Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه چندی پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه را به فساد مالی متهم کرد که در پی آن اردوغان نیز به این اتهامات واکنش نشان داد. آفتاب‌‌نیوز : هفته گذشته کمال قلیچدار اوغلو در نشست هفتگی حزب جمهوری خواه خلق در مجلس، خانواده اردوغان و یلدریم را به فساد مالی و خروج میلیونها دلار از ترکیه به خارج از این کشور متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به دلیل ممانعت حزب عدالت و توسعه از رسیدگی به افشاگری های مالی اخیر، به تندی از این حزب انتقاد کرد و از اردوغان خواست دارایی های خود و خانواده اش را به صورت شفاف اعلام کند.
وی تاکید کرد: فریاد می زنند مردم دلارها را به واحد پول ملی ترکیه تبدیل کنند اما خودشان دلارها را به بهشت های مالیاتی منتقل می کنند.
قلیچدار اوغلو خطاب به اردوغان گفت: 'آیا می دانی فرزندان تو، پدر داماد تو و شوهر خواهر تو و سایر نزدیکان به یکی از شرکت های فعال در خارج میلیون ها دلار منتقل کرده اند؟ منتظر پاسخ این سوال هستم. آیا تو باید به ملت جواب بدهی یا من؟ به جای این که این همه شعار ملی بودن بدهی، بگو چند میلیون دلار پول داری؟ ابتدا آن را بیان کن'.
اردوغان در پاسخ به اتهامات وارد شده از سوی رهبر حزب جمهوری خواه خلق گفت: اگر قلیچدار اوغلو ثابت کند که اردوغان حتی یک پنی در بانک های خارجی دارد، من حتی یک دقیقه هم در مقام ریاست جمهوری باقی نخواهم ماند و استعفا می دهم اما اگر نتوانست ثابت کند، باید خود از صحنه سیاست کنار برود.
کمال قلیچدار اوغلو امروز در واکنش به پاسخ اردوغان گفت: اسناد انتقال میلیون ها دلار پول به یک شرکت دروغین در جزیره 'مان' توسط خویشاوندان اردوغان موجود است.
 کمال قلیچدار اوغلو چندی پیش نیز در پی استعفای برخی شهرداران، اعتراض کرده و خواستار انتخابات زودهنگام محلی شده بود که با واکنش اردوغان رو به رو شد و این دو سیاستمدار ترکیه یکدیگر در این مجادله لفظی به دشمنی با دموکراسی متهم کردند.
حال امروز دوباره جنگ لفظی این دو مقام سیاسی با متهم کردن به فساد اقتصادی بالا گرفته و به نظر می رسد مبارزات انتخاباتی 2019 احزاب به ویژه دو حزب قدرتمند ترکیه (حزب عدالت و توسعه و حزب جمهوری خواه خلق) زودتر از موعد مقرر این روزها آغاز شده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد