Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-28@08:00:48 GMT

آمازون در تدارک راه‌اندازی سومریان

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۴۷۱۵

آمازون در تدارک راه‌اندازی سومریان

ایتنا- آمازون قصد دارد ابزاری بر پایه مرورگر راه‌اندازی نماید. این ابزار که سومریان نام دارد، برای ساختن تجربه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمازون قصد دارد با راه‌اندازی سومریان، خود را وارد عرصه رقابت در زمینه واقعیت مجازی و افزوده نماید.
سومریان، برنامه‌ای است که امکان توسعه تجارب سه‌بعدی را برای طیف وسیعی از پلتفرم‌ها فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، این ابزار مبتنی بر مرورگر، در حالت پیش‌نمایش محدود عرضه شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز سومریان در هنگام راه‌اندازی، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا مدل‌های سه‌بعدی را با استفاده از  برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده، وارد صحنه نموده و شامل یک کتابخانه اشیاء می‌باشد.
این کتابخانه اشیاء، پر از مدل‌هایی است که مردم می‌توانند از آنها استفاده نموده و همچنین از فایل‌های FBX و OBJ پشتیبانی می‌کند.
 
لازم به ذکر است که توسعه‌دهندگان می‌توانند به مجموعه‌ای از «میزبان‌ها» دسترسی داشته باشند. منظور از میزبان، شخصیت‎های سه‌بعدی است که می‌توانند به صورت سفارشی، با کاربر نهایی ارتباط برقرار نمایند.
این میزبان‌ها با آمازون پولی و لِکس ادغام شده و قابلیت‌های زبان طبیعی مشابه با همان قابلیت‌های دستیار هوشمند مجازی الکسا، ارائه می‌دهد.
   
سومریان همچنین بگونه‌ای طراحی شده که برای توسعه‌دهندگانی که در زمینه ساخت تجارب سه بعدی، تازه‌کار هستند، ساده بوده و در عین حال، قدرت لازم برای ایجاد محتوای جذاب دارد.
هر چه توسعه‌دهندگان بیشتری به دنبال پشتیبانی از واقعیت مجازی و افزوده بوده و دارندگان پلتفرم به توسعه و گسترش قابلیت‌ها و توانایی‌های دستگاه‌های خود بپردازند، سامریان نیز می‌تواند به AWS به عنوان یک عنصر کلیدی برای توسعه اپلیکیشن‌های آینده بنگرد.
 
از نظر کارشناسان، سومریان برای اینکه بتواند توسعه‌دهندگان بازی را به سمت پلتفرم ابری خود جذب کند، خود را به خوبی با  AWS تطبیق داده است.
گفتنی است در حال حاضر این شرکت، موتور بازی لامبریارد خود را عرضه نموده و انتظار می‌رود برای افرادی که در پی ساخت تجارب تعاملی هستند، بسترهای لازم را فراهم سازد.
 

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تأیید کرد که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ (WWDC 2024) در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود. اپل معمولاً در کنفرانس‌های سالانه‌ی WWDC روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی آیفون و مک بوک و اپل واچ و سایر محصولاتش متمرکز می‌شود.

بدون شک در مراسم اپل شاهد توجه ویژه به هوش مصنوعی خواهیم بود. با وجود تمامی شایعه‌ها، هنوز دید کاملی نسبت‌ به برنامه‌های اپل نداریم و مشخص نیست که غول آمریکایی چه ایده‌هایی در سر می‌پروراند.

گزارش‌ها می‌گویند اپل روزانه چند میلیون دلار برای مدل‌های زبانی بزرگ خود هزینه می‌کند و ظاهراً با برخی از خبرگزاری‌ها وارد مذاکره شده است تا با مقالات آن‌ها، هوش مصنوعی خود را تعلیم دهد.

اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند. بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.

در کنار هوش مصنوعی، انتظار داریم اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS و macOS و watchOS و سایر سیستم‌های عامل خود را به‌نمایش بگذارد. شایعه‌ها می‌گویند که iOS 18 صفحه‌ی هوم جدیدی دارد و برخی از نرم‌افزارهای پیش‌فرضش اصلاح می‌شوند.

ممکن است در WWDC شاهد رونمایی دو مدل جدید از ایرپاد هم باشیم که یکی از آن‌ها بدون قابلیت حذف نویز عرضه می‌شود و دیگری به این ویژگی مجهز خواهد بود. احتمال رونمایی نسل جدید ایرپاد مکس هم وجود دارد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888445

دیگر خبرها

  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • (ویدیو) لو رفتن سوالات امتحان نهایی؛ شایعه یا واقعیت؟
  • دانشگاه لاهور پیشگام واقعیت مجازی در پاکستان