Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:43:43 GMT

کارآفرینان در پیچ و خم‌های اداری سردرگم نشوند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۹۴۲۲

کارآفرینان در پیچ و خم‌های اداری سردرگم نشوند

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه تعداد افراد بیکار در اسدآباد نسبت به سایر شهرستان‌های استان همدان بیشتر است گفت:مدیران تلاش کنند متقاضیان اشتغال و کار آفرینی در پیچ و خم‌های اداری سردرگم نشوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباد ،حسین افشاری ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر مجلس موضوع اشتغال را به دولت واگذار کرده و ستاد فرماندهی اقتصادی کشور نیز اختیار لازم را به استان‌ها و شهرستان‌ها داده استگفت :باید مدیران از حالت رخوت و سستی خارج شوند چرا که میدان جنگ اقتصادی است و اگر هر کم‌کاری در موضوع اشتغال انجام گیرد از ناحیه دستگاه‌های اجرایی و مدیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به افزایش 3 برابری میزان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در این شهرستان نسبت به سال گذشته، گفت:سال گذشته میزان تسهیلات اشتغال زایی 55 میلیارد تومان بود که این میزان  امسال به 150 میلیارد تومان افزایش داشته است.

افشاری با اشاره به شناور بودن این تسهیلات، تصریح کرد:در صورت وجود بیکاران و متقاضیان اشتغال‌زایی و فعالیت گسترده دستگاه‌های اجرایی در راستای جذب تسهیلات اعلام شده می‌توان از سهم سایر شهرستان‌ها نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در میان 9 شهرستان استان همدان، وضعیت بیکاری در اسدآباد از سایر شهرستان هایاستان بدتر است است ،خاطرنشان کرد :باید تلاش مدیران دستگاه‌های اداری بیشتر شده و متقاضیان اشتغال‌زایی در پیچ و خم اداری سردرگم نشوند.

فرماندار اسدآباد با تاکید بر استفاده از ظرفیت توان بسیج در راستای اشتغال‌زایی، اظهار داشت: در حال حاضر پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان اسدآباد حضور فعال و پویایی داشته و بیش از 420 طرح آماده جهت بهره‌برداری و افتتاح دارند.

افشاری در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون جهت  اطلاع رسانی در سطح روستاها در راستای استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی، یادآور شد: در حال حاضر بهترین فرصت برای کار آفرینی با استفاده از تسهیلات لازم در این مقطع صورت گرفته است چرا که دیگر دوران استخدام در ادارات و دستگاه‌های دولتی گذشته است.

فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در صنایع بزرگ از متوسط استان و شهرستان‌ها بالاتر است، اظهار داشت: در حال حاضر 4مجموعه صنعتی بزرگ در قالب 2 طرح در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بیش از 700 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست احداث است که نیاز به تسهیلات بانکی نداشته و برای 800 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

انتهای پیام/

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت

مجتبی عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش و جوان سازی جمعیت کشور که یکی از مهم‌ترین تکالیف مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری بر دوش مدیران است، گفت: باید با اهتمام و جدیت ویژه ای وارد عمل شد و اهداف مد نظر جوانی جمعیت را در قالب قرارگاهی با سرعت بیشتر دنبال کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم با توجه به اهمیت موضوع نسبت به اعطای تسهیلات برای ازدواج، فرزند آوری و تأمین مسکن طی ابلاغ به بانک‌ها اقدام کرده است، مطرح کرد: برنامه ریزی برای ازدواج آسان جوانان دغدغه مهمی به شمار می‌رود و باید متولیان امر و خیرین نسبت به اطلاع رسانی از بسته‌های تشویقی و حمایتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات ویژه ای برای مسکن، ازدواج و فرزندآوری مصوب شده است اما بیشتر مردم از آن بی اطلاع هستند، از این رو باید اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها و مسؤولان انجام شود. علاوه بر این، به نظر می‌آید باید در قالب طرحی، مدیران دستگاه‌ها با خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو دیدار کنند و حمایت‌های لازم انجام شود.

عبداللهی تصریح کرد: ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان در قالب طرح، مقاله، پایان نامه و … در زمینه حمایت از جوانی جمعیت کمک گرفته و حتی در ابعاد ملی طرح‌هایی با قابلیت اجرا ارائه شود. راه اندازی مهدهای کودک در دستگاه‌های مختلف با هدف ایجاد آرامش خاطر برای مادران شاغل در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: در این رابطه شهرداری‌ها می‌توانند با امکانات خود نسبت به راه اندازی مهدهای کودک اقدام و دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکان مورد نظر را پیش بینی یا هزینه‌های مصوب را تقبل کنند. در قانون وظایف بانک‌ها و مصوبات حمایتی مشخص است، از این رو شعب بانک‌های دولتی و خصوصی باید پویاتر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات همراه‌تر عمل کنند. سخت گیری های بی مورد بانک‌ها تمرد از قانون است و برخورد جدی قانونی را از سوی مراجع ذی صلاح می‌طلبد.

کد خبر 6095838

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت