Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت تایوانی از طرح خودرویی رونمایی کرده است که سرعت خودرا در 1/8 ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند و از تسلا سریع‌تر است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یک شرکت تایوانی از طرح خودروی الکتریکی Miss R رونمایی کرده است که ادعا می‌کند از جدیدترین اتومبیل تسلا هم سریع‌تر است.

این خودروی تایوانی با قدر هزار کیلووات (۱۳۴۱ اسب بخار) مناسب سفرهای جاده‌ای است و می‌تواند در 1/8 ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند که یک دهم ثانیه سریع‌تر از خودروی الکتریکی جدید تسلا(Roadster) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Xing Mobility ، تولید کننده این خودرو اعلام کرده است از Miss R فقط ۲۰ دستگاه و به قیمت یک میلیون دلار ساخته خواهد شد.

به گفته این شرکت، رمز عملکرد ایده‌آل این خودرو فناوری خنک‌کنندگی آن است. سیستم باتری XING شامل باتری‌های ماژولی لگو مانندی است که ۴۲ سلول لیتیوم یونی را در خود جا داده‌اند. همه آنها به طور مستقیم در یک مایع مخصوص قرار دارند.

مایع مذکور ۳M™ Novec™ ۷۲۰۰ Engineered Fluid نام دارد و مدت‌ها به عنوان پاک کننده، منتقل‌کننده گرما، خاموش‌کننده آتش و خنک‌کننده ابررایانه‌ها استفاده شده است. این شرکت این ماده را برای خنک کردن پک باتری‌های خودرو به کار می‌برد.

به هرحال پک باتریMiss R می‌تواند با ۹۸ ماژول (شامل ۴۱۱۶ سلول لیتیوم یونی)، یک مگاوات برق تولید کند. البته این میزان نیرو ۳۰تا ۵۰ درصد کمتر از انرژی تولیدی ابرخودروهای الکتریکی موجود است.

این شرکت به جای استفاده از فناوری‌های شارژ سریع از باتری بسیار سبک و کارآمد استفاده کرده است که طی پنج دقیقه تعویض می‌شود. در هر حال نمونه خودروی مذکور در اواخر ۲۰۱۸ میلادی آزمایش می‌شود.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱

شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن