Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرسول دری اصفهانی که از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود به جرم جاسوسی به پنج سال حبس محکوم شده است.

یکی از اتهامات او ضبط محتوای مذاکرات محرمانه هسته‌ای با ساعت مچی و ارسال آن به یکی از دستگاه‌های جاسوسی انگلیس است.

 گفتنی است؛ دری اصفهانی پیش از انقلاب با کمیته خزانه داری ایالات متحده همکاری می کرد و پس از انقلاب به استخدام وزارت دفاع در آمد و مسئولیت رسیدگی به مطالبات ایران از آمریکا را بر عهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از مدتی وزارت دفاع در می‌یابد که در محاکم و دعاوی بین ایران و آمریکا، به رغم مستندات و مدارک قوی، به علت عدم ارائه دفاعیات لازم آرای صادره به نفع آمریکا است به همین جهت وی از وزارت دفاع اخراج می‌شود و به کانادا می‌رود.

دری اصفهانی در سال ۹۲ و پس از استقرار دولت یازدهم، به عنوان مشاور ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد و همزمان نیز در هیئت مدیره یکی از بانک های خصوصی کشور اشتغال داشت و ماهانه دهها میلیون حقوق می گرفت.

در جریان مذاکرات هسته ای و زمانی که طرفین در خصوص رفع تحریم ها در حال چانه زنی بودند، دری اصفهانی از طرف بانک مرکزی بعنوان کارشناس مسائل مالی و روابط بانکی به تیم مذاکره کننده هسته ای برای حضور در این مذاکرات «رسما» معرفی می شود و پس از به دست آمدن توافق هسته ای نیز از جانب رئیس جمهور به عضویت در ستاد پیگیری برجام منصوب می شود.

وی همچنین در بهمن ماه سال ۹۴ در جریان تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، نشان درجه ۳ خدمت را از دست حسن روحانی رئیس جمهور دریافت کرد.

این فرد که دارای تابعیت کانادایی است، در تیرماه سال گذشته با اتهام ارتباط با سرویس های جاسوسی بیگانه دستگیر شد، بر اساس اسناد منتشره، همکاری خود را با سرویس های غربی از طریق شرکتی به نام PWC انجام داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   نحوه جاسوسی عبدالکریم دری اصفهانی در مذاکرات هسته‌ای + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه عملیاتی ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳در زنجان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا کرمی در آیین افتتاح قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد نوروزی ۱۴۰۳، گفت: مطابق سال‌های گذشته اطلاعات دستگاه‌های پلاک‌خوان و تخلفات جاده‌ای در سامانه داپ احصا و تحلیل می‌شود.

وی تصریح‌کرد: در نوروز ۱۴۰۳ از اطلاعات سامانه «داپ» (داده‌کاوی آنی پلاک‌ها) استفاده شده و علاوه بر دوربین‌های پلاک‌خوان، با نصب دوربین‌های نامحسوس، اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان به‌دست خواهد آمد.

کرمی با اشاره به اولویت‌های پیش رو در تحقق سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۳، بر ضرورت پیش‌فروش، مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، ترویج سفرهای برنامه‌ریزی شده و استفاده از داده‌های سامانه‌ها تاکید کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به سامانه «داپ» داده‌کاوی اطلاعات پلاک‌خوان در راستای تحلیل عمیق داده‌های ترافیکی اشاره کرد و گفت: در این سیستم اطلاعات دوربین‌های پلاک‌خوان مثل ثبت تخلفات سرعت توسط رانندگان حمل و نقل عمومی مانند، تخطی از سرعت غیر مجاز، عبور خودروهای سنگین از لاین غیر مجاز و صدور صورت وضعیت های صوری احصا می شود که این امر در صدور کارت هوشمند رانندگان، معاینه فنی، صدور بارنامه وصورت وضعیت متصل شده و اطلاعات را به شکل هوشمند تحلیل و تخلفات را احصا می‌کند.

کد خبر 6057611

دیگر خبرها

  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • حل مشکل ترافیک هسته مرکزی خوی ضروری است
  • رئیس جمهور در آخرین جلسه دولت در سال ۱۴۰۲: تورم، هم مهار و هم کاهشی شده است
  • قرارگاه عملیاتی ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳در زنجان راه‌اندازی شد
  • اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی محرمانه برای ایالات متحده می‌سازد
  •  رضوان؛ جاسوس قدرتمند پاکستان/ فیلم
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
  • روایت نیویورک‌تایمز از مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • اعلام داوران تیم‌های اصفهانی به حریفان
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟