوران کرد. حالا شبکه های اجتماعی پر از مطالب مربوط به تمسخر بیرانوند و پدرش شده بودند، به خصوص در رابطه با پدرش. اینکه خود پدر صغرسنی دارد و در 13 سالگی بچه دار شده است. عده ای دیگر این اتهام را متوجه پدر بیرانوند کردند که به سرعت شناسنامه اش را عوض کرده تا نام پسری به نام محمدرضا را از شناسنامه اش حذف کند.

در رابطه با ادعاهای بی ادبانه و دور از فرهنگ مجازی چند نکته وجود دارد. نخست اینکه حذف نام فرزند و کتمان او از سوی یک پدر یکی از شگفت آورترین کارهای ممکن است. باور پذیر نیست که فردی به نام مرتضی بیرانوند برای صلاح پسرش بیاید نام پسر دیگرش را از شناسنامه حذف کند و برای همیشه او را کتمان کند. در این میان کسی پیدا نمی شود حقیقت را بگوید؟ اگر واقعا فردی به نام محمدرضا بیرانوند وجود داشته باشد اعتراض نمی کند؟ همشهری ها و هم محله ای های بیرانوند اقدام به افشاگری نمی کنند و نمی گویند این خانواده پسر دیگری به نام محمدرضا داشته اند؟ (کامنت تخیلی که مثلا به خبرنگار خارج نشین و شایعه پراکن رسیده و در رابطه با ادعای یکی از همشهری های بیرانوند بوده را فراموش کنید). بر فرض مرتضی بیرانوند نام محمدرضا را از شناسنامه خود حذف کرده، با آینده می خواهد چکار کند، برای همیشه اینکه پسر اوست را کتمان می کند؟

نکته دیگر تمسخر فاصله کم سنی بین علیرضا بیرانوند با پدرش است. بر طبق آنچه در کارت ملی درج شده این پدر و پسر فقط 13 سال با هم تفاوت سنی دارند، موضوعی که مرتضی بیرانوند با بیان اینکه در واقع متولد 51 است و شناسنامه اش را دیر گرفته اند توجیه می کند. اما حتی اگر او متولد 51 باشد ( که به معنای بیست سال تفاوت سنی با علیرضا است) باز هم مورد تمسخر کاربران بی فرهنگ مجازی قرار می گیرد. تفاوت های کم سنی بین والدین و فرزند در مناطقی از کشور کاملا عادی است. اینکه پسری زیر سن 20 سال ازدواج کند هنوز هم امری عادی به شمار می رود. بیست سال اختلاف سنی علیرضا بیرانوند با پدرش بسیار عادی است، خود علیرضا هم در 20 سالگی ازدواج کرد و اکنون در 25 سالگی دو فرزند دارد. فراموش نکنیم مجاهد خضیراوی که یکی از بزرگ ترین استعدادهای هدر رفته فوتبال ایران معرفی می شود فقط 15 سال با پدرش اختلاف سنی دارد، او در مصاحبه ای صریحا به این موضوع اشاره کرده بود.

اما در رابطه با ادعای دیگر که گفته می شود پدر بیرانوند برای حذف نام محمدرضا شناسنامه اش را عوض کرده باید تاکید کرد که فرآیند تعویض شناسنامه چیزی نیست که به سرعت و فقط در یک هفته انجام شود، عملی شدن آن مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

این مطلب در راستای دفاع از بیرانوند نیست، آنچه مهم است هتاکی و هجویاتی است که پس از انتشار شناسنامه مرتضی بیرانوند به وجود آمد. راه درستی برای انتقاد کردن وجود ندارد. دیگر نمیتوان فرهنگ مجازی را درست کرد. حتی دیگر نمی توان به همه این موضوع را فهماند که خبرهای کانال شایعه پراکن خبرنگار خارج نشین را که به شدت در صدد جلب توجه است باور نکنند...

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار برگشت دو تیم یوکوهاما مارینوس ژاپنی و اولسان اچ دی کره جنوبی در توکیو بعد از برد ١ بر صفر کره‌ای‌ها در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرق از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود که با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، این دیدار که در وقت قانونی با نتیجه ٣ بر ٢ به سود میزبان ژاپنی به پایان رسید تا در مجموع دو تیم ٣ بر ٣ مساوی شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگ‌بار یا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتی تیم صعود کننده به فینال و حریف العین امارات را مشخص کند.

جالب اینکه بر خلاف تصور این دیدار ١٢٠ دقیقه طول نکشید و دو تیم ١٤٠ دقیقه برابر هم صف‌آرایی کردند چون علیرضا فغانی دو وقت هفت دقیقه، یک سه دقیقه در کنار یک دقیقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقیقه‌ای و ١٥ دقیقه‌ای معمول محاسبه کرد.

نکته دیگر اینکه این بازی تراژیک ١٤٠ دقیقه زیر باران شدید برگزار شد و علیرضا فغانی با ١٦ کیلومتر دوندگی و نزدیکی به تمام صحنه‌ها و هر جا که توپ وجود داشت یک‌بار دیگر آمادگی بالای بدنی خود را در ٤٦ سالگی به نمایش گذاشت تا کم کم بار دیگر برای تحقق رویای قضاوت فینال جام جهانی در سال ٢٠٢٦ خودی نشان دهد.

از سوی دیگر شاهکار فغانی در این دیدار بار دیگر او را در دنیای فوتبال سر زبان‌ها انداخت، اخراج بدون مماشات بازیکن میزبان با کارت قرمز مستقیم در حالی‌که تیم ژاپنی ٣ بر ١ از حریف کره‌ای و در مجموع دو بازی ٣ بر ٢ پیش بود در دقیقه ٣٩ که کره‌ای‌ها صاحب ضربه پنالتی شده بودند دل و جراتی می‌خواست که این داور ایرانی الاصل نشان داده از پس آن در هر بازی ممکنی به راحتی بر می‌آید.

دلیل اخراج کامیجیمای ژاپنی دقیقا در لحظه خطای پنالتی گرفتن موقعیت آشکار پنالتی توسط این بازیکن از سوی علیرضا فغانی تشخیص داده شد که کارت قرمز مستقیم طبق قانون جریمه آن اعلام شده است.

فغانی در ١٤٠ دقیقه بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان شرق آسیا تنها سه بار از کارت خود استفاده کرد که یک کارت قرمز مستقیم به بازیکن تیم میزبان و دو کارت زرد هم به مربیان روی نیمکت این تیم ژاپنی بود که در ضربات پنالتی توانست به فینال ٢٠٢٤ باشگاه‌های قاره کهن راه یابد.

همچنین علیرضا فغانی به‌درستی سه گل را در این دیدار مردود اعلام کرد و یک‌بار نیز به دلیل عملکرد کمک خود در عدم تشخیص آفساید از VAR کمک گرفت که تشخیصش دخالت بازیکن در بازی حریف بود.

علیرضا فغانی که عملکرد بسیاز خوبی از نگاه کارشناسان در این بازی پرهیجان و حساس به نمایش گذاشت روز شنبه نیز در استرالیا دیدار مهم دو تیم "ملبورن سیتی" و "وسترن سیتی" از هفته آخر لیگ این کشور را سوت خواهد زد تا رقابت‌های داخلی این کشور بعد از این بازی با شش تیم برتر مرحله نهایی ادامه یابد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899807

دیگر خبرها

  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد؟
  • زننده گل ۴۰متری به بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان در دیدار با سپاهان
  • تمرینات اختصاصی‌ علیرضا بیرانوند پس از مصدومیت | ویدئو
  • استوری علیرضا بیرانوند از تمرینات اختصاصی‌اش پس از مصدومیت (فیلم)
  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان