Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرهوشنگ بیرشک در همایش روغن‌های خوراکی و دانه های روغنی اظهار داشت: از مسئولان بلندپایه وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع روغن برای حضور در همایش دعوت شده بود، اما به دلیل حساسیت قیمت نان و دستور رئیس جمهور برای تغییر دادن تصمیمات ستاد پشتیبانی تنظیم بازار، همزمان با همایش امروز جلساتی در ریاست جمهوری و وزارتخانه های مرتبط تشکیل شده که معاونان وزرا به این جلسات رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به ایجاد 2 میلیون تن ظرفیت جدید در صنعت روغن نباتی طی سال 85 افزود: میزان تولید روغن جامد از 90 درصد تولیدات در سال 70 به میزان 50 درصد در سال 90 کاهش یافت.
بیرشک تصریح کرد: بعد از سال 90 صنعت روغن نباتی با بحران ارزی، روند رو به رشد تأسیس واحدهای کوچک، تنوع در بسته بندی و تغییر فرمولاسیون روبرو شد.
وی افزود: ظرفیت تولید روغن نباتی به حدود 4 میلیون تن رسیده و حداکثر رقابت در این صنعت شکل گرفته است.

دبیر انجمن روغن نباتی در ادامه با اشاره به برخی چالشهای صنعت روغن، اظهار داشت: عدم بسط و توسعه فرهنگ مصرف روغن نباتی توسط دستگاه های مسئول، ورود برخی سازمانها و افراد غیرمتخصص در حوزه تصمیم سازی موضوعات مرتبط با بهداشت و استانداردهای روغن نباتی و همچنین عدم ثبات در قوانین مربوط به واردات روغن خام و دانه های روغنی از جمله این چالش‌هاست.

وی همچنین با اشاره به گردش مالی بیش از 11 هزار میلیارد تومانی در صنعت روغن نباتی، گفت: فعالان صنعت روغن نباتی از مسئولان توقع دارند در جهت حمایت از بخش کشاورزی و تولید داخل، صنعت روغن نباتی را از بخشنامه ها و عوارض متعدد که باعث رشد قیمت تمام شده محصول می شود، معاف کنند.
انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری