Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:30:49 GMT

گلیم فشرده بافت میانه صاحب نشان تجاری شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۵۲۴۷

گلیم فشرده بافت میانه صاحب نشان تجاری شد

تبریز- ایرنا - معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت گلیم فشرده بافت بانوی هنرمند صنایع دستی شهرستان میانه به اسم تجاری (برند) 'قافلان کوه' خبر داد.

فرشاد به آفرین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: زهرا محمدی، هنرمند توانمند صنایع دستی با تلاش ها و پیگیری های شخصی خود در یک سال اخیر توانست برند تولیدات خود را به ثبت رسانده و گواهی و لوگوی (آرم) مربوطه را از شرکت ثبت علائم تجاری کشور دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طراحی و تجاری سازی نیاز رشد و توسعه صنایع دستی به ویژه در شهرستان هاست و حمایت از خلاقیت هنرمندان مقوله مهمی است که می تواند صنایع دستی در شهرستان‌ها را رونق ‌بخشد.
به آفرین تشریح کرد: این بانوی هنرمند صنایع دستی با ابداع نحوه فشرده بافت و حذف شیارهای موجود در میان بافت ها، توانسته به ساختاری منسجم همچون بافت فرش دست یابد که این امر استحکام و کیفیت گلیم را دوچندان کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت تجاری سازی و برندینگ در صنایع دستی، گفت: در راستای ارج نهادن بر تلاش های هنرمندان در مسیر توسعه و رشد صنایع دستی استان، ثبت و معرفی این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی بهترین راهکار برای راه‌ا‌ندازی بازار کسب و کار در این صنعت است.
به آفرین ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت بی نظیری با دارا بودن 80 رشته صنایع دستی است و اگر به دنبال عرضه و معرفی محصولات خود در بازارهای بین المللی هستیم، باید آثار صنایع ‌دستی برند سازی شوند.
وی یادآور شد: این حرکت خود نقطه شروعی برای حرکت به فکرها و ایده های نو در حوزه صنایع دستی است که امیدواریم دیگر هنرمندان و صنعت‌گران استان نیز در این راستا بیشتر تلاش کنند و با به روز رسانی و خلق آثار نو برگرفته از فکرهای خلاق، شاهد رشد بیشتری نسبت به قبل در حوزه صنایع دستی باشیم.
در استان آذربایجان شرقی گلیم بافی بسیار رایج است و یکی از رشته های اصلی منطقه به حساب می آید که از مهمترین گلیم های منطقه می توان به بافت گلیم های شاهسون اشاره کرد.
گلیم های آذربایجان شرقی، ذهنی باف است و از نقشه برای بافت استفاده نمی شود لذا طرح و نقش حاصل ذوق و خلاقیت بافنده گلیم است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار: رستگار
3038/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران