Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@07:17:22 GMT

ماجرای توصیه نامه مشایی در پرونده خاوری

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۸۳۲۶

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اینکه آقای مشایی(در خصوص خاوری) نامه نوشته بود، اجمالا در پرونده(فساد ۳ هزار میلیاردی ) وجود داشت اما اینکه چطور بوده(توصیه نامه)، اطلاع ندارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سئوال که چرا برای رحیم مشایی که اتهام تبلیغ علیه نظام دارد، قرار کفالت صادر شده است و برای دیگران با همین اتهام وثیقه چند میلیاردی صادر شده گفت: اینکه می گویند برای کسان دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام وثیقه جند میلیاردی صادر شده، سراغ ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اینکه قرار صادره، کفالت باشد ایراد ندارد. البته نمی دانم وجه الکفاله چقدر است؟ و اطلاعی ندارم و نمی دانم چه اتهامی به آقای مشایی تفهیم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که درباره پرونده خاوری و اینکه توصیه نامه مشایی در این پرونده اثبات شده یا خیر گفت: توصیه دو جور است. یک وقتی توصیه نا حق است که قانون پیش بینی کرده اگر به ناحق و اعمال نفوذ باشد، قابل تعقیب است اما اگر توصیه به حق باشد، فرق می کند.

وی ادامه داد: مثلا همسایه یا همکارتان تحت تعقیب قرار گرفته و شما کاملا با او آشنا هستید و شناخت خود را به دستگاه قضا منعکس می کنید. در بین مسئولان هم همین طور است.

اژه‌ای گفت: یک وقتی کسی می خواهد اعمال نفوذ کند و توصیه می کند اما گاهی طبق ضوابط و مقررات برای کمک به فردی، توصیه می شود. گاهی یک فردی می خواهد نفوذ کند و اگر خودش برود یک میلیارد وام نمی تواند بگیرد اما کسی از جایگاه خود سوء استفاده می کند و توصیه می کند تا به آن فرد وام داده شود و این خلاف است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اینکه آقای مشایی نامه نوشته بود، اجمالا در پرونده وجود داشت اما اینکه چطور بوده، اطلاع ندارم. تا زمانی که ناظر پرونده بودم، چیزی درباره سوء استفاده آقای مشایی ثابت نشده بود.

وی افزود: یک زمانی تا 500 نفر هم در این پرونده، مورد تحقیق قرار گرفند و قطعاً همه متهم نبودند و برخی مطلع بودند. در ذهنم است که بیش از 180 مورد کیفرخواست صادر شد و در یکی از این کیفرخواست ها 39 نفر دادگاه رفتند که فقط امیرمنصور محکوم نشد و کسان دیگری هم بودند. در رابطه با بانک ملی و چند بانک دیگر، بعدا کیفرخواست گرفتند و بعدا محکوم شدند.

اژه‌ای گفت: یک فردی تا مدت ها فراری بود و از طریق اینترپل دستگیر شد که کیفرخواست صادر شد و به دادگاه رفت و نمی دانم محاکمه شده است یا خیر در پرونده خاوری هم نمی دانم حکم صادر شده است یا خیر.

منبع: فارس

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ماجرای دوچرخه‌سوارهای جنگ جهانی دوم

(تصاویر) ماجرای دوچرخه‌سوارهای جنگ جهانی دوم

دیگر خبرها

  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • (تصاویر) ماجرای دوچرخه‌سوارهای جنگ جهانی دوم
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می‌زند و هدیه می‌برد
  • ترس عجیب و ضعف محمود احمدی نژاد از بقایی به روایت امیری فر
  • ترس عجیب و ضعف محمود احمدی نژاد از بقایی به روایت امیری فر /احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می زند و هدیه می برد/مشایی سحر شده بود