Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون ساماندهی امور جوانان از کمک‌های ۱۷ میلیارد تومانی تشکل های مردم نهاد به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و گفت:همچنین مجلس نیز صدور مجوز سمن‌ها را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، دکتر محمدرضا تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان در نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان و فعالان اجتماعی ضمن تشکر از تشکل های مردم ‌نهاد در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: در زلزله کرمانشاه، یک پایگاه خوب مردمی به راه افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع تشکل های کل کشور حدود 17 میلیارد تومان کمک های مردمی نقدی و غیرنقدی جمع آوری و اعزام کردند.

 

وی با اشاره به کمک های مراکز مشاوره به مناطق زلزله‌زده نیز تصریح کرد: حتی اکیپ های مختلف روانکاو، روانشناس و گروه های مددکار اجتماعی به منطقه اعزام شدند که همه اینها کمک های مردمی بود .وزارت ورزش و جوانان و دولت هیچ نقشی در این زمینه نداشتند، مردم با مراجعه به به خانه های جوانان سراسر کشور کمک های خود را ارایه می کردند.این عدد بزرگی در کل کشور است لذا از همه تشکل های سراسر کشور کمال تشکر را داریم، تشکل ها نشان دادند در زمانی که دولت و مردم به ما نیاز دارند ما خوب عمل می کنیمف لذا این پایگاه مردمی تشکل ها باید تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از یک مشکلات ما این است که هم دولت و هم مردم هنوز تشکل ها را نمی شناسند بیان کرد:باید تبلیغات و اطلاع رسانی شود. درخواست ما از مجامع این است که خودشان در این زمینه به ما کمک کنند، ما اکنون در ستاد فرم های مشخصی را در رابطه با اطلاع رسانی داریم و از قبل هم داشتیم ،سایت مشخصی نیز در این زمینه وجود دارد. عملکرد تشکل ها و سمن های خودتان را به ما اطلاع رسانی کنید، فعالیت سمن ها را به مردم بشناسانید چون نه مردم و دولت و نه حتی مجلس سمن ها را نمی شناسند.

 

تندگویان با اشاره به بررسی مشکلات ساختار وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: اگر ما زیرمجموعه وزارتخانه بمانیم، باید ساختار آن به تصویب برسد. ما در کنار این مسئله مشکل تفکیک وزارتخانه را نیز داریم، هر دو موضوع را بنده به صورت موردی در مجلس پیگیری می کنم، مشکلی که وجود دارد این است که حتی نمایندگان تشکل ها را نمنی شناسند، فقط یک برداشت سیاسی صرف از آنها دارند که همان شده پاشنه آشیل ما و با آن نه اجازه می دهند تشکیلات ما خوب پیش بروند و نه اجازه تفکیک می دهند، کلی وقت بر سر صدور مجوز تشکل ها در مجلس صرف کردم و هیچکس حاضر به دادن این امتیاز به ما نبود، با چنگ و دندان توانستیم امتیاز رسمی ثبت تشکل ها را در کمیسیون به دست بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم تصویب آن در صحن نیز قطعی شود.اظهار کرد: مجلس صدور مجوز تشکل های مردم نهاد جوانان توسط وزارت جوانان را پذیرفت و چون نمایندگان برداشت درستی از موضوع سمن ها ندارند و خود ما هم اطلاع رسانی مناسب نکردیم آنها نمی دانند که سمن ها در زمینه های کارآفرینی، اشتغالزایی، امور خیریه و آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند لذا تمام برداشتشان این است که این تشکل ها 10 روز قبل از انتخابات تشکیل و 20 روز بعد هم تعطیل می شوند، فقط به فرایند انتخاباتی کمک می کنند این ضعف از ما بوده،لذا باید در کشور نهادینه شوند تنها موضوعی که تشکل ها به دنبالش نیستند موضوع سیاسی می باشد.

 

وی با بیان اینکه ما ارزش جوانان را بسیار بیشتر و فراتر از موضوعات سیاسی و جناحی می دانیم، تصریح کرد: اصلا آلوده شدن این حوزه به موضوعات سیاسی موجب انحلال این حوزه می شود. به تشکل های مردم نهاد به هیچ عنوان این اجازه را نمی دهیم که بخواهند گرایشی ایجاد کنند و به سمت موضوعات سیاسی بروند.

 

تندگویان با اشاره به توافق های صورت گرفته در حوزه سمن ها بیان کرد: تفاهم نامه ای بین وزیر ورزش و وزیر کشور به امضا خواهد رسید که مسایل شناسه سمن ها برای همیشه حل شود، یعنی حتی اگر مجلس هم نپذیرد و سازمان شدن وزارت ورزش و جوانان هم ایجاد نشود ما موضوع شناسه را برطرف می کنیم. این تفاهم اگر امضا شود ما بر مبنای همان می توانیم ورود پیدا کنیم و مسئله را حل کنیم حتی اگر ساختار جدید وزارتخانه ابلاغ شود، چون به عنوان یک بند ،صدور این مجوز در اختیار ما قرار گرفته آن هم می شود یک بند قانونی مشخصی که بر مبنای آن می توانیم درخواست شناسه کنیم.

 

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به فعالیت خانه های جوان خاطرنشان کرد: در بحث های حقوقی مدل و نگهداری خانه های جوان، بهره برداری، نحوه حضور تشکل ها در خانه، تعامل اداره در رابطه با خانه با مشکل ابهام روبرو است. طرح را آماده کردیم، اقدامات حقوقی آن انجام شده تا به یک جمع بندی برسیم لذا تا پایان سال نحوه برخورد با موضوع خانه های جوان را به همه استان ها ابلاغ خواهیم کرد تا تکلیف همه روشن شود.

 

وی گفت: تشکل ها بدانند که خانه های جوان محل حضور دایمی آنها نیست بلکه محل انجام امور مربوط به جوانان یک استان است. تشکل ها هم بخشی از جوانان یک استان هستند که از نظر ما رسمیت کاری و جایگاهی دارند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل یعقوب نژاد محمّد با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جدید فرصت دارند تا شناسه یکتا را دریافت کنند، اظهار کرد: از این مهلت مذکور به بعد، مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد و ارایه خدمات دولتی هم منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوز‌ها بصورت الکترونیکی خواهد بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۶۳ هزار و ۵۰۰ درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان ثبت شده که از این رقم ۴۰ هزار و ۶۲۹ مجوز صادر و ۳۳۰ مورد هم شکایت در این درگاه ثبت شده است و این شکایت‌ها توسط درگاه ملّی مجوز‌ها رصد می‌شود و اگر دستگاه مربوطه، اتاق و یا اتحادیه‌ها مدارک یا هزینه اضافی مطالبه نمایند، مستقیما به دادسرا معرفی می‌شوند و یا اگر موضوعاتی همچون اشباع بازار و یا محدودیت ظرفیت را مطرح نمایند، بازرسی کل کشور به این موضوع ورود و رسیدگی می‌کند.
نژاد محمد، هدف از ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها را ایجاد شرایط مساوی برای همه هموطنان و فعالان اقتصادی و حذف امضا‌های طلایی دانست و گفت: شفاف سازی در انجام فرآیند‌ها و صرفه جویی در زمان وهزینه‌ها، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوز‌های کسب و کار از دیگر مزایای این درگاه است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شرایط ۴ هزار و ۷۰۰ نوع فعالیت در درگاه ملّی مجوز‌ها نیز فراهم شده است، تصریح کرد: مجوز‌ها شامل سه نوع خانگی، صنفی و فرآیند محور هستند که ۵۵۰ نوع مجوز‌ها ثبت محور هستند و در کمتر از سه روز صادر می‌شوند و نزدیک ۳ هزار مجوز، صنفی یا پروانه کسب است و بقیه مجوز‌ها فرآیند محور و یا مجوز‌های سرمایه گذاری هستند و نیاز به استعلام از دستگاه‌های مربوطه دارند و زمان لازم برای این نوع مجوز از سه روزکاری تا حداکثر سه ماه (بسته به نوع فعالیت و سرمایه گذاری) است.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: تا به امروز ۳ هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی استان صادر شده است و این کار تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کارت ملّی، ارایه کدپستی و شناسه صنفی است و امکانی فراهم شده است تا از طریق اینترنت خانگی و مراجعه به میز خدمت موجود در اتاق‌ها و اتحادیه‌ها و یا از طریق گوشی‌های هوشمند، فعالین اقتصادی بتوانند در کمتر از ۲ دقیقه با ثبت این اطلاعات، شناسه یکتا را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند 
  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • صدور ۳هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی