Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمام های عمومی یکی از مکان هایی بوده اند که در رسوم قدیمی جایگاه ویژه ای داشته و مردم ما به آن پایبند بوده اند؛ اما با آمدن آبگرمکن های گازی و حمام های خصوصی به تدریج این آداب و رسوم نیز به فراموشی گذارده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از بهارانه، بوی نم بود وبخاری که از داخل حمام سعی می کرد به بیرون رسوخ کند و صدای حرف زدن هایی که انعکاس پیدا می کرد و نور گیر سقف زیبای حمام کهنه که نور را به سمت داخل هدایت می کرد و شرشر آبی که حمامی با دلو سیاه رنگ حمام را می شست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آداب ورسوم اجتماعی چون به حمام بردن داماد درشب حنابندان و عروس در روز عروسی،حمام زیارت ،حمام عافیت ،و.... امروزه سعی کردیم این تصاویر همگانی گذشته پاک کنیم و آنها را در بقچه خاطرات بپچیم چرا چنین شد؟

شتاب داشتن حمام خصوصی و آمدن آبگرمکن های نفتی و گازی ما را از این موهبت دور کرد . چندوقت پیش که از کوچه  حمام کهنه می گذشتم دیدن دربسته و دیوارهای رنگ شده نامتوازن تمام خاطرات را بار دیگر برایم زنده کرد .

امروز که خبر ثبت ملی این اثر ماندگار را شنیدم بسیار خشنود شدم واقدام کانون میراث کهن را ارج می نهم .امیدوارم مردم خیر برای پاسداشت میراث گذشتگان کمپین یا مرکزی را تدارک ببینند تا به نوسازی کهنه حمام اقدام کنیم.

 لیلا امانی 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره اعزام شدند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  سید علی مرعشی گفت: امشب (یکشنبه دوم اردیبهشت) اولین گروه پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت شامل ۱۳ نفر پزشک عمومی، پرستار، تکنیسین دارویی به همراه زائران حج عمره عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی ادامه داد: داروهای مورد نیاز زائران حج عمره نیز همراه این پزشکان به عربستان منتقل می‌شود.

مرعشی اضافه کرد: علاوه بر این یک تیم ۳۷ نفره شامل متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی، کارشناس آزمایشگاه، پذیرش، انفورماتیک و خدمات به مراکز درمانی عتبات عالیات اعزام خواهند شد تا به زائران خدمات درمانی ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره اعزام شدند
  • رضا درویش: مالکان جدید یک‌ بار برای همیشه باید بدهی‌های پرسپولیس را صفر کنند
  • مواظب شهرک نشینان ایرانی باشید
  • مواظب شهرک نشینان ایرانی باشد
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • سینما دست یک عده خاصی است/ جزو هیچ باندی نیستم
  • نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است