Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر امام حسی(ع) نبود و این جریان از طغیان و یاغیان جلوگیری نمی کرد از اسلام چیزی باقی نمی ماند و علت اصلی اسلام حقیقی وجود امام حسین (ع) و اصحابش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با موکب داران اربعین حسینی، اظهارکرد: مسلم است آنچه واقع شده با آن چه گزارش شده در زمینه ی مواکب های اربعین قابل درک نیست اما به هر حال کارشان بسیار زیبا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به وجود مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و جایگاه آن حضرت که در نظام خلقت زوایای مختلفی دارد، گفت: پیغمبران مختلفی که به کربلا مبعوث شدند و از آن واقعه خبر دادند؛ حضرت خاتم الانبیا (ص) در موارد متعددی ذکر شده که مسئله کربلا را بیان فرمودند.

 

آیت الله عبادی اظهار کرد: زاویه ی دیگر این است که اگر امام حسین (ع) نبود و این جریان از طغیان و یاغیان جلوگیری نمی کرد از اسلام چیزی باقی نمی ماند وعلت اصلی اسلام حقیقی وجود حسین و اصحابش است.

 

وی گفت: با وجود اخبار، احادیث و روایاتی زیادی در خصوص واقعه کربلا آمده چه قبل از پیامبر آخرالزمان (ص) چه بعد از آن به وسیله ائمه کربلا بیان شده و این به عنوان یک حجت بر حقانیت اسلام کفایت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی دیگر از زوایای اربعین و واقعه کربلا را اینگونه بیان کرد: بر اساس تعالیم همه انبیاء که دین خدا را ابلاغ کردند حسین روح، جان و حقیقت دین را به عنوان سنبل حق معرفی کردند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: امروز بعد از 1400 سال جریانی که حالت بین المللی پیدا کرده و شمرها،ابن زیادها و ستمگران های زمان را واین که برسر مظلومین عالم چه می آورند معامله سر خون مردم می کنند این کارها را چه طور انجام می دهند رسوا می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اربعین حسینی امروز نه تنها برای شیعیان مخلص بلکه برای همه ی مسلمانان یک سند افتخار است که همه هم حضوردارند و منحصر به مسلمان نیست غیر مسلمان نیزهم دراربعین شرکت می کند چرا که هر کس امروز انگیزه عدالت طلبی دارد در مقابل این ظلم ها به حسین (ع) اقتدا می کنند گرچه مسلمان نباشد و این ها همه مسائلی نیست که با قلم و بیان انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مواکبین اربعین، گفت: مسائل فردی و شخصی یعنی شخص شما که توفیق پیدا کردید و بی منت در آنجا حضور پیدا کرده فکر می کنید که چگونه شکر این را به جا آورم که در مجموعه خدمتگزاران حسین نام مرا ثبت کردند و این چیز کمی نیست.

 

آیت الله عبادی یادآور شد: به نمایندگی این مردم با ایمان، ولایی و مخلص که ده ها مسائل و مشکلات شخصی دارند اما زمانی که کار خیر و نام سیدالشهدا می آید از دهان زن و فرزندان خود می گیرند و آدم در توفیقی قرار بگیرد که او را به حسین (ع) نسبت بدهد و آن نرخش چند است.

 

وی خطاب به مواکبین عنوان کرد: شما به صورت معنوی دعوت شدید نامی نوشتید توفیقی پیدا کردید؛ این سفر را رفتید کارگران امام حسین (ع) هستید امروز هم که این مکان را متبرک کرده اید این برنامه ای است که نمی شود به زبان آورد و نه باقلم نوشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سفر اربعین یک برنامه با کیفیت است و زوایای گوناگونی دارد؛ از هر جهتی که یک مسئله ی ارزشمندی است که با پول نمی شود خرید.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: همه ی این حرف ها برای این است که روزی بالاخره به نام عشق، جهاد و قیام امام حسین (ع) در مقابل ستمگرانی که می بینید چه بلایی سر کودکان می آورند که هر 10 دقیقه یک بچه ی یمنی از گرسنگی می میرد ایستادگی کرد.

 

وی تاکید کرد: آمریکا و انگلیسی می گوید که شما باید برده ما باشید و ما می گوییم "هیهات من الذله همان طور که مولایمان حسین ایستادگی کرد وجنگید و شهید شد ما هم در مقابل ظلم و ستم مقاومت خواهیم کرد"؛ این منحصر به مردم یمن نیست و هر جا دست آمریکا، انگلیس فرانسه نسبت به مسلمانان باز شود چه در میانمار چه  آفریقا باشد فرقی نمی کند که بالاخره این ها کار خود را می کنند.

 

وی افزود: این جریان فال نیکی است که تمام نام، ذکر و مصیبت امام حسین (ع) برای این است که مردم بر محور نور حسینی و اجرای عدالت جمع شوند و بالاخره ستمگران را به زیر بکشند و آن روز ظهور مهدی صاحب الزمان (عج) است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اولین روزی است که مسئولیت عظیم الهی به عهده ی حضرت مهدی (عج) است اما ایشان منتظر ما، منتظر آمادگی عدالت طلبی است امیدواریم که این جرقه ای که برای اربعین حسینی زده می شود در جهت نجات بشر تحقق پیدا کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
  • کنایه تند به حسین شریعتمداری بعد از حملات امروز کیهان به مهدی فضائلی /ماجرای احمدی نژاد یادتان هست؟ /از تاریخ درس بگیرید، مقابل حقایق قد عَلَم نکنید