Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، محمد نظری با بیان اینکه بیمه بافندگان در راستای برخورداری اقشار زحمتکش جامعه از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی مانند مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کارافتادگی کلی انجام می‌گیرد، گفت: عضویت قالیبافان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختیاری بوده و مشروط به عدم شمول بیمه اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشمولین می‌توانند با ارایه تاییدیه از اتحادیه‌های شهرستانی و یا شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی زیرمجموعه اقدام به عضویت در صندوق نمایند، اظهار داشت: تاییدیه‌های مذکور به منزله تایید اشتغال متقاضی به مشاغل مزبور و همچنین تایید سکونت متقاضی در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20هزار نفر می‌باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، با اعلام اینکه کارگزاری‌ها وفق دستورالعمل‌‌های نامنویسی، ملزم به اخذ تاییدیه مجدد سکونت از دارندگان تاییدیه اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف شهری و روستایی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن نیستند، افزود: حداکثر سقف سنی برای عضویت بافندگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچون دیگر مشمولان صندوق، 50 سال بدون توجه به جنسیت متقاضی است.

وی ادامه داد: کارگزاری‌ها بایستی هنگام نامنویسی اولیه نسبت به تعیین و انتخاب نوع بیمه، متقاضیان مشمول و بافنده قالی، فرش، گلیم، جاجیم و... اقدام و در زمان تکمیل و تایید اطلاعات مرتبط با نامنویسی بیمه شده نیز شماره و تاریخ تاییدیه اتحادیه و یا شرکت‌های تعاونی وابسته به اتحادیه را به عنوان شماره و تاریخ احراز اشتغال بیمه شده در سیستم بیمه اجتماعی (سامانه سبا) ثبت کنند.

 نظری در خاتمه سخنانش با اعلام اینکه حرفه قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و... در زمره مشاغل فعال بخش کشاورزی تعریف شده‌اند، گفت: بر این اساس کلیه بافندگان مشمول در شهرها نیز می‌توانند به قالب کشاورزان غیرساکن در روستا، به عضویت صندوق درآیند.

شایان ذکر است 5درصد حق بیمه متقاضیان عضویت در این صندوق توسط بیمه شده و 2 برابر آن از سوی دولت بعنوان کمک دولتی محاسبه و با توجه به سطح درآمدی انتخابی اعضا در سوابق آنها اعمال می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، جلسه شورای اجتماعی استان یزد با موضوع کودکان کار و خیابان به ریاست علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و باحضور حجت الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه محسنی راد مدیرکل اداره امور اتباع ومهاجرین خارجی نیز به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود در این خصوص پرداخت.

در این جلسه آخرین وضعیت جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان و بررسی مشکلات و چالش های مربوط به آنها تشریح شد.

همچنبن در این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه حقوق کودک در استان ارائه گردید.

تشریح برنامه های کارگروه علمی عملياتي کودکان در معرض آسیب نیز از جمله مسائلی بود که در این جلسه طرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند