Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان گفت: کار برداشت 240 تن چای ترش از 300 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلگان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، غلام رضا سجادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کار برداشت چای مکی از مزارع کشاورزی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از اواخر آبان ماه امسال آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه کار برداشت این محصول گیاهی تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: کار کشت محصول چای ترش از اواخر فروردین ماه هر سال آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی تا پایان فصل برداشت بیش از 240 تن چای مکی از مزارع کشاورزی برداشت شود، افزود: این محصول گیاهی پس از برداشت که با دست و به شیوه سنتی انجام می شود، روانه بازار مصرف خواهد شد.

سجادی با تاکید بر اینکه چای ترش دلگان اغلب در خود این شهرستان و استان سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: همچنین این محصول گیاهی به شهرهای اصفهان، بیرجند، مشهد و همچنین کشور روسیه صادر می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه صنایع فرآوری و بسته بندی محصول گیاهی چای ترش در این منطقه از کشور وجود ندارد، بیان کرد: دلالان چای ترش را از کشاورزان به قیمت نازل خریداری و در سایر شهرها به فروش می رسانند و به همین دلیل چای ترش این منطقه به اسم همان شهرها شناخته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت چای ترش در ایران مربوط به شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است چای مکی یا همان چای ترش از اوایل انقلاب اسلامی در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان کاشته می شود.

شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی داورزن امروز گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان، امسال زیر کشت انواع محصولات جالیزی قرار گرفته است.     سعید خسروجردی با اشاره به کشت مالچ در مزارع جالیز به منظور ذخیره‌سازی آب، کاهش آبیاری و رویش علف‌ های هرز، اظهار کرد: بهره برداران بیش از ۹۹ درصد مزارع جالیز در داورزن، از شیوه کشت مالچ استفاده می کنند و با این روش کاشت، محصول یک ماه زودتر وارد بازار مصرف می‌ شود.   وی افزود: امسال ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان داورزن، زیر کشت زیره رفته است که با میانگین عملکرد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار، پیش بینی می‌ شود ۵۶۰ تن محصول زیره از این سطح برداشت شود.   وی گفت: زیره سبز، از گیاهان دارویی بومی داورزن است که به دلیل استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی، محصول تولیدی این شهرستان در ردیف گیاهان سالم قرار دارد و به صورت پودر و ادویه و در صنعت عرق‌ گیری، استفاده می‌ شود.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه بیش از ۴۰ ساله کشت زیره در این منطقه، کشاورزان زیره کار این شهرستان دارای دانش فنی و بومی بالایی هستند که این امر منجر به دستیابی به عملکرد تولیدی تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار شده است.   خسروجردی گفت: ۱۲۸ هکتار از مزارع این شهرستان نیز امسال به کشت کلزا اختصاص یافته است که ۹۵ هکتار آن با شیوه‌ های نوین آبیاری می شود.   وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه های کشاورزی شهرستان داورزن نیز به عمل آوری محصولات باغی اختصاص دارد.   وی گفت: از این سطح ۱۴۵ هکتار انگور است که به طور متوسط با میانگین عملکرد ۱۴ تن محصول در هکتار، حدود ۲ هزار تن محصول از تاکستان های شهرستان برداشت می‌شود که بیشترین آن گونه های عسکری، پیکامی، ترکمن و یاقوتی است.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: هم اکنون ۴۵ استخر کشاورزی در این شهرستان به صورت دومنظوره و برای پرورش آبزیان فعالیت دارند.   مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری سبزوار و ۳۰۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان