Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: در بازدید اخیر از کتابخانه ملی، متوجه شدم گود پارکینگ فرهنگ در ضلع شمالی ساختمان کتابخانه ملی ایران، باعث آسیب و صدمه به این مجموعه ارزشمند شده، زمین ضلع شمالی نشست کرده و دیوارهای خارجی ترک خورده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: با توجه به تعداد گودهای عمیق رها شده در سطح شهر تهران و خطرات احتمالی آنها برای شهروندان و شهر از جمله امکان رانش زمین به علت پایین بودن عمق مقاوم‌سازی جداره‌های آنها به خصوص در فصل بارندگی و همچنین آلودگی‌های اجتماعی و محیطی حاصل از آنها، لازم است شهرداری تهران هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی گودهای رها شده اقدامات لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بسیاری از این گودها به علت صدور پیشین پروانه توسط شهرداری به منظور درآمدزایی بیشتر شکل گرفته‌اند و به علت مشکلات متعدد پروژه‌ها در مرحله گودبرداری متوقف مانده‌اند. عمر اثرگذاری نیلینگ به عنوان یک روش کوتاه‌مدت برای پایدارسازی گود، حداکثر 18 ماه است و از این تاریخ نمی‌توان گود را ایمن تلقی کرد یا باید فرایند ساخت آغاز شد یا گود پر شود. در‌حال‌حاضر براساس گزارش ارگان‌های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی حدود 200 گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

سخنگوی شورای‌شهر تهران بیان کرد: تبصره ذیل بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها تاکید می‌کند که در تمام موارد مربوط به رفع خطر از بناها و رفع مزاحمت‌های مندرج در ماده فوق، شهرداری پس از کشف نظر مامور فنی خود به مالکین یا صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب و اقدام مناسبی صادر می‌کند و اگر دستور شهرداری در مهلت معین و به موقع اجرا نشود، شهرداری رأسا با مراقبت مامورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد کرد و هزینه مصروح را به اضافه «صدی 15» خسارت از طرف دریافت خواهد کرد.

اعطا بیان کرد: گودبرداری فاز دوم برج میلاد که در سال 92 انجام شد خطراتی برای مرکز همایش‌های برج میلاد ایجاد کرده است که با توجه به تردد روزانه هزار نفر از شهروندان به این مرکز، در صورت وقوع حادثه تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: گودبرداری رها شده دیگری (گود پارکینگ فرهنگ) در ضلع شمالی ساختمان کتابخانه ملی ایران است که باعث آسیب و صدمه به این مجموعه ارزشمند شده است و اخیرا در بازدیدی که از کتابخانه ملی داشته‌ام متوجه نشست زمین در ضلع شمالی و ترک‌هایی در برخی دیوارهای خارجی کتابخانه شدم و از آنجا که ساختمان کتابخانه ملی و مرکز همایش‌های آن نیز روزانه محل تردد صدها نفر از شهروندان است و با توجه به اینکه عمر مفید این گود نیز به پایان رسیده است، لازم است هرچه سریع‌تر در این خصوص تدبیری اندیشیده شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در همین زمینه لازم است شهرداری تهران هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر نهادهای ذی‌ربط انجام دهد تا از فاجعه احتمالی جلوگیری شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • پرواز تهران_بم در فرودگاه کرمان به زمین نشست
  • پرواز تهران_ بم در کرمان به زمین نشست
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی