Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@19:09:31 GMT

تانک پیشرفته کرار آماده تحویل شد + ویژگی‌ها و عکس

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۳۰۳۵

تانک پیشرفته کرار آماده تحویل شد + ویژگی‌ها و عکس

وزیر دفاع از آماده‌شدن تانک کرار برای تحویل به نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آخرین وضعیت ساخت تانک کرار و زمان تحویل این تانک به نیروهای مسلح گفت: تانک کرار آماده تحویل به یگان‌های نیروهای مسلح است.

تانک کرار در 22 اسفند 95 با حضور سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیه مراحل طراحی وساخت تانک پیشرفته بومی کرار در صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است.

ویژگی‌های تانک کرار

 تجهیز به سامانه فاصله‌یاب لیرزی

 تجهیز به رایانه بالستیک

 قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز

 قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق

 امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی

 دارا بودن سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف

 توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت زیر آب

 تجهیز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک

حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌های ضدزره

 مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ‌های الکترونیکی.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه مشوق‌های سربازان ماهر/ تسهیلات مشمولان ماهر قبل از سربازی چیست؟

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از نهایی شدن سامانه مشوق‌های سربازی خبر داد و اعلام کرد که مشمولان دارای مهارت می‌توانند از ۱۵ اردیبشهت ماه نسبت به انجام ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدجواد زاده کمند در نشست خبری که پیش ازظهر امروز در ستاد مرکزی قرارگاه مهارت آموزی سربازان برگزار شد، گفت: به عملیات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپادی و موشکی به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: پیروزی جبهه مقاومت و نیروهای مسلح در تنبیه نیروهای کودک‌کش و صهیونیست را در عملیات مقتدرانه وعده صادق تبریک می‌گویم. ما اقتدار امروز کشورمان را مدیون شهدا به ویژه شهدایی نظیر شهید طهرانی مقدم هستیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌ها و اقدامات قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در سالی که گذشته ما فرهنگ سازی برای مهارت آموزی در سطح نیروهای مسلح جزو اولویت‌های خود تعریف کردیم که خوشبختانه توانستیم موفقیت‌هایی در این حوزه کسب کنیم، البته با شرایط مطلوب فاصله داریم. این اولویت را در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه درسال گذشته تمامی رده‌ها و سازمان‌های نیروهای مسلح ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند، گفت: در همین راستا نیز ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند،  ۲۱ هزار و ۲۵ نفر در حوزه هنر، در شاخه ورزش ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر و در بخش فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

زاده‌کمند از استانداردسازی‌های محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.امسال تلاش خواهیم کرد تا این مراکز را به محیط کار واقعی شبیه‌تر کنیم.

وی درباره وام‌های اعطایی به سربازان ماهر نیز گفت: دو هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال به سربازان ماهر پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند. ۱۱ هزار نفر در مسیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی نیز گفت: مشمولین برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد. ما  ۹ مشوق را برای این افراد پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان مخل خدمت، تعویق اعزام تا شش ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: اما دقت کنید تنها مشمولانی که مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ تحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده که دانشجویان در طی تحصیل اقدام می‌کنند و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

زاده کمند همچنین گفت: سامانه مشوق‌ها اجرایی شده و در حال تست نهایی است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و باید برای بهره مندی از این تسهیلات دو ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق نیروهای مسلح زنجان با شهدا + فیلم
  • تجهیز پیشرفته‌ترین رایانه کوانتومی چین به یک سپر امنیتی قدرتمند
  • روسیه خودروی زرهی انگلیس را به غنیمت گرفت
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد
  • مشمولان ماهر در سامانه مشوق های سربازی ثبت نام کنند
  • تکمیل سامانه مشوق‌های سربازان ماهر/ تسهیلات مشمولان ماهر قبل از سربازی چیست؟
  • ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت