Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@10:18:59 GMT

آمریکا چه قدر نیرو در افغانستان دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۵۶۳۴

آمریکا چه قدر نیرو در افغانستان دارد؟

شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و بارها آمار مختلفی از شمار این نظامیان توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جدیدترین آمار ارائه شده‌ خود اعلام کرد که 15 هزار و 298 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

براساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، این کشور هزار و 720 نظامی دیگر در سوریه و هشت هزار و 892 نظامی نیز در عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که در این گزارش شمار نیروهای ویژه آمریکایی و یا نظامیانی که به صورت چرخشی در افغانستان حضور دارند لحاظ نشده است و شمار واقعی نیروها بیشتر از آمار ارائه شده تخمین زده می‌شود.

براساس گزارش منتشر شده، تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی 15 هزار و 298 نظامی و هزار و 202 کارمند غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا در افغانستان مستقر شده‌اند.

این در حالی است که تا چندی پیش پنتاگون همواره تاکید داشت که 8 هزار و 400 نظامی آمریکایی در افغانستان دارد، تا اینکه در شهریور ماه سال جاری  یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که شمار این نظامیان به بیش از 12 هزار نفر می‌رسد.

پس از انتشار این گزارش، ژنرال «کنت مکنزی» مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا حضور 11 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان را تایید کرد.

در آبان ماه نیز برخی مقامات آمریکایی به «آسوشیتدپرس» خبر دادند که سه هزار و 800 نظامی که رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام آنان به افغانستان را صادر کرده بود، در این کشور مستقر شدند و مجموع نظامیان آمریکایی در افغانستان به دستکم 15 هزار نفر می‌رسد.

ژنرال مکنزی پس از انتشار این گزارش نیز اظهار داشت چند هزار نظامی تازه نفس در افغانستان مستقر شده‌اند که شمار نظامیان آمریکایی در این کشور را به حدود 14 هزار نفر می‌رساند.

از سوی دیگر نیز برخی مقامات پیشین و کنونی وزارت دفاع آمریکا به «فارین پالیسی» از اعزام صدها نظامی آمریکایی و قرار گرفتن آنان در میدان جنگ افغانستان خبر داده‌ بودند.

به گفته این مقامات، در چند ماه آینده حدود 700 نظامی ارتش آمریکا که به طور ویژه آموزش دیده و مجهز هستند، به افغانستان اعزام می‌شوند تا در کنار نظامیان افغان در میدان جنگ حضور یابند.

چندی پیش نیز وبسایت خبری «البوابة» در یادداشتی از احتمال اعزام مخفیانه سربازان اجیر در کنار نظامیان آمریکایی به افغانستان خبر داده بود.

به نظر برخی کارشناسان، شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان بیش از آمار اعلام شده است و به دلایل مختلف امنیتی اعلام نمی‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد دولت اسلام‌آباد در ایالت بلوچستان دو پایگاه نظامی در اختیار آمریکا گذاشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر افضل مروت» عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان در گفتگو با «داون نیوز» اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ما، پاکستان دو پایگاه نظامی در ‎بلوچستان نزدیک مرزهای ‎ایران و ‎افغانستان به ‎آمریکا داده است.

اردیبهشت سال 1401 نیز «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف با انتشار پادکستی گفته بود، پس از خروج از افغانستان، واشنگتن می‌خواهد از پایگاه‌های هوایی پاکستان برای نظارت بر افغانستان استفاده کند.

داون نیوز نیز ماه می سال گذشته گزارش داده بود «دیوید هلوی» معاون وزیر دفاع آمریکا، به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفته بود پاکستان به آمریکا اجازه داده که از طریق حریم هوایی این کشور دسترسی نظامی به افغانستان داشته باشد.

پیشتر نیز نیویورک تایمز در ژوئن 2021 در مورد تلاش‌های سازمان سیا برای در اختیار گرفتن پایگاه شمسی پاکستان گزارش داده بود.

اظهارنظر عمران درباره پایگاه‌های نظامی آمریکا در پاکستان«چوهدری»: خبر ایجاد پایگاه آمریکا در پاکستان بی‌اساس است

از سوی دیگر، «رحمت‌الله نبیل» مشاور امنیت ملی سابق افغانستان نیز اخیرا گفته بود آمریکا با نفوذ خود بر نهادهای مالی بین‌المللی، از جمله بانک جهانى و صندوق بین‌المللی پول، مواضع خود را برای تضمین وام برای پاکستان تعدیل کرده و در مقابل نیز پاکستان با واگذاری پایگاه نظامی «شمسى» در بلوچستان به آمریکا موافقت کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!