Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، حسن سعدالدین پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: شعار سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری در سال ۹۶، «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال» است.
وی با بیان اینکه تحقق شعار سال از اهداف اصلی برگزاری هفته پژوهش است، گفت: برقراری ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان ادامه داد: ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده، فکر و فناوری با صاحبان سرمایه باید مدنظر قرار گیرد.

سعدالدین با بیان اینکه پژوهش باید به تولید، تجارت و ایجاد سرمایه منجر شود، اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی مهارت‌آموزی است که از اهداف هفته پژوهش و فناوری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه تحصیلات تکمیلی در کشور دارای جایگاه خوبی است که در این راستا تجاری‌‌سازی و تبدیل علم و فناوری باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: بارورسازی ایده‌ها و شناسایی ایده‌های خلاق در هفته پژوهش بر مبنای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی انجام شود.

سعدالدین با بیان اینکه پژوهش و فناوری در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارد، گفت: نمایشگاه هفته پژوهش از یکشنبه ۱۲ آذرماه به مدت سه روز از صبح تا ۱۸ عصر با حضور تمام کمیته‌ها در سمنان برگزار می‌شود.

وی از بازدید عموم مردم و به ویژه دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه با ۲۰۰ دستاورد فناورانه و با حضور ۳۵ دانشگاه و دستگاه اجرایی در ۷۲ غرفه برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان ادامه داد: برگزاری پنل‌های تخصصی ارائه ایده‌ها و پژوهش‌ها با حضور صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران از برنامه‌های هفته پژوهش است.

سعدالدین ادامه داد: غرفه ویژه دستاوردهای همایش تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در تهران برگزار شد، در ذیل نمایشگاه هفته پژوهش برگزار می‌شود.
وی گفت: تشویق خانواده‌ها و فرزندان برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری فرصتی به‌منظور ایجاد راهی برای جوانان است تا مسیر آینده خود را برای داشتن شغل پایدار به درستی انتخاب کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه استان در کشور با شکوفایی خلاقیت‌ها و معرفی و اطلاع‌رسانی دارند.

سعدالدین اضافه کرد: ۵۰ نفر از اساتید، پژوهشگران، فناوران، دانش‌آموزان، معلمان، ایده‌پردازان، پژوهش‌گران و خردسال برتر توسط کمیته علمی و کمیته داوران همایش انتخاب می‌شوند و با حضور استاندار سمنان، رؤسای دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته استان سمنان جزو چهار استان برتر کشور در امر پژوهش و فناوری معرفی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان خاطرنشان کرد: دولت در خصوص توسعه پژوهش و فناوری و حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال پایدار اهتمام ورزیده و گام‌های مؤثری در این خصوص برداشته شده است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امسال برای دومین مرتبه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو» توانمندی‌های صادراتی کشور شرکت می‌کند.

وی افزود: طی پنج روز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سفرای کشورهای خارجی در قالب سرمایه‌گذار از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نمایشگاه «اکسپو» از روز شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد و این استان در سالن ۴۱ میزبان سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خواهد بود.

منزوی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا از فرصت نمایشگاه «اکسپو» برای معرفی توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه ارائه ظرفیت‌هایی که در یک سال گذشته در حوزه زنجیره‌های ارزش بادام و ماهیان سردابی کسب شده، استفاده شود.

کد خبر 6087364

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود