Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@17:07:13 GMT

افزایش قربانیان قاتل خاموش

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۸۲۳۵

رویداد۲۴-براساس آمار پزشکی قانونی در ٧ ماه نخست‌ سال‌ جاری ٢٤٤ نفر بر اثر گازگرفتگی جان باختند
 
با سردشدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، آمار قربانیان قاتل خاموش نیز بیشتر شده است. رشد تعداد فوتی‌ها بر اثر خفگی با گاز منوکسیدکربن اهمیت رعایت نکات ایمنی مرتبط با وسایل گازسوز را بیشتر می‌کند.  صبح دیروز ١٨نفر و روز دوشنبه نیز ٣٥ نفر دچار گازگرفتگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ٢ نفر نیز جان خود را از دست دادند و بقیه به بیمارستان منتقل شدند. در کل بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی، در ٧ ماه نخست‌ سال جاري ٢٤٤ نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه ‌سال قبل كه آمار تلفات ٢٢٧نفر بود ٧,٥‌درصد افزايش يافته است.  پزشکی ‌قانونی همچنین اعلام کرده که در ٧ ماه اول امسال از كل تلفات مسموميت با گاز ١٧٢نفر مرد و ٧٢نفر زن بودند. در اين مدت استان‌هاي تهران با ٥٥، اصفهان با ١٧ و خراسان‌رضوي با ١٥فوتي بيشترين آمار تلفات مسموميت با گاز را داشته‌اند. این در حالی است که شرکت ملی گاز نیز برای مقابله با این حادثه با حضور نمایندگان بیش از ١٥ وزارتخانه جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.
گازگرفتگی جان ۲ نفر را گرفت
نخستین حادثه صبح دیروز در شهرکرد رخ داد. ٢ نفر بر اثر گازگرفتگی جان باختند. این حادثه در شهرک منظریه شهرکرد اتفاق افتاد. پس از حضور مأموران آتش‌نشانی و امدادی در محل حادثه مشخص شد که پدر ۶۰ساله و پسر ۴۰ساله بر اثر گازگرفتگی فوت کرده‌اند. اجساد جانباختگان برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پزشکی قانون استان منتقل شد.
مسمومیت ٧ اصفهانی با CO در یک ‌روز
پس از آن خبر رسید که ٧ نفر هم در استان اصفهان به دلیل مسمومیت با گاز CO به بیمارستان منتقل شدند. یک زن در منزل مسکونی‌اش در شهرستان فلاورجان بر اثر انتشار گاز CO مسموم شد که مأموران اورژانس این شهرستان این فرد را به بیمارستان انتقال دادند. همچنین در حادثه‌ای دیگر در شهرک ولیعصر اصفهان سه مرد، یک زن و یک مرد به دلیل مسمومیت باCO  به بیمارستان الزهرا(س) منتقل شدند. در شهرستان خمینی‌شهر نیز یک زن به دلیل مسمومیت ناشی از انتشار گاز CO به بیمارستان شهید اشرفی منتقل شد.
مسمومیت اعضای یک خانواده
این در حالی است که چهار نفر از اعضای یک خانواده نیز صبح دیروز بر اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت شدید شده و روانه بیمارستان شدند. این حادثه هم پیش از ظهر دیروز در خیابان کارگر شمالی کوچه فرشته رخ داد. در پی وقوع این حادثه نیرو‌های ایستگاه یک آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. نشت گاز در یک ساختمان ۴طبقه ۸ واحدی رخ داده بود.  آتش‌نشانان با حضور در طبقه ۵ وارد واحد ۸۱ متری شدند و یک خانواده ٤ نفره شامل پدر، مادر و دو فرزند را که دچار مسمومیت شده بودند را از داخل ساختمان خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند. بررسی‌ها نشان داد نشت در دودکش موتورخانه باعث تجمع گاز و وارد خانه شده بود. همچنین دودکش‌های این واحد نیز به صورت ناایمن نصب شده بود. این گاز از طریق پله‌ها به طبقات بالایی نفوذ کرده بود و با توجه به این‌که درِ خرپشته که مشرف به پشت‌بام است، بسته بوده این گاز در آن منطقه تجمع کرده بود و وارد طبقه بالایی شده بود.
گازگرفتگی ٥کارگر ساختمانی در پردیس
 ٥ کارگر در یک کارگاه ساختمانی در فاز ۸ پردیس نیز دچار گازگرفتگی شدند. رئیس اورژانس پردیس استفاده نادرست از وسایل گرمایشی را علت این حادثه دانست و گفت: «استنشاق گاز منوکسیدکربن سبب مسمومیت این کارگران شده است. مصدومان این حادثه که ۵ نفر هستند، به بیمارستان تهران منتقل شدند.»نیروهای امدادی با دو فروند بالگرد به محل اعزام شدند. در این حادثه هیچ‌کدام از کارگران جان خود را از دست ندادند.
سال ٩٥ بيشترين تلفات گازگرفتگي
این در حالی است که گفته می‌شود سال ٩٥ بیشترین آمار تلفات گازگرفتگی را داشته است. تا جایی که در ‌سال گذشته ٨٣٦ نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن در كشور جان باختند كه ٦٠٩ نفر از آنها در نيمه‌دوم‌ سال جان خود را از دست دادند.  همچنين ‌سال گذشته در مقايسه با ٥‌ سال قبل از آن بيشترين آمار تلفات گازگرفتگي را به خود اختصاص داد، آمار گازگرفتگي كه در سال‌هاي ١٣٩٢ تا ١٣٩٤روند كاهشي را در پيش گرفته بود، در ‌سال گذشته رشد ٣٣,٥ درصدي داشت و آمار تلفات به ٨٣٦ نفر رسيد.  بررسی‌های صورت‌گرفته نشان داده در میان تجهیزات دودکش‌ها با سهم ٧١.٤٣ درصد، نواقص وسایل گازسوز به میزان ١٦.٥٣ درصد، نبود تهویه مناسب به میزان ٨.٦٨‌ درصد و استفاده از وسایل پخت و پز جهت گرم‌کردن محیط به میزان ٣.٣٦‌درصد در بروز مشکلات تنفسی و مسمومیت‌های ناشی از آن تأثیر داشته است.
خطرات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن
همچنین پیر حسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور نیز در این رابطه می‌گوید: «هر ‌سال با سردشدن دمای هوا شاهد افزایش مرگ‌ومیر‌های ناشی از گازگرفتگی افراد هستیم. مسمومیت با منوکسیدکربن کشنده است و در این شرایط توصیه می‌شود افراد به نکات ایمنی توجه داشته باشند. بی‌احتیاطی در نصب دودکش وسایل گرمایشی و یا استفاده از برخی وسایل ناایمن سبب مسمومیت با منوکسیدکربن می‌شود. با سردشدن دمای هوا، مأموریت‌های نیرو‌های اورژانس نیز افزایش پیدا می‌کند، زیرا بخشی از مأموریت‌ها به دلیل مسمومیت شهروندان با گاز منوکسیدکربن است.»

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرود ؛ محمد نوری

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284

با یاد روز آشنایی همراه اندوه نگاهت
رفتم که دیگر برنگردم دیگر نمی مانم به راهت
من قصه اندوه و دردم رفتم که دیگر بر نگردم
من شعله‌ای خاموش و سردم رفتم که دیگر بر نگردم
رفتم دگر بدرود بدرود پایان گرفت افسانه ما
چون قایقی در دست طوفان ما عشقمان گم شد به دریا
رفتم دگر بدرود بدرود از من چه دیدی من چه کردم
از من گذشتی بی تو من هم رفتم که دیگر بر نگردم
اکنون چو پاییز نگاهت غمگینم و تنها و خسته
کی می توان برگشت افسوس پشت سرم پلها شکسته
یاد تو همچون سایه با من هر جا که رفتم همسفر بود
تو بی من و یاد تو با من عشق تو دیگر بی ثمر بود
من قصه اندوه و دردم رفتم که دیگر بر نگردم
من شعله‌ای خاموش و سردم رفتم که دیگر بر نگردم
یاد تو همچون سایه با من هر جا که رفتم همسفر بود
تو بی من و یاد تو با من عشق تو دیگر بی ثمر بود
من قصه اندوه و دردم رفتم که دیگر بر نگردم
من شعله‌ای خاموش و سردم رفتم که دیگر بر نگردم

بازدید 3 بدرود قطعه‌ای از محمد نوری است. اجرای زنده این قطعه را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بدرود ؛ محمد نوری
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • دستگیری قاتل فراری حادثه قتل در مهاباد
  • فعالیت خاموش ۵ شرکت بین‌المللی حمل‌ و نقل در مازندران