Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:54:01 GMT

فواید ورزش ژیمناستیک در زندگی و آینده کودک

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۵۷۹۴

فواید ورزش ژیمناستیک در زندگی و آینده کودک

ژیمناستیک به عنوان رشته ی مادر و پایه ی رشته ها معرفی گردیده است و در این موضوع نسبت به ورزش شنا و دو میدانی اولویت بیشتری هم دارد. ژیمناستیک به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای در حدود 2000 سال است ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود 100 سال می‌باشد

فواید ورزش ژیمناستیک در زندگی و آینده کودک بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مربیان این رشته ورزشی ژیمناستیک تنها ورزشی است که انسان باید در دوره کودکی آن را شروع کند و اثرات مثبت آن در زندگی بزرگسالی فرد بسیار قابل توجه است

خبرنگار  خبرگزاری خبرانلاین گفتگویی با فرزام فارغدل قهرمان اسبق تیم ملی و مربی سرشناس استان مازندران دراینخصوص انجام دادیم که مشروح ان در ذیل درج گردید:

 خبرانلاین : اقای فارغدل رابطه ژیمناستیک و قد کودکان  چیست؟ 


ژیمناستیک ورزشی پایه است و یادگیری حرکات ژیمناستیک حتی از د‌و‌ و‌ مید‌ا‌نی و شنا نیز ضروری‌تر است. هر فردی که در دوران کودکی به یادگیری رشته ژیمناستیک می پردازد، در دوران بز‌ر‌گسالی می‌تواند ورزشکار موفقی در سایر رشته‌ها‌ی ورزشی شود.

تغذیه، ژنتیک و سلامت بدن سه فاکتور اصلی در تعیین قد هستند. اگر ژن کوتاهی قد در خانواده‌ای وجود داشته باشد، دختر یا پسر آن خانواده‌ کوتاه قد می‌شوند. همچنین تغذیه در دوران بارداری مادر و نونهالی بچه‌ها در رشد قد اهمیت ویژه‌ای دارد. میزان ترشح هورمون‌ها هم یکی از عواملی است که در تعیین قد افراد موثر است.

کارشناسان ژیمناستیک می‌گویند اگر همیشه ژیمناست‌های موفق کوتاه قد هستند به این دلیل است که افراد کوتاه قد بهتر می‌توانند حرکات مخصوص این رشته را انجام بدهند و ژیمناستیک باعث کوتاه قد شدن آنها نشده است. حرکات ژیمناستیک به چابکی، انعطاف پذیری و سرعت عمل بالا نیاز دارد. این ویژگی‌ها را در آدم‌هایی با قد کوتاه‌تر بیشتر می‌شود دید.

خبرانلاین : از دیگر خواص  و مزایای  ژیمناستیک نام ببرید؟

فارغدل:ژیمناستیک فقط برای کسانی که می‌خواهند ژیمناست کار شوند، ضروری نیست. این رشته بیشترین کمک را به هماهنگی عضله و استخوان می‌کند. بنا‌بر‌این کسانی که می‌خواهند فرزندانشان در آینده ورزشکار موفقی شوند، حتما باید ژیمناست کار باشند. چابکی بدن یک فو‌تبا‌لیست به تمریناتی برمی‌گردد که او در کودکی انجام داده که در این زمینه حرکات ژیمناستیک بهترین کمک برای یک فو‌تبا‌لیست یا هر ورزشکار دیگری است.

 

گفتگو ار امیرحسین حق جو 


46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بیست‌وسومین دوره رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان با شرکت ۱۰ هزار ورزشکار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا خاکسار در اختتامیه بیست‌وسومین دوره رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اظهار کرد: در اواخر سال گذشته و تا پایان اولین ماه سال جاری، بیست‌وسومین دوره رقابت‌های «جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان» به همت جامعه ورزشی استان اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از رقابت‌ها ۲۵ رشته ویژه بانوان و ۳۰ رشته ویژه آقایان در نظر گرفته شده بود، افزود: از شانزدهم اسفند سال گذشته آغاز بیست‌وسومین دوره رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان، با دو رشته ورزشی رزمی و کشتی صورت گرفت.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان بیست‌وسومین دوره رقابت‌های «جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان» گفت: در سال گذشته با وجود ۲۷ رشته ورزشی در این رقابت‌ها، حدود ۷۵۰۰ ورزشکار در مسابقات حضور پیدا کردند، اما سال جاری و حدود ۱۰ هزار ورزشکار در ۳۰ رشته ورزشی اقدام به ثبت‌نام کرده و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

خاکسار با اشاره به تعداد سالن‌های درگیر در برگزاری رقابت‌های «جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان» تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، بیشتر ورزشگاه‌های شهرداری اصفهان در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته بود، اما با این حال حدود ۲۸ سالن ورزشی در برگزاری مسابقات درگیر بوده‌اند و برای برگزاری رقابت‌ها به بهترین نحو تلاش و همکاری کردند.

وی در رابطه با هدف برگزاری رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در بیست‌وسومین سال متوالی خود، گفت: هدف از برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی، ایجاد نشاط و ترویج فرهنگ ورزش و سلامت محور در جامعه است، از همین رو تمام دست‌اندرکاران این مسابقات تلاش بسیاری کردند تا در ایام برگزاری رقابت‌ها، به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای ورزشی شهروندان شریف اصفهان باشند.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سطح عدالت و نوع داوری رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۱۵۰۰ نفر داور و عوامل اجرایی دست به دست هم دادند تا این رقابت بزرگ ورزشی که نماد پهلوانی حضرت علی (ع) در اصفهان است، در بهترین شرایط و با بهترین کیفیت در سطح خدمت‌رسانی و حفظ عدالت برگزار می‌شود.

خاکسار با اشاره به تعداد رشته‌های بخش جانبازان و معلولان و بیماران خاص رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان بیان کرد: در رقابت‌های سال جاری، مسابقات بخش جانبازان و معلولان در پنج رشته ورزشی و رقابت‌های بخش بیماران خاص در چهار رشته ورزشی برگزار شد که اتفاقی بسیار قابل توجه است.

وی افزود: صمیمانه از تمام هیئت‌های ورزشی که در برگزاری رقابت‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان با ما همکاری داشته‌اند و برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان به ما یاری رساندند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 745650

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • کیک بوکسینگ در بام سبز
  • نگاهی به اخبار ورزشی ۲۹ فروردین استان قزوین
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد