Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری -ایرنا- دومین جشنواره موسیقی فولکلور یا بومی موسوم به البرزنشینان لیلم از پنج استان کشور صبح روز سه شنبه با نوازندگی افراد و گروه های راه یافته به بخش رقابتی در سالن هلال احمر ساری آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این رقابت ها با اجرای نوازندگان در بخش سازهای سرنا، غرنه (سماعی)، دسرکوتن (نقاره) و کمانچه محلی توسط راه یافتگان به بخش رقابت های انفرادی جشنواره آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه های امروز جشنواره در 2 سانس صبح و عصر در ساری و آمل برگزار می شود.
در رقابت های صبح امروز 2 گروه 'آساره سو' به سرپرستی کریم کمالیفر و 'تبری نوا' به سرپرستی امین باکوئی کتریمی نیز به هنرنمایی پرداختند.
مدیراجرایی دومین جشنواره موسیقی لیلم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان در نظر گرفته شده برای هنرنمایی هر نفر 5 دقیقه و گروه ها 15 دقیقه است.
به گفته محمد غلامی در بخش جنبی جشنواره نیز که امروز ساعت 18 در سالن هلال احمر برگزار می شود گروه های مقامچیلار 'گروه موسیقی بندر ترکمن' ،'تلار' از استان گیلان، 'تبری نوا' از استان مازندران و همچنین گروه موسیقی بین المللی 'پرستوهای مهاجر' از کشور افغانستان هنرنمایی می کنند.
وی ادامه داد: همچنین ساعت 18 امروز گروه موسیقی بین المللی 'عاشیقلار میشو' و گروه های موسیقی 'کادوس' از تالش و 'سرونگ' از مازندران در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر آمل به اجرای برنامه می پردازند.
به گفته وی روز چهارشنبه نیز همزمان با دومین روز این جشنواره از ساعت 9 صبح علاقمندان شاهد اجرای بخش انفرادی در بخش 'لگن' و 'لله وا' و نیز گروه نوازی 'تی تی وا'، 'چاربیدار' و 'سرونگ' از مازندران در سالن هلال احمر و ساعت 17 هنرنمایی گروه 'آیین زندگی سوادکوه' و گروه 'چاربیدار' در سالن دنیای آرزو در بلوار فرح آباد ساری خواهند بود.
همچنین گروه های موسیقی 'آوای کتول'، بین المللی 'عاشیقلار میشو' از آذربایجان، 'اساره سو' از مازندران و 'کادوس' از تالش ساعت 18 روز چهارشنبه در سالن هلال احمر ساری هنرنمایی خواهند کرد.
غلامی ادامه برنامه های عصر روز دوم جشنواره را شامل هنرنمایی گروه های موسیقی ' مقامچیلار' از بندر ترکمن، 'تلار' از گیلان و 'مازرون' از استان مازندران در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر آمل و 'تی تی وا' و 'هرایی' از مازندران و گروه بین المللی 'پرستوهای مهاجر' از کشور افغانستان در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت بهشهر و اجرای گروه موسیقی 'تبری نوا'از مازندران، 'سارنگ' از قزوین و 'شقایق های کالپوش' از سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان از ساعت 18 عنوان کرد.
وی افزود: همچنین در روز پنجشنبه سومین روز جشنواره از ساعت 9 صبح راه یافتگان در بخش 'دوتار' و آواز گروه نوازی 'مازرون' و 'هرایی' در سالن هلال احمر ساری و از ساعت 17 'شقایق های کالپوش' از سمنان و سرونگ مازندران در سالن دنیای آرزو ساری ، ساعت 18 گروه های موسیقی ' گلوا' و 'تی تی وا'، شقایق های کالپوش سمنان و گروه بین المللی عاشیقلار میشو آذربایجان و ساعت 21 'تلار' گیلان، پرستوهای مهاجر افغانستان، سارنگ قزوین و مازرون مازندران در سالن هلال احمر رقابت می کنند.
به گفته وی همچنین در سومین روز جشنواره از ساعت 18 آخرین هنرنمایی راه یافتگان جشنواره شامل 'آوای کتول'، عاشیقلار میشو آذربایجان، اساره سو از مازندران و کادوس از تالش در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت بهشهر را شاهد خواهیم بود.
دبیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم از برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره و نیز تقدیر از 7 مقاله برتر بخش پژوهش جشنواره ، ساعت 17 روز جمعه دهم آذرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و مدیران کل ارشاد استان های شرکت کننده در جشنواره خبر داد.
برپایی نمایشگاه لباس محلی، صنایع دستی و کارگاه ساخت سازهای محلی در سالن هلال احمر ساری از برنامه های جنبی این جشنواره سه روزه است.
دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیز حمایت از هنرمندان این حوزه با همکاری شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا و اداره کل ارشاد مازندران صبح امروز در مازندران آغاز بکارکرد.
در مجموع 160 اثر در بخش انفرادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 110 اثر با بررسی هیات داوران به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.
هنرمندان راه یافته به بخش رقابتی شامل 22 نفر در بخش آواز محلی ، 20 نفر در بخش دسرکوتن (نقاره) ، 18 نفر در حوزه دوتار ، 2 نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه ، 11 نفر در کمانچه محلی ، 13 نفر در بخش لگن نوازی و 20 نفر در رشته لله وا هستند.
هفت گروه موسیقی مازندران و 6 گروه البرزنشین و 2 گروه خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره هنرنمایی می کنند.
نخستین دوره این جشنواره تیرماه سال گذشته در مازندران برگزار شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی*** انتشاردهنده: محسن حسن نیا
/1899/3009

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود

محمدرضا عزیزی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا، از برگزاری این رویداد در ۲۷ شهریور ماه و مصادف با روز ملی زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال از اولین دوره این کنفرانس در اسفندماه ۱۴۰۲ که در سطح ملی برگزار شد بر آن شدیم تا دومین دوره آن را در شهریورماه و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزار کنیم. البته در این مسیر پایگاه سیویلیکا، فرهنگستان هنر، دانشگاه هنر، انجمن نشانه شناسی، انجمن زبان فرانسه، انحمن موسیقی، پژوهشگاه هنر هم با ما همراهی و همکاری کردند.

وی به حضور بهنام ترابی به عنوان دبیر علمی در این کنفرانس اشاره کرد و ادامه داد: در این کنفرانس ما از حضور اساتیدی، چون حمیدرضا شعیری، علی عباسی، بهمن نامور مطلق، حمید جعفری، الناز رهبر، رضا زاده به عنوان اعضای کمیته علمی در کنارمان بهره‌مند هستیم که از نظر ارزیابی وزن و اعتبار دو چندان به این رویداد می‌دهند. همچنین آروین صداقت کیش، فرزاد فرزین و احسان ربیعی فرد هم در بحث آهنگسازی در کنارمان هستند.

وی به به برگزاری چند بخش جنبی در این کنفرانس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به رویکرد اصلی کنفرانس که ادبیات است سعی کردیم تا بخش‌های جنبی جایزه آهنگسازی استاد روح الله خالقی، فیلم کوتاه اوزن یونسکو، جایزه نمایشنامه نویسی استاد نعلبندیان، بخش ویژه طراحی لباس و بخش گالری هنر‌های تجسمی را هم تعریف کنیم.

عزیزی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی را با رسانه‌ها برای انعکاس هر چه بهتر این موضوع که از اقبال مخاطبان عام هم برخوردار است کرده اید این طور پاسخ داد: به هر حال موضوعات مطالعات میان رشته‌ای و پژوهش هنر از موضوعات به روزی است و حتی چند سالی است که مطالعات نظری هنری را نیز در دانشگاه‌ها داریم. نیاز است که این مجموعه مطالعات و ره آورد پژوهش‌ها هم به سطح جامعه منتقل شود. این مهم جز با همکاری و نقش افرینی رسانه‌ها در انتقال پژوهش‌های برتر میسر نمی‌شود.

لازم به ذکر است؛ محور‌های دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما به مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات میان رشته‌ای در هنر‌های موسیقی، مطالعات میان رشته‌ای در هنر‌های نمایشی، مطالعات فلسفی در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات فلسفی در موسیقی و هنر‌های نمایشی، مطالعات جامعه شناسی در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات جامعه شناسی در ادبیات، موسیقی و هنر‌های نمایشی، تحلیل و فرم شناسی در هنر‌های کاربردی، موسیقی و هنر‌های نمایشی، ٰ مطالعات بینامتنیت و بیش متنیت، اسطوره، زبان و نشانه شناسی در ادبیات، هنر‌های موسیقی و نمایش و مطالعات تطبیقی در ادبیات، هنر‌های کاربردی، موسیقی و هنر‌های نمایشی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات کنسرت‌های تهران در اردیبهشت ۱۴۰۳ + تاریخ، قیمت بلیط و خوانندگان
  • آغاز بکار دبیرخانه شورای هنر معماری
  • شروع کنسرت‌های پاپ در تهران؛ رضا صادقی، بهنام بانی و علیرضا طلیسچی | از ۱۵۰ تا ۸۹۵ هزار تومان