Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@17:38:04 GMT

عربستان تهدید به کناره‌گیری از لیگ آسیا کرد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۶۶۱۷

کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اخیر خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شده است.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

او ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

الکویتی مرزوق، عضو سابق کمیته رسانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این باره گفت‌: بیانیه‌ی که با زبان عربی منتشر شد نام ایران را ذکر نکرد اما بیانیه‌ای که با زبان انگلیسی منتشر شد کامل تر بود. طبق آنجه که منتشر شد به این نتیجه‌ رسیدم که این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نهایی نشده و امکان تغییر در آن وجود دارد.

او ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است که هیاتی را مسئول بررسی میزبانی کشورهای مذکور کند. آنها نمی‌توانند ما را مجبور به بازی کردن در خاک ایران کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید روابط سیاسی بین کشورها را هم در نظر بگیرد. در رقابت‌های مهم چیزی به اسم اجبار نداریم. من بر این باور هستم که دو نسخه اخیر لیگ قهرمانان آسیا که باعث شد تا تیم های ما برابر نمایندگان ایران در زمین بی طرف به میدان بروند نتایج مثبتی به دنبال داشت و باعث شد تا نژاد پرستی و طائفه گرایی از بین برود و امنیت هم به خوبی حفظ شود.

عضو سابق کمیته رسانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان گفت‌: این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا با مشکل مواجه خواهد شد چرا که باعث کناره‌گیری تیم‌های اماراتی و عربستانی می‌شود و فکر می‌کنم که همان قانون بازی کردن در زمین بی طرف دوباره عملی خواهد شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار

با آغاز فصل نشا یا همان کشت برنج در زمین‌های کشاورزی، رشته «فوتشال» در مازندران اجرا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فوتشال ورزشی است که هر سال چند روز بازی می‌شود! در آغاز فصل کشت برنج ، جوانان روستاهای مازندران که زمین زراعی خود را آب گرفته و با زیر و رو کردن گل، آماده کاشتن بوته‌های برنج می‌شوند، اقدام به بازی سنگین و نفسگیری به نام فوتشال می‌کنند که با حضور اهالی محل همراه است.

این عکس‌ها از فرشید سگار در روستای ریحان آباد گلوگاه است که برای اولین بار در زمین شالیزار خود دروازه کاشتند و مسابقه فوتبال برگزار کردند تا فصل برنج را با شادی شروع کنند.

 

دیگر خبرها

  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • کلوپ: به عنوان یک پیرمرد توصیه می‌کنم لیگ برتر را از جنایت مدیران آن نجات دهید
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟