Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اضافه کردن این ادویه ها به رژیم غذایی باعث بهبود سلامت و عملکرد مغز می شود.

زردچوبه: این پودر زرد رنگ یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی است. مصرف روزانه زردچوبه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. می‌توانید این ادویه را در انواع غذاهای ایرانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین از آن برای درست کردن نوشیدنی گرم همراه شیر و عسل استفاده کنید.

 

نعناع: افرادی که علاقه مند به نوشیدن قهوه و چای سیاه هستند می‌توانند دم‌نوش نعناع را جایگزین آن کنند تا هم از تاثیرات مشابه آن را در شادابی خود شگفت‌زده شوند هم حافظه و عملکرد مغز خود را تقویت کنند.

 

مریم گلی: از خانواده نعنا است و باعث افزایش حافظه می‌شود. هم‌چنین باعث واکنش‌هایی در مغز می‌شود که احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. می‌توانید آن را به عنوان ادویه در مرغ یا سس ماکارونی و یا حتی در املت استفاده کنید. هم‌چنین مریم‌گلی خشک شده را می‌توانید مانند دمنوش مصرف کنید.

 

سیر: از به وجود آمدن لخته خون جلوگیری می‌کند. هم‌چنین کلسترول خون شما را بدون مصرف دارو تنظیم می‌کند. از اعصاب شما محافظت می‌کند. می‌توانید سیر رنده شده را حتی در سس سالاد، ماست و انواع غذاها استفاده کنید.

 

جعفری و آویشن: هر دو حاوی ترکیبی به نام آپی ژنین هستند که باعث تقویت ارتباط بین اعصاب می‌شود. تحقیقات بسیاری برای روش‌های درمانی با استفاده از این ترکیب برای درمان آلزایمر و افسردگی در حال انجام است. جعفری و آویشن را هم به صورت تازه و هم خشک شده در انواع غذاها، سالادها و حتی به صورت دمنوش می‌توان مصرف کرد.

 

رزماری: حتی استشمام این گیاه به عملکرد مغز شما کمک می‌کند. ترکیبات موجود در رزماری از تخریب نورون‌ها و هم‌چنین از سکته مغزی جلوگیری می‌کند. این گیاه را به صورت ادویه، دمنوش و حتی برای بخور و استشمام می‌توانید استفاده کنید.

 

بابونه: نوشیدن دمنوش بابونه و یا حتی استشمام آن باعث کاهش تاثیرات اضطراب و نگرانی و بروز خشونت می‌شود. این گیاه سلامت روحی شما را افزایش می‌دهد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

برای تقویت مغز، از این ادویه‌ها استفاده کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها