Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا باید با آموزش‌های لازم تاب‌آوری مردم در برابر حوادث طبیعی افزایش یابد، گفت: فرهنگ بیچارگی و صحنه‌های دلخراش را در جریان زلزله کرمانشاه رونق دادیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اسداله نقدی، عصر امروز در نشست علمی "جامعه شناسی فاجعه"، اظهار داشت: ما دچار نوعی گرفتاری هستیم که در حوادث فرهنگ بیچارگی و حوادث دلخراش را رونق میدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ز لزله کرمانشاه هرکس به دنبال دلخراش‌ترین صحنه و درماندگی مردم بود و بایکدیگر رقابت می‌کردند.

وی گفت: به جای انتشار دلخراش‌ترین صحنه‌ها از زلزله زدگان باید در کنار آن به تصاویری که نشان از امید و جریان زندگی دارد می‌پرداختیم.

جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: در جامعه مدرن همیشه مخاطرات همراه با بشر بوده و نحوه مقابله با آن از چالش‌های جوامع است. زلزله و ریشتر آن از سال‌های گذشته تا کنون تغییری نکرده اما پیچیدگی‌های زندگی بشر و مقیاس سکونتگاه‌های ما در جهان تغییر کرده و مشکل آفرین شده است.

نقدی با بیان اینکه نگرانی تهران از زلزله از مقیاس بزرگ و پیچیدگی آن است، گفت: جوامع مدرن جوامع مخاطره است که عامل آن خطر ممکن است زلزله یا هر حادثه دیگری باشد.

وی افزود: امروزه همه جوامع تلاش می‌کنند تا تاب آوری روانی اجتماعی و محیط زیستی و تاب آوری سازه‌ای را در خود افزایش دهند به طوریکه جامعه تاب آور باید در برابر شوک‌ها و سوانح دوام آور د و سازمان اجتماعی از هم پاشیده نشود.

جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در ژاپن سازه آسیب دید اما سازه‌های اجتماعی آسیب ندیده و دچار هرج و مرج نشده است بنابراین جامعه تاب آور باید در مقابل همه حوادث دوام بیاورد و در کمترین زمان بتواند خود را بازسازی کند.

نقدی از بی اعتمادی مردم نسبت به سازمان‌های رسمی یاد کرد و گفت: اینکه مردم خودشان به محل حادثه بروند و هدایای خود را به زلزله زدگان بدهند، از طرفی نوع دوستی است اما از طرفی هم هلال احمر و کمک‌های اجتماعی نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارسال برخی مواد غذایی مانند نان افراطی عمل شد، اظهار داشت: این رفتار نوعی کفران کمک است و ما نباید همه انبارهایمان را خالی کنیم و بیش از مقدار نیاز مواد غذایی را ارسال کنیم.

جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا افزود: تحمل ما در دردها و سوانح کم است که نشان از ضعف‌های ماست. صحنه‌های نگران کننده‌ای را دیدیم که نشان از بی‌اطمینانی زلزله زدگان نسبت به کمک‌ها بود.

نقدی گفت: درس آموزی ما کم است، دانش آموزان خوبی نیستیم و در عمل خروجی کلاس‌ها و آموزش‌هایمان را نمی‌بینیم. باید مسئولیت کارها و قصوراتمان را بپذیریم، همه ما نیاز به آموختن داریم.

وی با بیان اینکه پس از بحران دوره بسیار طولانی است که باید در آن برای گروه‌های خاص و آسیب‌پذیر تلاش کنیم، ابراز کرد: مردم ایران در خصوص حس انسان دوستی اول شدند اما باید تاب آوری مردم را افزایش دهیم تا هرچه زودتر به شرایط عادی برگردیم.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)

 

منبع: آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند