Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ استاندار همدان گفت: اگر ادامه کاوش‌ها در میدان مرکزی همدان نیاز به حمایت و اعتبار داشته باشد، دریغ نمی‌کنیم اما هنوز تقاضایی مبنی بر اختصاص اعتبار از استانداری نشده است.

سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی در میدان امام خمینی(ره) امروز طی مصاحبه‌ای عنوان کرد: با ادامه کاوش‌ها در این میدان امام(ره) توانستیم نمونه‌های مشابه سفال‌های عصر آهن 3 یا مادها را به دست آوریم، اگر کاوش‌ها ادامه یافته و بتوان ترانشه را گسترش داد، آثار شاخصی کشف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شعبانی از اینکه شهرداری و میراث فرهنگی برای ادامه کاوش‌ها همکاری نمی‌کنند، گلایه کرد و درخواست کرد فضای کار داده شود شهر باستانی همدان در دوران ماد را اثبات کنیم.

در همین راستا طی تماسی با استاندار همدان موضوع را با ایشان در میان گذاشتیم که محمدناصر نیکبخت در خصوص کشف آثاری مشابه دوره مادها در میدان مرکزی همدان و توقف ادامه کاوش‌ها اظهار کرد: اینکه اعتباری برای ادامه کاوش‌ها در میدان مرکزی همدان نیاز است، هنوز به بنده اطلاع داده نشده و سازمان میراث فرهنگی اعتباری برای ادامه کاوش‌ها در میدان امام(ره) از ما نخواسته است.

وی با بیان اینکه بنده نیز از کشف آثار تاریخی در میدان امام(ره) در حین اجرای پیاده‌راه و کشف دو تابوت سفالی تاریخی اطلاع دارم، افزود: بر این اساس پیشنهاد دادیم اگر آثار تاریخی وجود دارد آنجا را موزه شیشه‌ای کنند که محل بازدیدی برای همگان شود.

استاندار همدان تأکید کرد: اگر ادامه کاوش‌ها نیاز به حمایت و اعتبار داشته باشد، دریغ نمی‌کنیم اما هنوز تقاضایی مبنی بر اختصاص اعتبار از سوی استانداری نشده است.

وی در خصوص اینکه شهرداری هم فرصت طولانی را برای ادامه کاوش‌ها نمی‌دهد، گفت: نظردهی در این زمینه در اختیار من و شما نیست و باید کارشناسان مربوطه اعلام نظر کنند که هر نظری هم دهند باید قبول کرد.

انتهای پیام/د.ا

از ادامه کاوش ها حمایت می کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همایش بزرگ «پهلوان ایرانی» از برنامه‌های شاخصی است که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و هفته فرهنگی اصفهان، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.
علیرضا خاکسار افزود: این همایش در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان آئین کهن ملی و مذهبی ایران برگزار می‌شود.
وی، هدف از توسعه ورزش پهلوانی را آشنایی عموم مردم با این رشته ورزشی دانست و افزود: در همین راستا در ایام سال، همایش‌های شهری در بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر برگزار می‌شود تا بستر معرفی این ورزش کهن به عموم مردم فراهم شود.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری عمومی رویداد‌های ورزش پهلوانی را نهادینه کردن این رشته در فرهنگ عامه برشمرد وگفت: مهمترین رویداد‌هایی که برای توسعه ورزش پهلوانی در نظر داریم در هفته فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود که امسال با هفته فرهنگی اصفهان مصادف شده است.
وی با بیان اینکه رویداد «پیران گود» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای روز ۵ اردیبهشت‌ماه در زورخانه دخانیات برگزار شد، گفت: رویداد دیگر این هفته، تجلیل از قهرمانان و نام آوران کشتی استان اصفهان در سال ۱۴٠۲ است که با حضور مسئولان این رشته روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار شهروند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند